news08.net/ads.txt

החלטה תקדימית וחשובה במועצה האזורית באר טוביה

בתום מהלך של 3.5 שנים, אושרה החלטה 1445 של רשות מקרקעי ישראל לבניית 65 יחידות דיור נוספות ועוד 60 בהרחבה במושב אביגדור

מושב אביגדור שבמועצה האזורית באר טוביה, קיבל אישור מרשות מקרקעי ישראל, לבנות יחידות דיור נוספות בנחלות קיימות. כך, יוכל כל בעל משק לבנות בית שלישי על הנחלה הפרטית שלו. סך הכל אושרו 65 יחידות דיור נוספות בחלקות הקיימות, ועוד 60 בהרחבה. המשמעות היא – יותר בני מושב ישארו לגור בתוך המושב, ולצד תושבים חדשים והרחבת הישוב, יחזקו את המקום ויתרמו לחיזוק הקהילה ולכלכלה המקומית.

החלטה 1445 של רשות מקרקעי ישראל התקבלה כבר בשנת 2015, ועיקרה לאפשר המרת נחלות שאינן מאויישות למגרשי מגורים. עם זאת, מאז שנת 2015 לא מומשה ההחלטה בהיקף דומה באף ישוב ברחבי מדינת ישראל (מומשה המרה של נחלות ספורות במספר מושבים בארץ).

מי שהוביל את המהלך הוא בן כהן, תושב המקום, בתוקף תפקידו כיו”ר האגודה באביגדור, המתמודד לראשות מועצת באר טוביה. הוא נבחר לתפקידו לפני שלוש וחצי שנים, על רקע מחלוקות פנימיות ביישוב בנוגע לאופן המימוש של ההחלטה, שאיימו באופן מוחשי על היכולת להביא את הדבר לכדי ביצוע וכנגד כל הסיכויים בקרוב תחל בקרוב בניית יחידות דיור נוספות.

בן כהן ציין, “אנו מברכים על ההחלטה התקדימית, זה היה תהליך בירוקרטי מורכב ומסועף, כשמלבד מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, היינו צריכים לפעול מול גורמים ממשלתיים נוספים, כדוגמת משרד הבריאות, הרשות המקומית והועדה המקומית. אני שמח שלמרות האתגרים וכנגד כל הסיכויים, הגענו למצב שבו בני המושב יוכלו לבנות בתוך החלקות של עצמם בית נוסף לילדיהם, ובנוסף תתאפשר בניית יחידות דיור נוספות בהרחבות. החלטה זו תשרת במקביל את המושבים הנוספים במועצת באר- טוביה ולמעשה עשויה לתרום לכל מושב בחלקי הארץ, כך שזה בהחלט מהלך מבורך”.

חשוב להדגיש, כי בתב”ע החדשה של המושב נכללות החלטות חשובות נוספות לרווחת התושבים. ביניהן, הסדרת גבולות המשקים, מגורי עובדים זרים, כביש גישה המחבר את הרחבת הישוב למרכז הישוב שלדברי התושבים ומוסדות התכנון “מתקן עוול תכנוני היסטורי”, הגדלת בין העלמין של הישוב והסדרת שטח למרכז מסחרי במרכז הישוב.

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

צילום: שחר פרלמן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן