news08.net/ads.txt

החינוך בראש ברחובות? אם כן, מדוע תכשירי האפינפרין הוכנסו רק לפני מספר שבועות ולא ב-2019 כפי שהחוק חייב?

בעיר רחובות מתגאים כל הזמן על החינוך המצוין והאגפים העובדים כיאות, אלא מה? מסתבר שלא הכל שם עובד לפי החוק. מה זאת אומרת, טוב ששאלתם. לו היו עובדים לפי החוק הרי שתכשירי אפינפרין, היו מוכנסים אל מוסדות החינוך, קרי גנים ובתי ספר, כבר בשנת 2019. חוק, אמרנו. כתבנו אסף הדר פנה אל עירית רחובות בסוגיה ותהה האם הוחזק עד כה תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), במוסדות החינוך ביישוב? במידה וכן, ממתי ובאלו בתי ספר? והאם ישנה כוונה לקיים הסברה בנושא האלרגיה והשלכותיה בקרב ילדי הגנים ו/ תלמידי בתי הספר והתיכונים?

מעירית רחובות נמסר כי “בשבוע שעבר, המדינה הזדעזעה מהמקרה המצער של אושר דרעי ז”ל שנפטרה בשל התקף אלרגי במסעדה בראש פינה. עוד בטרם המקרה המצער ולפני מס’ שבועות, עיריית רחובות פעלה לרכישת המזרקים עבור כל מוסדות החינוך בעיר, בתי ספר וגני ילדים. עם רכישתם, המזרקים חולקו לבתי הספר וגני הילדים. אגף החינוך והנוער ביצע הסברה מתאימה לצוותים לרבות סרטון הדרכה, וכן הוציא נוהל מסודר ומפורט למוסדות החינוך באשר להחזקת המזרקים והשימוש בהם, זאת בהתאם להוראות בנושא מאת המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו”.

ואנו תוהים: מה היה עולה בגורלו של תלמיד בבית ספר ברחובות עם התקף אלרגיה – ובבית הספר לא היה מזרק אוטומטי להזרקה תוך שרירית על מנת לאפשר טיפול מציל חיים? התשובה ברורה לכל. נציין כי על מנת לאפשר טיפול מציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים, נקבע בהוראות חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע”ח-2018 כי בכל מוסד חינוך יוחזק תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), להזרקה תוך שרירית. החוק נכנס לתוקפו ב-2019. מערכת חדשות 08 מציגה בפניכם את החוק המלא – לחצו כאן


ראש העיר, רחמים מלול: “המקרה המצער בשבוע שעבר המחיש את חשיבות הנושא. עיריית רחובות רכשה לפני מספר שבועות מזרקי אפינפרין לשמירה על בטיחות התלמידים במוסדות החינוך בעיר. מזרקי האפינפרין יכולים להציל חיים בזמן אמת, ודאגנו מבעוד מועד לכך שמערכת החינוך העירונית מצוידת בכל הנדרש כדי למנוע סכנת חיים בקרב תלמידי העיר”.

מ”מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זהר בלום: “רכשנו עבור כל מוסדות החינוך בעיר את מזרקי האפינפרין שיכולים למנוע את האסון הבא, על מנת שיהיו זמינים. בהתאם לכך הוצאנו נוהל מתאים והנחיות וביצענו הסברה מול המנהלים והצוותים החינוכיים. הסברה בקרב ילדי העיר נעשית כל ימות השנה, לרבות שילוט מתאים והקפדה על אי הכנסת חומרים מסכני חיים למוסדות החינוך שבהם לומדים ילדים אלרגיים”.

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער: “אגף החינוך פועל רבות לקידום נושא התלמידים האלרגיים במוסדות החינוך ומעסיק דיאטנית המנחה את הורי הגן והמוסד החינוכי כשיש ילד אלרגי. יחד עם חלוקת המזרקים הפצנו הנחיות כתובות וסרטון הדרכה שישמשו את הצוותים החינוכיים בעת הצורך”.

***

הבהרות:

בעיריית רחובות לא אהבו את הידיעה והדברים המובאים בה, בלשון המעטה. מהעירייה נמסר כי הדברים המצויינים לעיל אינם נכונים . “החוק לא נכנס לתוקף בלי תקנות, התקנות נכנסו לתוקף רק באוגוסט 2020. חוזר מנכל המצ”ב רק בנובמבר עם כל ההנחיות, ואז הזמינו את המזרקים אז לא נכון לדבר על חוק מ2019 כשהוא נכנס לתוקף רק בסוף 2020 בשיא הקורונה רק בנובמבר הגיע חוזר מנכל לכל הארץ והתחלנו לחלק בינואר 21 , כך שהכל פה כשורה ואת עושה עוול וכותבת דברים לא נכונים על חוק שאף אחד בארץ לא יישם ולא יכול ליישם לפני שיש תקנות כנסת החוק לא יושם אבל העניין שלך הוא מול הממשלה ולא מול העירייה. הוא לא יושם כי אין תקנות אלא רק מאוגוסט 2020 והנחיות מנכ”ל רק מנובמבר 2020 לכן אם יש מישהו שאת צריכה לבוא אליו בטענות הוא הממשלה ולא העיריה, כי אם תבדקי תראי שאנחנו בין הראשונים שרצו לקנות מיד כשהגיע חוזר המנכ”ל לכן את עושה עוול כשאת נכנסת בעירייה על משהו שהיא הכי טובה בו בהשוואה ליתר הרשויות. לא הבנתי איפה הטעות שלנו – המדינה הזיזה את החוק רק באוגוסט 2020. את מותחת ביקורת למה לא יושם חוק מ2019 כשהמדינה לא דאגה לזה. אנחנו התחלנו בתהליכים כבר זמן קצר אחרי שקיבלנו הוראה וזה נמשך עד עכשיו כי לרכוש מאות מזרקים לא הולך ברגל וגם לא לחלק אותם למאות מוסדות חינוך – אבל לכתוב שלא היינו בסדר כי יישמנו רק עכשיו זה לא נכון! כי היישום הוא רק מסוף נובמבר 2020 וגם מכיוון שאנחנו הראשונים ליישם וכאן הטעות שאני מבקשת לתקן”.

מערכת חדשות 08 מבהירה שוב ושוב כי אישור לדברים אותם ציינו לעיל ניתן לנו ממשרד החינוך לרבות החוק עצמו שחוקק ב-2019, מכתב בנושא הועבר למשרד החינוך לביצוע הפעולה הגם שהכנסת התפזרה, תוך פירוט מלא והנחיות לשימוש בתכשירים.

עוד נבהיר כי מכתב ממשרד החינוך למנהלי המחוזות נשלח ב-3 נובמבר 2020, בנושא החובה החוקית להחזקת תכשיר אפינפרין במוסדות החינוך, קרי גם אם לא הוחזקו תכשירים אלו ב-2019 על פי חוק (מאחר והכנסת התפזרה) – וגם אם נעשה “ראש קטן” בסוגיה מחובת אגף החינוך ו/או העיריה לרכוש את התכשירים בו ברגע, קרי בנובמבר 2020.

ביקשנו מעיריית רחובות להעביר אלינו מסמך של תעודת הרכישה עליה מצוין תאריך הרכישה, אולם לא נשלח מסמך זה עד כה. ככל הידוע לחדשות 08, תכשירים אלו נרכשו בשבוע שעבר ולכל הפחות לפני מספר שבועות כפי שציין ראש העיר רחמים מלול בתגובתו שנמסרה מאגף הדוברות של העיריה הבוקר. נמשיך להציג ולחשוף את האמת בכל עת, גם אם זה לא ימצא חן בעיני גורם כזה או אחר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן