news08.net/ads.txt

החוקרות הצעירות מאילת זכו בציון לשבח

לצד מקצועות הליבה מעודדת מערכת החינוך את התלמידים להעמיק ולחקור בכל שכבות הגיל. בבתי ספר התיכוניים מחזקים את התחום גם ברמה של בגרות 5 יח”ל. עבודת חקר שנכתבה בצל הקורונה על ידי שתי תלמידות כיתה ט’ מבית ספר התיכון ע”ש “רבין” – באדם יסמין ואבאס אסיה, זכתה לציון לשבח בזכות בחירה בנושא הנוגע לכולנו – חיידקים והצורך בשמירה על היגיינה.

השבוע נפגשו התלמידות עם ד”ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח”ק בעירייה וסיפרו לו על התהליך ועל התוצאה. “בעבודה בחרנו לחקור על חיידקים בגלל שבתקופת הקורונה, משרד הבריאות ביקש לשים דגש על ניקיון שטחי בית הספר. רצינו לבדוק אם גם עכשיו מקפידים על הניקיון. חיידקים הם מיקרואורגניזם שלא נראים לעין האנושית” ציינו והוסיפו, כי שאלת החקר היתה “כיצד משפיעה היגיינת המשטחים על כמות החיידקים הנמצאים בהם”. “בניסוי בדקנו על איזה משטח יש את כמות החיידקים הגדולה ביותר ואיך ההיגיינה שלנו משפיעה על זה. בדקנו משטחים כמו קיר שירותים, מקלדת, שולחן, כיסא וידית. למדנו מהניסוי ומהסקר שככל והיגיינת המשטחים פחותה יותר, כמות החיידקים  גדולה יותר. בסקר שערכנו לתלמידים ולמורים מתברר שהרוב אינם דואגים ובקושי מנקים אותה. רק מעטים מנקים משטחים אלו לעיתים קרובות. ניתן להסיק מהסקר ומהניסוי שעל התלמידים והמורים בבית הספר לדאוג לניקיון המשטחים בהם הם משתמשים (לפחות פעם ביום) ולהפוך את זה להרגל כדי להוריד את רובד החיידקים שנשאר על המשטחים. העבודה נכתבה בהנחייתו של פרופ’ ראובן יוסף המוביל ומרכז את תחום עבודות חקר (5 יח”ל) בבית ספר התיכון ע”ש “רבין” ביחד עם המורה לנה חייפץ-יונגר.

 

ד”ר דרורי גניאל ברך את התלמידות ואת המנחים על הנושא החשוב והדגיש את החשיבות בשמירה על היגיינה אישית לצד ניקיון מוסדות החינוך המתבצע בסוף כל יום.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן