news08.net/ads.txt

הטור של אמיר ירון | די עם תרבות השקר (וגם מילה על גלעד מזרחי)

לאט לאט ובלי משים אנחנו נחשפים לתופעה חדשה שלא הכרנו בעבר או לפחות לא הייתה בולטת ומתוקשרת כפי שהיא היום. מתייצבים נבחריי ציבור בראיונות בטלוויזיה ומתחייבים באופן חד משמעי בנושאים חשובים שעומדים על סדר היום הציבורי, ובמחי יד, בלי למצמץ, פשוט מתוודים לאחר תקופת מה, שאכן הם שיקרו ולא דיברו אמת ומנמקים זאת בסיבות הזויות ואולי החמור מכל שזה כבר מתקבל בציבור באדישות, כלאחר יד, במעין השלמה שזה דרכו של עולם וזה סולם הערכים הנמוך של הפוליטיקאים ולכן, כביכול צריך להשלים עם זה!

מירי רגב התוודתה לפני מספר ימים שהיא לא אמרה אמת כשנשאלה האם הצביעה עבור גדעון סער בבחירות המקדימות בליכוד. בראיון שהתקיים עם סיום הפריימריז בליכוד היא אמרה במפורש שהיא הצביעה עבורו, ואילו ע”פ דבריה לאחרונה היא לא הצביעה עבורו – והנימוק היה שחשוב לשמור על אחדות הליכוד. שרה בכירה מהליכוד מודה במצח נחושה שהיא שיקרה! ולמה היה צורך להתוודות על כך? כנראה כתוצאה ממעשה המרכבה של הממשלה, שם קיבלה איתותים שלא תקבל את המשרד לבטחון פנים אם היא לא תתכחש להצבעתה לגדעון סער.

השר כחלון שלא זכה לעדנה בבחירות האחרונות הצהיר קבל עם ועדה שלא יישב עם ראש ממשלה שנמצא תחת כתב אישום. זו לא שאלה קלת ערך, זו אמירה ששכנעה לא מעט מצביעים להצביע עבור כחלון – והנה רק הסתיימו להם הבחירות וכחלון מבהיר שלא בהכרח זו תהיה עמדתו עתה – וכדי למצוא את הנוסחה המתאימה כדי לעקוף התחייבות ציבורית זו הוא מחפש את הדרך להצטרף לליכוד וכך למסמס את התחייבותו. ואם לא די בכחלון הרי ח”כ רועי פולקמן שעד עתה הצטייר ציבורית כמנהיג אמין וישר, התייצב בפני מפגינים בפתח ביתו ובלי בושה הבהיר שאכן זו תהיה עמדת המפלגה. ומה הנימוקים? הציבור נתן לסיעת כולנו רק ארבעה מנדטים, כאילו יושרה ואמירת אמת נמדדים במספר מנדטים!

ראש הממשלה נשאל ע”י קרן מרציאנו בראיון נדיר שקיים בטלוויזיה, האם ינסה להעביר חוק שיימנע את העמדתו לדין? תשובתו הייתה שלילית באפן חד משמעי ולכך הוסיף שהוא לא עסק בכך ולא יעסוק בכך, ומקורביו הם אלה שהעלו רעיונות בנושא ללא ידיעתו. כך לפני הבחירות – ובמציאות שלאחר הבחירות התברר שכל המשא ומתן הקואליציוני נסב על הדרך בה יוכל ביבי לחמוק מהעמדתו לדין.

מה יגידו אזרחי המדינה אם אלה מנהיגיו? מנהיגים שלשונם קלה, וסולם הערכים שלהם תואם את הצרכים הפוליטיים שלהם בלבד – ואני מגיע למסקנה שאולי נוצרה הזדמנות חד פעמית  להעניש את אלה שמקלים ראש באמירת אמת לציבור, ולהביע מחאה ציבורית רחבה בקלפי אם יתקיימו בחירות חדשות בחודש ספטמבר (עד לרגע כתיבת טור זה עדיין לא ברור אם יתקיימו בחירות או לא).

אמירת אמת אינה מתחלקת לימין או שמאל, חילוניים או דתיים, היא מהווה ערך בסיסי שעליו מושתתת החברה הישראלית – ואם נבליג או נתעלם מתופעה זו בה מנהיגינו משקרים במצח נחושה  לציבור הבוחרים נמצא את עצמנו מהר מאוד כעוד רפובליקת בננות.

**

גלעד מזרחי – האיש והאגדה

אין ל”ג בעומר ללא המדורה הענקית של גלעד מזרחי. זה הפך לאירוע ענק בו נוטלים חלק מאות מתושבי רחובות אליהם מצטרפים חברי ממשלה למכביר שמכבדים את האירוע בנוכחותם. הכל נעשה מכל הלב, ואם רצון עז להמשיך ולקיים מסורת ארוכת שנים שהיא פרי יוזמתו של אדם מדהים שמרים אירוע מרשים בהמון אהבה ואנרגיות בלתי נגמרות.

כל הכבוד לך, גלעד!

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן