news08.net/ads.txt

החשש מקריסת המבנים המסוכנים: שי זולדן הגיע עד לכנסת; עירית קרית גת תסייע כלכלית

לפני מספר חודשים קראו תושבי שכונת הבשן בקרית גת לעזרה, בעקבות צו פינוי שהוצמד לדלתות בתיהם. לדבריהם, לא היה עם מי לדבר בעירייה, משום שמדובר בשטח פרטי. למקום הגיע חבר המועצה שי זולדן, שהקשיב למצוקת התושבים, גייס את משרד עורכי הדין שבבעלותו ויחד עם אנשי הצוות שלו נמצאו פתרונות אשר הוצגו השבוע בועדת הכלכלה של הכנסת. “מי שאין לו – נשלם במקומו, יתקנו את הבניין המסוכן, כשימכרו את הבית, יחזירו את הכסף לעירייה”, אמר זולדן.

בהתחלה פעל עבור התושבים כדי למנוע מהם להתפנות לרחוב, לאחר מכן, גייס את חברי מועצת העיר קרית גת עם פיתרון שינוי חוקי העזר העירוניים ואפשר לעירייה לעזור לתושבים אשר ידם אינה משגת. כאמור, זולדן הביא את הנושא לדיון בועדת הכלכלה בראשות יו”ר הועדה ח”כ מיכאל ביטון. בדיון השתתפו ח”כ החברים בועדה, ראשי ערים, ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, ראשת העיר בית שמש, ד”ר עליזה בלוך וראש העיר קרית גת, אבירם דהרי, לצד אנשי מקצוע מטעם משרדי הממשלה השונים על מנת לתת פיתרונות לתושבים.

ח”כ מיכאל ביטון הודה לזולדן על העלאת הנושא. “אני רוצה להודות חבר מועצת העיר קרית גת, שי זולדן, על שהעלה בפניי את הנושא החשוב הזה, וכבר יצר פיילוט ראשוני לטיפול בבעיה ברמה המקומית, אנחנו ככנסת ישראל נפעל כדי לעזור לתושבים שצריכים עזרה מאיתנו ולא נפקיר אותם לגורלם”, אמר.

ח”כ ביטון הוסיף כי “מדינת ישראל במצב חירום, סוגיית המבנים המסוכנים היא סוגייה חשובה, אם לא נפעל מייידת, בגיבוי ומימון לרשויות מקומיות. – האירועים בחולון זה רק קדימון. הועדה מצאה שאין כתובת אחד בממשלה, אנו שמחים לגלות שמשרד ראש הממשלה נכנס כאינטגרטור ועליו להתייחס לנושא כמצב חירום. על משרד הפנים והשיכון לבחון את המודל שמוצע על ידי חבר מועצת העיר קרית גת, שי זולדן ומאומץ בעיריית קרית גת. במקום שאין איש אהיה איש. ויש לקדם פיתרונות עבור התושבים בקצה, ברגעים הקשים ביותר שלהם, בזמן שעולמם חרב עליהם כפי שהציע כאן שי זולדן. על הממשלה לחבק את ראשי העיר שלקחו יוזמה ופועלים כבר מכיסם של הרשויות לעזור לתושבים. במבנים שנבנו על ידי הממשלה, על המדינה לערוך מיפוי של מבנים מסוכנים שניבנו על ידי המדינה ולתת להם עדיפות לפתרונות ומענה”.

בדברים שנשא הסביר זולדן את הצורך והמציאות של התושבים מהשטח, את העובדה שכבר ברמה המקומית ישנו פיילוט על מנת לעזור לתושבים, ומכאן יש לרתום את גופי הממשלה ובהקצאת תקציבים כבר בשנה הקרובה על מנת לתת פיתרון מיידי לתושבים בקרית גת, ובישראל בכלל.

המקומון: עיריית קריית גת תסייע כלכלית לדיירי המבנים מסוכנים

עיתון “המקומון” מפרסם כי מאות דיירים בבניינים שהוכרזו כמבנים משותפים מסוכנים קריית גת לא מצליחים, בעיקר בגלל קשיים כלכליים, להביא אנשי מקצוע ולתקן את הכשלים כדי לחזור ולהתגורר בדירות שלהם. עיריית קריית גת החליטה להתגייס כספית ולעזור למי שזקוק  לחזק את מבני המגורים שהוכרזו מסוכנים. בעירייה קריית גת ממשיכים לבחון מבנים שיש שהם עלולים לקרוס. המשרד עורך בדיקות הנדסיות למבנים, מקבל חוות דעת מומחים ובלית ברירה מגדיר את המבנה כמוסכן ומתריע  לדיירים על מועדי הפינוי אם לא יבוצעו פעולות החיזוק הנדרשות מהם.

אגף ההנדסה מנחה את הדיירים בהליכי הרישוי, הבדיקות והביצוע הנדרשים מהם עפ”י חוק. ככל התרבו המבנים שהוכרזו כמבנים מסוכנים, מדובר בעיקר במבנים שנבנו בשנות ה- 60 , התבררה גודל הבעיה, מדובר בעיקר בבניינים בהם מתגוררת אוכלוסייה קשת יום, קשישים ונכים שאינם יכולים לממן מכיסם את התיקונים הנדרשים כדי לחשור ולחיות בבתים.

ראש העירייה, אבירם דהרי שיצא לבתיהם של חלק מהתושבים פנה למשרד הפנים בבקשה לאשר לעיריית קריית גת לסייע כספית למי שלא יכול לממן את התיקון. האישור שהתקבל הוא שהעירייה תשתתף ותסייע בעלויות חיזוק המבנים של זכאים שהדירה בבעלותם – בכפוף לרישום הערת אזהרה בנכס, אשר תימחק עם השבת עלות ההשתתפות לעירייה. גובה הסיוע לדירה הוא כ-40,000 שקלים. כך תוכל לסייע העירייה לדיירי המבנים להתארגן לביצוע העבודות ולהיכנס בנעליהם של אלה אשר אינם יכולים בשום דרך לשאת בעלויות. העירייה תקבע בימים אלה תבחיני זכאות לסיוע, יחד עם פעילות עובדות סוציאליות מאגף הרווחה והמינהלת לקשרי קהילה של תאגיד יפתח להתחדשות עירונית ,המקיימים בימים אלה מפגשי הסברה, מיפוי ואיתור צרכים עם הדיירים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן