news08.net/ads.txt

“היום ואז…” – תערוכת צילום לרגל חגיגות ה-70 למושב קדרון

לרגל חגיגות ה- 70 למושב קדרון, תיפתח תערוכת צילום בסימן געגוע לדור המייסדים של ארץ ישראל. במסגרת פרויקט שבוצע במהלך השנה האחרונה, שחזר הצלם ערן קפלן בדיוק מופלא ובאהדה לתקופה, צילומים של דמויות צבעוניות ומייצגות, שתועדו במהלך הקמת המושב קדרון בעשור הראשון של מדינת ישראל.

פרויקט הצילום “היום ואז…” הוא יוזמה של קפלן, שעלתה מתוך רצונו לשמר את הקהילה הוותיקה ולנצור זיכרונה בקרב הקהילה החדשה במושב. התערוכה הנה מעין מנהרת זמן המאפשרת לצפות בצילומים משוחזרים של חיי היום יום של חברי המושב בתקופת קום המדינה, החל מהעבודה החקלאית, דרך השירות בצבא וכלה בחיים החברתיים. כל תמונה מלווה בסיפור המאיר פן אחר בהיסטוריה, דרך סיפורו האישי של המצולם, היום ואז. מאידך, התערוכה מאפשרת לצופה גם להכיר את סיפורו של הדור הנוכחי המתגורר במושב אשר סיפורו מוצג במקביל.

בתהליך הפרויקט, שארך כ- 1000 שעות במהלך השנה האחרונה, נאספו מאות תמונות שצולמו בעשור הראשון להקמת המושב (1949-1960). מתוך כך נבחרו 43 תמונות לשחזור באמצעות צילום של כ- 90 תושבים בני הדור הנוכחי ממגוון גילאים. כ- 50 חברי מושב השתתפו בהפקת הפרויקט, במתן ציוד לשחזור, תפירת תלבושות, מציאת לוקיישן לצילום, תחקיר וראיונות.

עבודת ההפקה כללה גם ייצור ותפירה של בגדים תקופתיים ייחודיים והשאלת רובים אנגלים ומקלעים ממלחמת העולם השנייה ממוזיאון גבעת ברנר הסמוך. חלק מהתמונות, הכוללות כלי נשק וטרקטור, הצריכו עבודת תחקיר מאומצת לזיהוי מדויק של הפרטים המופיעים בהן.

אוצרת התערוכה, ישראלה שידלוב, הינה חברת מושב קדרון, בוגרת בצלאל ומנהלת תוכניות אומנות ארצית בתוכנית קרן קרב לשעבר, אוצרת תערוכות ואמנית יוצרת בעצמה. ליוו את קפלן וסייעו לו, שרית קפלן, שחר הלל וישראלה שידלוב, צוות “הצריף הירוק” המלווה את אוכלוסיית הגיל השלישי במושב.

התערוכה “היום ואז…” מתקיימת במבנה החקלאי  (“קטרה”), במושב קדרון. בתאריך 6/6/19 בשעה 19:30 תחנך תערוכת הצילום לרגל חגיגות ה- 70 למושב קדרון.

להלן שעות פתיחה:

7.6 – יום שישי, בין השעות 10:00-13:00
8.6 – יום שבת, בין השעות 18:00-22:00
9.6 – יום ראשון (שבועות) בין השעות 16:30-22:00
בזמן טקס שבועות – התערוכה תיסגר ותיפתח שוב בסיומו.
14.6 – יום שישי בין השעות 10:00-13:00
15.6 – יום שבת בין השעות 19:00-22:00

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן