news08.net/ads.txt

הטבע ניצל בזכות קבוצת “רחובות של עצים”: העצים הותיקים של רחובות לא יכרתו

שני עצי המכנף הנאה בגן שלדג ברחובות לא יכרתו, הערר התקבל על ידי פקיד היערות הארצי שהורה על שימורם. בשבוע שעבר התקבל הערר שהוגש על ידי קבוצת ‘רחובות של עצים’ למנוע את כריתת שני עצי המכנף הנאה בגן שלדג בעיר. קבוצת “רחובות של עצים” קבוצה חדשה של פעילי סביבה בעיר רחובות, ששמו להם למטרה לפעול למען העצים במרחב הציבורי, הגישו לאחרונה ערר על רישיון כריתת 2 עצים ותיקים (בני למעלה מ-60 שנה) בגן ילדים עירוני בעיר.

כזכור, רישיון הכריתה הוצא לבקשת עיריית רחובות מהסיבה “עצים נטויים בגן ילדים”. קבוצת הפעילים לא שקטה והחליטה להגיש ערר. לטענת הקבוצה העצים הם עצים ותיקים, בריאים, עם נוף גדול וצל רחב ואין סיבה אמיתית לכריתת העצים, רק מהסיבה שהם נטויים.

למען מניעת ההחלטה לכריתת העצים, גייסו חברי הקבוצה הורים, גננות בגן ובגן הסמוך ואת כל תושבי האזור. ביחד הגישו ערר לפקיד היערות הארצי, על כריתת העצים עם 120 מתנגדים לכריתה. בשבוע שעבר 14.12 התקיים דיון בגן בנוכחות נציג מומחה של פקיד היערות הארצי, נציגי העירייה ופקיד היערות העירוני וכ-15 נציגי הקהילה המתנגדים לכריתה. בדיון כל צד הציג את הנימוקים שלו כאשר הנימוק של המתנגדים היה שעצים עקומים הם לא סיבה לכריתה ושאם יש ענפים בעייתיים אז צריך לטפל בהם ע”י גיזום או קשירה ותמיכה כפי שנהוג לעשות במקרים כאלו, בטח שלא לכרות 2 עצים בשל כך.

ביום ראשון 20.12, התקבלה החלטת פקיד היערות הארצי לקבל את הערר ולשמר את העצים. החלטה זו היא תקדים בעיר רחובות והתחלה של דרך חדשה במעורבותם של תושבים בשמירה על העצים בעיר.  מתחיל לחלחל לציבור הצורך של כולנו בשמירה על עצים בוגרים בעיר “שהגיעו לגיל שיבה”. לא נסתפק רק בנטיעה של עצים חדשים אלא בשמירה על העצים הבוגרים והוותיקים.

במסמך ההחלטה שהוציא פקיד היערות הארצי: “לעצים תרומה סביבתי, נופית ואקולוגית גבוהה ביותר, והינם מקור הצל הבלעדי בסביבת הגן. “בנוסף, עצים במרחב העירוני תורמים לשיפור תנאי הנוחות והבריאות של האדם, מצלים ומפחיתים עומסי חום, משחררים חמצן לאוויר החופשי, מצמצמים מטרדי רוח, זיהום אוויר ורעש, מאפשרים פרטיות, תורמים לחלחול נגר עילי אל שכבת מי התהום ומשמשים כבתי גידול לבעלי חיים ולשיפור המגוון הביולוגי בעיר. לצד התועלות הסביבתיות תורמים העצים הנאה מההתבוננות בהם, מההליכה לצידם ומהישיבה בצלם וממסכים מפני מפגעים ויזואליים. העצים מעלים את ערך הסביבה והנכסים בסביבתם ותורמים למרחב ציבורי איכותי יותר, לחיי רחוב עשירים יותר ולקשרים חברתיים משמעותיים יותר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן