news08.net/ads.txt

החיים של רחמים מלול, לאחר הבחירות: איומים, הפחדות, הרכבת קואליציה עם מטענים רבים ורכישת טוקסידו בקניון

מלול שמיים (1)

בחירות 2018 כבר מאחורינו. זהות ראש העיר ידועה ואפילו הפתק הירוק לא יכול היה למנוע את המשך כהונתו של רחמים מלול למרות הכסף הגדול שנשפך על הקמפיין ההוא. אממה? בדרך להרכבת הקואליציה היו כלולים איומים, טלפונים מרבנים ושרים והפחדות ללא כיסוי. מייד אחרי שיסיים להרכיב את הקואליציה, יהיה עליו לעשות רק דבר אחד: ללכת לקניון. הסיפור המלא, ללא צנזורה

מאת: ליזה ללוצשווילי

***

הטלפון של ראש העיר, רחמים מלול, פעל בשבועות שחלפו מאז סיום הבחירות המוניציפליות, שעות נוספות. על הקו: רבנים, שרי ממשלה ומתקשרים אנונימיים מטלפונים חסויים. המשותף להם: כולם העבירו לו מסרים לקראת התנהלותו בחמש השנים האחרונות ובין היתר, ציינו כי מחובתו לשלב בקואליציה שיגבש את מתן דיל. המטלפנים, ניסו להכתיב למלול את הסגנים שעליו להכתיר והמינויים שעליו למנות. שיחות רבות הגיעו מכיוונים לא צפויים. בין היתר, הועברו לו איומים והפחדות שאין בהם ממש כמובן, על עניינים שעלולים להובילו, לכאורה, לחדר החקירות ביחידת להב 433 כאשר הגיעו גם אל ביתו וערכו שיחות עם רעייתו.

אם לא די בכך, רבנים ושרים ביקשו ממלול להתחשב בעברו המכובד עם האקס-סגן דיל ולמנותו שוב כסגנו. מלול האזין למתקשרים השונים, לא התנער מאף שיחה ובעיקר הפנים את מה שידע קודם: הבחירות הללו היו מלוכלכות מידי ועלו לו גם בבריאות, למרות הניצחון. עם זאת ולשם שינוי הוא יצא להתאוורר בביתו ושב לאחר חמישה ימי מנוחה, מבלי לערב איש, מבלי להקשיב לאיש – חוץ מלאדם שיודע יותר מכל על הפוליטיקה המקומית: הוא עצמו.

האיש החזק במו”מ הקואלציוני, גיא צור

שלישיית משא ומתן

לאחר שובו מהמנוחה, החל מלול לעבוד. העיר חשובה לו, הרבה יותר מכל המניירות, ההפחדות והשיטות הזולות לנסות להשיג תיקים כאלה ואחרים. מלול מבין שהזיכרון של הקולגות מן העולם הפוליטי קצר מאוד ופעל בשכל: מינה שלושה חברים לצוות המשא ומתן הקואליציוני. השלושה הם: רמי מדהלה (שבמאני טיים בכלל תמך ברועי שרעבי וברשימת “לב” של מרקוביץ’), עודד עמרם (שניצב עימו ברשימת מחל, מחזיק תיק התרבות) וגיא צור, שחסך לקופת העירייה המון כספים בהיותו יועץ ראש העיר (וגם נכנס לכהן כחבר מועצה בקדנציה הנוכחית). אלה החלו בסדרת פגישות וביקשו מכל סיעה להכין רשימת תיקים שאותם היו רוצים לקבל. כצפוי: כולם ביקשו הכל. השלישייה החל לדון עם כל חברי המועצה הישנים והחדשים, בזה אחר זה – ומלול? הוא התפנה להתעסק בדבר האמיתי: העיר רחובות, אותה הוא כ”כ אוהב. אגב, לפגישה עם בלום ושות’ מלול הגיע טעון במיוחד ומיד שלף את דבר פגיעתו מכך שבמרבית הקלפיות בהן אחוזי ההצבעה הגבוהים היו שלו, של דיל ושל מרקוביץ’, הונחו פתקים ירוקים וזאת לאחר שניתח את כל הקלפיות – אך על כך בהמשך.

המרוץ לראשות העיר בבחירות 2023 החל

זהר בלום, יניב מרקוביץ’ ומתן דיל כבר החלו את המירוץ לבחירות הבאות ובחמש השנים הקרובות יצטרכו להוכיח כי הם ראויים להחליף את ראש העיר המכהן, רחמים מלול שיודיע על פרישה בגיל 77 ולאחר שיסיים את כל המשימות שהציב לעצמו בתחומים השונים.

אם מישהו חשב שהבחירות ב-2018 היו קשות או מלוכלכות, הרי בשורה: הבחירות הבאות יהיו מעניינות יותר, מאתגרות יותר ומלוכלכות הרבה הרבה יותר. המרוץ החל כבר בבחירות שהסתיימו לאחרונה בין שלושה מועמדים עיקריים: זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אשר זכה למרב המנדטים, חמישה במספר. בלום אמנם עשה שרירים במשא ומתן האחרון מול הצוות שהרכיב מלול, אולם בסופו של יום ימשיך ליהנות משכר סגן ראש העיר ומאחריות על תיקים חשובים כדוגמת החינוך, בו ללא עוררין עשה לא מעט.

השני ברשימה הוא עו”ד יניב מרקוביץ’. אין ספק שאם מסתכלים על השורה התחתונה, הוא הזוכה הנשכר ביותר מהבחירות הללו. מרקוביץ’ שקופח בבחירות שעברו, מונה לסגן ראש העיר בשכר, בעיכוב של 5 שנים שכן כבר בבחירות הקודמות כאשר קיבל אמון מלא מציבור הרחב, היה ראוי להתמנות לתפקיד. מלול העדיף בזמנו את דיל ומרקוביץ’ נותר בחוץ עם התואר הלא משמעותי, המשנה לראש העיר. כעת היוצרות מתהפכות: דיל בחוץ, אגב, ללא כל תואר או שכר ומרקוביץ’ שהביא “רק” שלושה מנדטים, נכנס פנימה ויש אומרים כי “הצדק נעשה עם מינויו”.

עו”ד יניב מרקוביץ’, סגן ראש העיר

דיל: “מכירת החיסול של העיר רחובות בעיצומה”

כצפוי וכפי שפרסמנו לא אחת, עו”ד מתן דיל סיים את תפקידו כסגן ראש העיר בשכר באופן רשמי והוא יכהן כיו”ר האופוזיציה. ברשומה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב לפעיליו ותומכיו הרבים: “חלפו כשבועיים מיום הבחירות, בו הפגנתם ברשימת רחובותי ובי אמון גדול וזכינו בזכותכם בייצוג של 5 מנדטים במועצת העיר. לפי כל הפרסומים והמסרים שהעבירו לנו, כל התיקים כבר חולקו ומכירת החיסול של העיר רחובות בעיצומה. לפיכך הגיע תורנו לבחור. מלול אמר שהוא עוד יקרא לנו, אנחנו מוותרים מראש, אין טעם שנגיע. אנחנו בוחרים באופוזיציה.

“צר לי כי בחרו לשים את האגו והנאמנות האישית לפני רצון הציבור וטובתו”, הוסיף. “אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בתהליך המביך הזה, שיהיה בסופו של יום על חשבונכם, על חשבון הציבור. החינוך יישאר אצל מחזיק התיק שאחראי על התחום בעשור האחרון. תיק שפע יעבור לאחריות זה שכשל כישלון מוחלט בניהול רשת חוויות וגם רשת חוויות, תיק הספורט ועוד תחומי אחריות – כבר הובטחו וחולקו. מה שהיה הוא שיהיה – ומה שיהיה כאן מעכשיו יהיה עצוב. קרוב ל-40% מהתושבים יצאו מהבית ואמרו שהם מעוניינים בכל ראש עיר אחר, רק לא מלול. זו קריאת אי אמון גדולה. מהנתון הזה אני לא יכול להתעלם”.

דיל המשיך: “11,069 תושבים יצאו מהבית והצביעו למען רחובות טובה יותר, ולרשימה העצמאית “רחובותי”. זו הצהרת אמונים עוצמתית. מהנתון הזה אני לא יכול ולא רוצה להתעלם. לא הגעתי לפוליטיקה בשביל ג’וב כזה או אחר. אני לא רודף שררה וכבוד. הנה, אני מוותר מראש על כל כבוד ועלה תאנה כזה או אחר כי תחתם מסתתרת אמת כואבת המעידה על חוסר נאמנות לבוחרים. אמרתי בעבר ואומר גם כעת בנוגע לכניסה לקואליציה שהדבר היחיד העומד לנגד עיני הוא נאמנות מוחלטת לתושבים ולציבור. אמרתי שאפעל בשיתוף פעולה מלא רק כאשר אקבל את הכלים ותחומי האחריות לממש את הבטחותיי לתושבים”.

“הנאמנות אותה הפגינו חלק מהמתמודדים במהלך כל תקופת הבחירות הקשה והמכוערת ביותר שידענו, וגם כעת במהלך המו”מ על הרכבת הקואליציה, היא נאמנות אישית לראש העיר ולא נאמנות לתושבים. שליחי ציבור שלא מקשיבים לציבור כולו, חוטאים לאמת והופכים את היוצרות. אוי לנו, כי כך מתנהלת הרכבת הקואליציה של עיריית רחובות. במצב הדברים הזה לא נוכל להיות חלק מקואליציה כזו, זאת לא דרכנו.

“לצערנו בשנים האחרונות לא הייתה אופוזיציה ברחובות. כעת אני מבטיח לכם שתהיה. אני מבטיח שכפי שפעלנו למענכם ולמען העיר רחובות מספסלי הקואליציה, נמשיך ואף ביתר שאת לפעול ולהצטיין בכך משורות האופוזיציה. אני מבטיח לעשות למענכם הכל, אני מבטיח לשמור לכם אמונים, אני מבטיח להוות חלופה ראויה והולמת בבוא העת. אני מבטיח שהשמש עוד תפציע ברחובות. ואני יודע כי הבטחות צריך לקיים”.

עו”ד מתן דיל וזהר בלום. אחד בחוץ, אחד נשאר

“הציבור בחר בדיל רק כדי שישרת אותו בשכר?”

צוות המו”מ הקואליציוני שהרכיב מלול, הופתע מרוח הדברים של דיל. “איננו מנהלים משא ומתן בפייסבוק”, נאמר בתגובה לדברים, “ועל כן חשוב להביא בפני הציבור את העובדות: בניגוד לאופן הצגת הדברים – צוות המו”מ הקואליציוני נפגש עם כל הסיעות שנבחרו למועצת העיר, מתוך התנהלות שקולה והגונה, המתייחסת בכובד ראש לדרישות הסיעות. רוב התיקים עדיין פתוחים, כולל תיק שפ”ע. המו”מ עדיין בעיצומו ולא נחתם אפילו הסכם אחד עם אף סיעה. לכשייחתמו, יפורסמו ההסכמים. חשוב לציין כי במפגש הראשון של צוות המו”מ הקואליציוני עם נציגי ‘רחובותי’, הוצג תנאי בל יעבור: ללא תפקיד הסגן וממלא מקום בשכר – אין מה לדבר על תיקים כאלה או אחרים. וכי הציבור בחר בדיל רק כדי שישרת אותו בשכר? הציבור ישפוט בין עשייה ושינוס מותניים למען העיר – לבין השמצות חסרות בסיס. למרות אי הדיוקים שנכתבו ע”י דיל, ועל פי סיכום קודם, סיעת רחובותי תוזמן לפגישה נוספת מול צוות המו״מ, ובה תובא בפניהם ההצעה לתיקים”.

הגורם הוסיף כי יוצעו ל’רחובותי’ התיקים הבאים: שפ״ע וחזות העיר, חוויות, קליטה, תחבורה, פרויקטים ותשתיות ורישוי עסקים וכי “גם אם היו אומרים למתן דיל קח דברים יותר פחותים ממה שהיה לו בקדנציה הקודמת ובתנאי שיקבל סגן בשכר – הוא היה עומד דום, הכל היה תלוי באם הוא יקבל משכורת או לא – ולזה הציבור צריך לשים לב”.

שוב: הפתק הירוק

“את יודעת מה מאכזב בסיפור הזה?”, אמר מקורב למלול ולצוות הקואליציוני, “רחמים מלול נתן לזהר ומתן את נשמתו, הוא זה שבנה אותם ומה שהם היום – זה רק בזכותו. מלול הביא להם עולם והם רצו עוד. יש משפט שאומר ‘בנאדם שרודף אחרי הכבוד – הכבוד בורח ממנו’ וזה בדיוק מתאים למקרה שלהם. הם רצו מעבר להכל גם את הכבוד, זהר ביקש בנוסף לסגן גם ממלא מקום, גם את תיק החינוך, את תיק התחזוקה – ובעצם את הכל. כך גם כל הסיעות, כולם באו עם רשימות ולאחר מכן התבקשו לציין סדר עדיפות. אין לי ספק בכלל שבסופו של דבר, הדברים ייסגרו על הצד הטוב ביותר עבור הציבור והנבחרים כאחד. הרי מה יש להם לעשות בחוץ? מה זהר יעשה? יחזור להיות פקיד בחברת החשמל? יתרה מכך, להיות ליד מלול זה בית ספר של החיים, הם יוכלו להיות לצידו עוד חמש שנים לקראת הצעדים הפוליטיים הבאים שלהם. אני לא מודאג, בסוף תהיה קואליציה”.

ובכן, אי אפשר להתעלם מהפגיעה. עם קבלת התוצאות היה ברור דבר אחד: הפתק הירוק לא היה קשור למי לא אוהב את מלול אלא היה קמפיין מתוזמן ומתומחר שמישהו שילם עליו הרבה מאוד כסף ועם כל הכבוד למרצ, לא היה להם כסף להדפיס אפילו פוסטרים, כך שבוודאי שהם לא היו אלו ששמו 50 אלף שקל על סרטון אנימציה. “בואי נשים את הדברים על השולחן”, אמר בכיר בעיריית רחובות המעורה בפוליטיקה עד מאוד, “מרצ יכלו לעשות רעש ובלגאן אבל לא הייתה להם את האפשרות הכלכלית להקים קמפיין כ”כ מושקע, מתמודדים פחדו להתמודד ולהפסיד, מפני שכל מי שהיה מתמודד מול מלול היה מפסיד – כולל כולם, אז במקום זאת הם שפכו שם ים כסף. בשורה התחתונה, מלול נותר כשידו על העליונה, הוא ממשיך להיות ראש העיר, למעלה מ-60 אחוזים בחרו בו – וזה הכי חשוב, עכשיו נשאר לו רק ללכת לקניון, לקנות את הטוקסידו הכי יפה שיש בחנות, לדפוק כניסה בטקס השבעת נבחרי הציבור עם אישתו – ולחייך”.

http://www.rehovothayom.co.il/2018/11/15/%D7%93%D7%99%D7%9C-%D7%A9%D7%9C%D7%97-%D7%90%D7%AA-%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%92%D7%99-%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA%D7%99-%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%9E-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%95/

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן