news08.net/ads.txt

הטור של טלי וויינברג | מצדיעה לך, זיו ווינברג!

טלי ווינברג

 

עם הזמן למדתי שיש המון שיטות, תיאוריות, אופנים להשיג מטרה. לממש חזון, להגשים חלום

דווקא על מיטה בטיפול נמרץ הצלחתי לראות באופן כל כך ברור את העתיד. אפשר לומר שחלמתי באופן מודע. בעצם יצרתי את החזון שלי. בשלב מסוים אפילו שיתפתי אנשים בחלום שלי, כולם התקשו להאמין שזה יקרה. הם היו עסוקים במצבי הנוכחי ולא היו מסוגלים להסתכל קדימה. אני הצלחתי. חייבת להודות שלא ממש ידעתי מה בדיוק יהיה, אבל כבר אז התחלתי להציב לעצמי מטרות ליום שאחרי. נקודת המוצא שלי הייתה – גמר שיקום עוד טרם החל. ועכשיו העתיד הוא ההווה. התובנה המרכזית שהובילה אותי היא שיש לי משימה חשובה ועל מנת שזו תצא לפועל עליי להציב מטרות.

משהו בי כאילו הכיר מודלים מתחום הצבת המטרות. אולי למדתי בעבר ולא זכרתי באותה תקופה (טוב בכל זאת עברתי אירוע מוחי). אדוויק לוק פיתח את תיאוריית המטרה (תחום הפסיכולוגיה החברתית). הרעיון המרכזי של התיאוריה הוא שמוטיבציה מגבירים באמצעות תהליך של הצבת מטרות מחד ועיצוב התנהגות שמתאימה לצורך השגתן מאידך. הוא מדבר על כך שהפעילות שלנו בני האנוש בעצם מכוונת על ידי תהליכי חשיבה מודעים. מי שקרא טורים שלי בעבר יודע שבפסיכולוגיה החיובית אנו נותנים מקום לכוח המחשבה. תיאוריית המטרה לא מדברת על  ה”הזמנה” של החלום, אלא על האופן שבו ניתן להשיג מטרות.

***

אז מה קרה לי ומה הקשר ביני לבין התיאוריה של  לוק?

ארבעה תנאים צריכים להתקיים על פי לוק לשם השגת תוצאה מנצחת. אספר לכם על השלבים הדרושים באמצעות מקרה הבוחן שלי.

קושי המטרה – המטרה הייתה מטרה מאתגרת מאוד, נדרש מאמץ גדול מאוד על מנת להשיג אותה. בפועל השתמשתי בכוח המנטאלי שלי בכדי להשפיע על הגוף ועל הנפש, כלומר, בתפיסה שלי הקושי היה קושי שאוכל להתמודד עימו וזה כבר צעד ראשון לעבר המטרה.

ספציפיות המטרה – המטרה שלי הייתה מוגדרת באופן ברור – סמינר במהלך חודש מרץ בבית ציוני אמריקה בפני 120 אנשים שירכשו כרטיס ויגיעו לקבלת פנים מרשימה ועוד תתי מטרות מסודרות וברורות. לוק טוען שלשימוש בכמותיות יש השפעה מכרעת על הסיכוי להשיג את המטרה – צעד שני – DONE.

קבלת המטרה קשורה בחיבור להוויה ולהזדהות. הצלחתי בכל רגע נתון לדמיין את עצמי, ידעתי שזה הייעוד שלי. שזו התשוקה שלי ואני לא מתכוונת לוותר על דבר. סימנתי עוד וי.

מחויבות למטרה – אם יש במטרה עניין אישי הרי שה’דרייב’ לביצועה עולה מרגע לרגע. כך מימשתי את החלום שלי.

***

לאורך כל הדרך היו לי ממש כמו הנחיית המודל: מטרות מיידיות, מטרות ביניים ומטרות סופיות.השבוע ממש התרגשתי ברמה האישית. מפני שחוץ מתיאוריות, אימונים ומשמעת – כל אחד מאיתנו יוכל להצליח יותר, אם תהיה לו תמיכה מהבית, אם יהיה לו לפחות בן אדם אחד שיאמין בו. ואם עדיין לא היה ברור או רק הצטרפת היום לקוראיי אז אכתוב זאת שוב: האיש שלי זה הבן אדם, שמאמין בי יותר ממה שאני לעיתים מאמינה בעצמי והוא מאפשר לי ללמוד, לצמוח, לחלום ולהגשים. לפני כשנה החל להירקם חלום שלו- להיבחר כחבר מועצה במקום מגורנו. מאז שהשתחרר מהצבא היה עסוק בלדאוג לי ולבריאותי, אחר כך היה עסוק בלעזור לי לפתוח עסק ולהתקדם ולא מצא את הזמן לתרום יותר כפי שהיה רוצה בכל מיני תחומים. ביחד יצאנו לדרך. עכשיו היה תורי להיות שם עבורו. וזה הרגיש נהדר. לא הרגשתי חייבת, הרגשתי מקצועית ומנוסה. ידעתי איך מנהלים מטרות ואיך מגיעים לתוצאות.

הפעם אספר לכם על השגת יעדים לפי מודל S.M.A.R.T:

המטרה של זיו הייתה מאוד ספציפית, מפורטת וברורה (S) – להיבחר כנציג מועצה, להכיר תושבים ולספר להם אודות ייחודיות המפלגה שלו וכיוצא בזה. היא גם הייתה מדידה (M) האם השיג מנדט להיכנס או לא השיג מנדט להיכנס. הוא האמין בעצמו, חי את המתרחש בסביבה ועל כן המטרה שלו הייתה ברת השגה ואפשרית (A). האמת שהיא הייתה מאוד מאתגרת, אבל לנוכח הקולות שהושמעו בשטח אפשר היה לומר עליה שהיא ריאלית ( R).  כל מטרה חייבת שיהיה לה תאריך יעד ולמזלנו את התאריך קבעה המדינה 30.10.2018 – זה הסתיים (T).

חזון ללא פעולה הנו רק חלום, פעולה ללא חזון רק מעבירה את הזמן, חזון עם פעולה, יכול לשנות את עולמך” (ג’ואל ברקר). הטור השבוע מוקדש לבעלי האהוב והיקר שבדרך כלל מוצא את הזמן והכוחות לעזור לסובבים אותו (בין אם מכיר אותם ובין אם לא) להגשים את החלומות שלהם ואת המטרות שלהם והפעם כל כך הרבה אנשים מצאו את הזמן ואת הכוחות להחזיר לו באהבה. מצדיעה לך, זיו ווינברג!

אז מה היה לנו היום?

תחלמו, תציבו מטרות. תיצמדו למודלים, אל תפחדו מכישלונות – פשוט תלמדו מהם ותחשבו מסלול מחדש אם נדרש, תדמיינו את עצמכם משיגים את היעדים ותקיפו את עצמכם באנשים שמסוגלים לראות אתכם גדולים. תהיו טובים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן