news08.net/ads.txt

היום נחשף הנתון המזעזע: למעלה ממיליון ילדים עניים בישראל

הנתון הקשה והמטריד לעיל נחשף ביום הדיונים המיוחד בכנסת שיזמה יו”ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן-מרום. לפי דו”ח “לתת” – למעלה מ-633 אלף משפחות בישראל שהם 21.8% מכלל המשפחות, חיות באי ביטחון תזונתי, מתוכן 292 אלף משפחות חיות באי-ביטחון תזונתי חמור.

בוועדת העבודה והרווחה, הוצגו היום (שלישי) נתוני “דו”ח העוני האלטרנטיבי”, של ארגון “לתת”. לפי יו”ר הוועדה אפרת רייטן-מרום (העבודה), נתוני הדו”ח “משקפים תמונה עגומה ומדאיגה שצריכה להדיר שינה מכולנו. היה כאן חטא מתמשך של עצימת עיניים, במשך שנים, לעניים לא תמיד פרסנו לחמינו, לעניים לא הבאנו בית והעדפנו פעמים רבות להתעלם. רק שיתוף פעולה של כלל המשרדים יכול להביא להבנת עומק הבעיה וראייתם של בני האדם, האזרחים שעבורם אנחנו פועלים ומחוייבים, ואותם אנחנו צריכים לראות כל הזמן לנגד עינינו ולהביא לשינוי שהמדינה זקוקה לו היום אולי יותר מתמיד”.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן, “חשוב שנדבר בעובדות ולא בהכללות”. תיירות-הפנים הגיעה בשנה האחרונה לרווח שלא היה הרבה שנים, אך התיירות-הנכנסת באמת בבעיה והאוצר יגבש חבילת סיוע שתאושר ביום ראשון הקרוב בממשלה. “קנינו ב-30 מיליון ₪ חבילות סיור לתלמידים וגמלאים, כדי לסייע למורי-הדרך, ומשתדלים לתת חלופות בעבודות אחרות, והשקענו תקציבי-ענק בהכשרה מקצועית. שיעור התעסוקה והאבטלה היא כמו טרם הקורונה, ועיקר הבעיה של המשק הישראלי כיום – היא מחסור בעובדים”.

שר הרווחה מאיר כהן, הציע לבחון את נתוני דו”ח העוני של הביטוח הלאומי שיגיע בקרוב. לדבריו, בשנה האחרונה הוגדלה קצבת הזקנה ב-70%, נפתחו מועדונים לקשישים בה מוגשת אף ארוחת צהריים חמה, נערכו רפורמות משמעותיות בטיפול בנכים, הורד רף הנכות הנדרש מ-60% ל-40% ועוד.

לפי שרת התחבורה מרב מיכאלי, “הדו”ח מראה את הפגיעה הכלכלית הקשה של הקורונה, וזו סכנה קיומית למדינת ישראל כאשר יש שדרה כה-רחבה של אנשים במצוקה, זו לא צדקה אלא אחריות. ככל שהממשלה מטילה הגבלות לשמירת הבריאות – היא חייבת לפצות את מי הנפגע מהם”.

לפי “דו”ח העוני האלטרנטיבי” של ארגון “לתת”, בעוד שלפני פרוץ הקורונה 24.1% ממשקי הבית בישראל, שהם 699,000 משקי-בית, היו במצוקה כלכלית, הרי שכיום, כבר 31.6% ממשקי הבית בישראל, שהם 932 אלף משקי-בית, מצויים במצוקה כזאת. לפי ערן וינטרוב, מנכ”ל הארגון, 633 אלף משפחות בישראל, שהם 21.8% מכלל המשפחות, חיות באי ביטחון תזונתי, מתוכן 292 אלף משפחות חיות באי-ביטחון תזונתי חמור. 774 אלף ילדים (31% מילדי ישראל) מצויים בתנאי אי-ביטחון תזונתי, כאשר 3,186 ₪ הוא הסכום המינימלי הדרוש למשפחה בת חמש נפשות לחודש לרכישת סל מזון בריא.

מאיר שפיגלר, מנכ”ל הביטוח הלאומי, הדגיש את המידע המעודכן הנאסף במוסד, מכל הארץ ומכל הרשויות, ואת פרסום דו”ח השנתי על ידו המתבסס על מדדים מדעיים ובינלאומיים. בנוסף הדו”ח מתייחס לנושאים פרטניים, ומעניק ערכים כלכליים למחיה-בכבוד, “ואין אזרח-ותיק במדינת ישראל שיימצא בשנה הקרובה מתחת לקו-העוני”. לדבריו, העשירונים הראשון והשני שיפרו את מצבם בשנה האחרונה בגלל כל תשלומי-ההעברה שבוצעו בזמן הקורונה, ובנוסף הרפורמות ביחס לאנשים מוגבלויות היו מתחשבות, מתואמות עם ארגוני הנכים ונציגיהם, והיטיבו משמעותית את מצבם.

מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הדגישה את העוני המובנה של מתמודדי-הנפש, בגלל קשייהם לעבוד בצורה מסודרת וקבועה, וכן את סגירתם של מסגרות לנוער חרדי מתמודד, עידית סילמן (ימינה) ציינה את הענקת-הכלים לעני שהממשלה העניקה כדי לשפר את מצבו, מאזן גנאים (רע”מ) קרא להקים ועדת-מנכ”לים בינמשרדים כדי לקדם את הפתרונות, בעיקר בחברה הערבית, עופר כסיף (הרשימה המשותפת) האשים כי יש אידאולוגיה שמאשימה את העניים במצבם, חברו לסיעה אוסמה סעדי הדגיש את העוני העמוק בחברה הערבית, ואת דו”ח “בסיכוי” בעניין, אורי מקלב (יהדות התורה) ציין את הסיכוי הגבוה של צעיר חרדי לחלות בסכרת – יותר מצעיר אחר, וזאת בגלל המזון הלא-בריא שהוא צורך, מסיבות העוני, ואילו משה אבוטבול (ש”ס) התריע מהשמדת תוצרת חקלאית מסיבות כלכליות – ולדאוג להעבירם לנצרכים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן