news08.net/ads.txt

החלטתם למכור את דירתכם, איך תתמחרו נכון? | באדיבות עליזה וחונן קריספל

צילום אילן בשור


חלק חשוב בתהליך המכירה הוא איך לתמחר נכון את הדירה למכירה – שמצד אחד לא נצא פראיירים ומצד שני נהיה מציאותיים

.

לעיתים קרובות שאנחנו מדפדפים במודעות השונות של דירות למכירה אנחנו נתקלים במחירים הזויים שאינם קשורים כלל למציאות. זה יכול להיות גם פרסום ע”י מתווכים וגם ע”י פרטיים.
בד”כ הדבר נובע מכך שבעלי הדירה ראו כמה מפרסמים השכנים שלהם והוסיפו על זה בונוסים כי הדירה שלהם “הכי יפה והכי טובה בשכונה כאשר אני כמתווך מקצועי מתבקש ע”י בעלי דירה שמתכוונים למכור אותה, לבוא, להתרשם ולתת להם הערכת מחיר, אני עושה עבודת הכנה לפני כן.

איסוף נתונים על הסביבה ועל עסקאות שבוצעו בפועל לאחרונה בקרבת מקום

ביקור פיזי בדירה – לעולם כמובן שלא אתן הצעת מחיר בטלפון אלא רק לאחר ביקור בדירה. בעת הביקור אני מתרשם מהמיקום בסביבה, רמת ההשקעה, התכנון הפנימי, גודל המרפסת, התוספות כמו: מחסן, כמה חניות והיכן ממוקמות.

רמת הרצינות של הבעלים – הנתון הכי חשוב שאני בודק הוא רמת הרצינות של הבעלים ע”י בדיקת הגורמים למכירה. צרוף של מחיר מבוקש גבוה ורמת רצינות נמוכה של הבעלים הוא מרשם בדוק לכך שהדירה שהמכירה תמשך זמן רב או שלא תבשיל כלל לעסקה.

לבסוף אני נותן למוכרים את הערכתי שמסתמכת על שקלול כל הגורמים האלו בצורה מקצועית ואובייקטיבית.

איך תבדקו בעצמכם עסקאות שבוצעו?

כאשר אתם רוצים למכור דירה עליכם לבדוק את העסקאות שבוצעו בסביבת הדירה שלכם.
באתר של רשות המיסים מתפרסמים נתונים על עסקאות שבוצעו בכתובת: https://www.misim.gov.il/svinfonadlan2010/startPageNadlan.aspx

הבעיה שהמידע הזה לוקה לפעמים בחוסר דיוק ולעיתים חסרים נתונים וכל אלו גורמים לעיוות בתוצאות ולפעמים לנתונים אבסורדיים.
מקור נוסף לעסקאות שבוצעו הוא אתר מדלן https://www.madlan.co.il/ שהפך לאחרונה לפופולרי. אתר זה מושך נתונים מאתר רשות המיסים ומציג אותם בצורה ידידותית ומוחשית כולל גרפים ומידע על השכונות השונות בתחומי החינוך, תרבות ומבני ציבור. אולם כאשר יש נתונים שגויים באתר רשות המיסים הם נמשכים לאתר מדלן עם אותן השגיאות.

איך נוצרות השגיאות והטעויות?
הנתונים באתר רשות המיסים מתקבלים מעורכי הדין שמדווחים על העסקאות. הם לפעמים מזרימים מידע שגוי וב”כ גם מידע חסר. בנוסף לפעמים טעויות הקלדה ברשות המיסים כמו טעות קריטית במספר החדרים גורמת לעיוות הנתונים.
כמו כן המידע אינו כולל בכלל נתונים חשובים המשפיעים על המחיר בצורה משמעותית

אז מי כן מכיר את כל הנתונים האלו? נכון – המתווכים שסגרו את העסקאות האלו.
לכן חשוב להתייעץ עם יועץ נדל”ן שפועל וחי את סביבת הנכס שלכם לפני שתוציאו אותו למכירה כי רק הוא מכיר היטב את הסיפורים שמאחורי העסקאות שבוצעו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ami hury
ami hury
1 year ago

יש לוח חדש שבו יש את כל הנכסים בבלעדיות המתווכים לוח homely-mls

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ami hury
ami hury
1 year ago

יש לוח חדש שבו יש את כל הנכסים בבלעדיות המתווכים לוח homely-mls

דילוג לתוכן