news08.net/ads.txt

הטובים לטכנולוגיה | תלמידים מכפר הנוער כנות ביקרו בבסיסי צה”ל בדרום במסגרת תכנית “ת’כלס”

תלמידים מכפר הנוער כנות ביקרו בבסיסי צה”ל בדרום במסגרת תכנית “ת’כלס”, בה הם יוכלו להשתלב בתפקידים טכנולוגים בשירותם הצבאי. התלמידים שבוחרים להשתתף בתכנית זוכים בליווי צמוד לפני ובמהלך השירות – ולעיתים גם במלגה בסך אלפי שקלים אחריו

אחוזי הגיוס בכפר הנוער כנות נושקים בשנים האחרונות ל-100%. כמעט כל תלמידי ותלמידות הכפר המיועדות לגיוס מתגייסות מידי שנה לצה”ל, מה שמציב את הכפר הרבה מעל הממוצע הארצי באחוזי הגיוס. אחת התכניות הפועלות בכפר ואחראיות לנתונים המצויינים האלו זו תכנית “ת’כלס”, שפועלת במטרה לגייס תלמידים למערך הטכנולוגי של צה”ל.

את התכנית מפעילה עמותת “צורים”, שייסד היזם והפילנתרופ הישראלי סטף ורטהיימר. מידי שנה משתתפים בתכנית מאות בני נוער, כאשר אחדים מהם באים מתוך כפר הנוער כנות. “מטרת התכנית היא להבטיח שגם מי שלכאורה סיכוייו להתגייס לצבא נמוכים יחסית – יתגייס ויסיים שירות מלא בהצלחה”, מסביר מני בכרטן, רכז מרחב דרום של התכנית שמרכז גם את הפעילות בכפר הנוער כנות. הוא מספר כי יחד עם הצוותים החינוכיים בכפר, התכנית מציבה בפני התלמידות והתלמידים את האפשרות להתגייס למערך הטכנולוגי הצה”לי, דבר שפותח מבחינת בני הנוער גם אופקים חדשים בשוק התעסוקה העתידי, אחרי סיום השירות.

התכנית מעניקה כלים משמעותיים לבני הנוער לקראת הגיוס: ראשית, היא מבטיחה שירות בבסיס מוגדר מראש, בהתאם לתפקיד אליו ישתבץ התלמיד במסגרת שירותי הצבאי – תפקיד אותו הם בוחרים בעצמם, בהתאם למגוון האפשרויות שעומדות בפניהם. “כבר חצי שנה ולפעמים שנה לפני הגיוס התלמידים יודעים לאן הם יתגייסו ובאיזה בסיס הם ישרתו”, אומר בכרטן. לאחר מכן, התלמידים שהפכו לחיילים זוכים לליווי צמוד במהלך הטירונות ובהמשך בהכשרה המקצועית שהם עוברים. “כל מוסד חינוכי משוייך לבסיס ספציפי, כך קורה שכאשר התלמיד מגיע לבסיס הקבע שלו, מחכים לו חבריו מהלימודים בשנה שעברה”, מוסיף בכרטן. התלמידים יכולים להשתלב בין היתר בתפקידים כמו טכנאים לכלים קרביים ורכבים.

בשבוע שעבר הגיעו קבוצה של תלמידים מכפר הנוער כנות לביקור בבסיסי צה”ל בבאר שבע (מחנה נתן) ובצאלים. במסגרת הביקור הם התרשמו מהמקצועות העתידיים אליהם יוכלו להתגייס, וקיבלו הסבר מפורט ממפקדי היחידות על תנאי השירות ותפקודי היחידות. “הביקורים בבסיסים מהווים חלק מהתכנית”, מסכם בכרטן. “התלמידים פוגשים את המפקדים העתידיים שלהם, רואים את המקצוע בו הם יעסקו בעתיד ומקבלים החלטה האם הם רוצים להשתלב בתכנית”. אם התלמידים מחליטים להשתתף בתכנית, הם עוברים מיונים וועדת קבלה, ולאחריה, אם מתקבלים, זוכים לליווי צמוד. אחרי שיסיימו את שירותם הצבאי הם אף עשויים להיות זכאים לקבל מלגת דמי קיום בסך אלפי שקלים, שמטרתה לסייע להם להיכנס לשלב הבא בחייהם בקלות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן