news08.net/ads.txt

הטרנד הסתנן לסמילנסקי: חדר בריחה במקום שיעור בכיתה

חדר בריחה סמילנסקי
הערכה מסוג אחר. חדר הבריחה החדש בסמילנסקי.

חינוך מסוג אחר: חדר בריחה ראשון מסוגו בעיר, המעוצב ברוח הספר “שרלוק הולמס”, נחנך בסוף השבוע בסמילנסקי. ראש העיר רחמים מלול: “אלה החומרים שמהם עשויה המצוינות של מערכת החינוך העירונית ברחובות”. מנהלת בית הספר, מתי פוליקר: “בית הספר מתאים את עצמו לאילוצי הלימודים במאה ה-21”.

חדר בריחה במקום שיעור בכיתה – הטרנד הדידקטי המודרני, נחנך ברחובות בסוף השבוע זאת לאחר שיותר ויותר בתי ספר בישראל החלו להפעיל את התלמידים בבניית חדרי בריחה שנועדו לשפר למידה, לפתח חשיבה וגם להחליף מבחנים. גם ברחובות הבינו כי עם תמריצים נכונים ומסגרת מקצועית תומכת, ניתן לגרום לקבוצות שונות לגלות יחד את הכישורים המדעיים והטכנולוגיים שלהם ולעודד למידה בשיטה חדשנית, כייפית וסופר מאתגרת. במעמד ראש העיר רחמים מלול, סגנו – מנהל אגף החינוך זהר בלום, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי שרה והב ומפקחת בית הספר ויקי עזיאל, נחנך חדר הבריחה המיוחד שנבנה בבית הספר סמילנסקי. המדובר בחדר המבוסס על תכני הלימוד בבית הספר, המעוצב ברוח הספר “שרלוק הולמס”. סיפור המסגרת הוא משרד המרתף של שרלוק הולמס בלונדון בתחילת המאה הקודמת. באמצעות סטודיו סגול המתמחה בעיצוב סביבה לימודית, נבנתה תפאורה מרתקת, מעברים סודיים, אבזור מיוחד, מקומות מסתור וריהוט מתאים המשלבים פלטפורמה ייחודית שיכולה להכיל כמה חידות מנושאים שונים, לכיתות שונות. הפיילוט הראשון כבר יצא לדרך לפני מספר חודשים ובו השתתפו תלמידי כיתות ו’ בנושא ספר מלכים א’, כאשר בכל מקצה נכנסו לחדר 5 תלמידים ועמדה לרשותם שעה להצליח לפתור את כל החידות ולצאת מהחדר.

חדר הבריחה בסמילנסקי, ברוח שרלוק הולמס | צילום: יח”צ

כידוע הפיילוט צלח וחדר הבריחה הפך לחדר הפופולארי ביותר אליו תלמידי בית הספר מעוניינים לברוח. אם עד לפני שנה הם היו מעדיפים לבלות בבית או באיזה משחק בשכונה הרי שעם החדר החדש בא התיאבון ויש לו ביקוש רב. בבית הספר מסבירים כי חדר הבריחה מאפשר לעבוד בשיתוף פעולה, ליזום מהלכים מחושבים, להפגין את הידע הנלמד ומאפשר לדור העתיד להיות מוערכים על פי הישגיהם.

לדברי ראש העיר רחמים מלול, “היוזמה הייחודית של בית הספר סמילנסקי מצביעה על היצירתיות הנדרשת כיום על מנת להביא ללמידה משמעותית. אלה החומרים שמהם עשויה המצוינות של מערכת החינוך העירונית ברחובות”. סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום הוסיף: “אנו חותרים להקים בכל בתי הספר בעיר מרחבי חינוך ייחודיים מתוך תפיסה כי החידוש והמגוון הם אלה שמביאים את התלמידים לתוצאות ולמיצוי היכולת שלהם”. מנהלת סמילנסקי מתי פוליקר, סיכמה: “בית הספר מתאים את עצמו לאילוצי הלימודים במאה ה-21 . בחרנו בחדר הבריחה היות והוא מקדם ערכים של למידה משמעותית, שיתוף פעולה ועבודת צוות, יוזמה וידע. התגובות שאנו מקבלים מהתלמידים מצוינות”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן