news08.net/ads.txt

הייתם נותנים משכנתא לפושט רגל מיבנה או רחובות?

מה הסיכוי שתושב יבנה או רחובות שקיבל צו הפטר לאחר פשיטת רגל, יקבל משכנתא לרכישת דירה שנה לאחר קבלת צו הפטר? מתברר שזה אפשרי:

בני זוג מיבנה שהייתה להם חברת מחשבים, פשטו רגל ושנה לאחר קבלת צו הפטר- הצליחו לקבל משכנתא על סך מיליון ו-200 אלף שקלים. כיום בני הזוג שכירים בתחום המיחשוב. בני זוג מרחובות שהיו הבעלים של מגרש מכוניות פשטו רגל הצליחו לקבל משכנתא על סך חצי מיליון שקלים. היום בני הזוג הם שכירים בחברת ליסינג.

“אחד הדברים המורכבים ביותר במשכנתאות אחרי פשיטת רגל היא העובדה שהבנקים והמדינה שמים אות קלון על אנשים שעברו פשיטת רגל”, כך אומר מרטין בוקסדורף, יועץ משכנתאות שעבד 7 שנים בצד השני של המתרס כיועץ משכנתאות בבנק דיסקונט, בנק אוצר לחייל ובנק מזרחי טפחות.

בוסקדורף: “לפעמים זה טבוע כל כך חזק אצל פושטי רגל שאין להם סיכוי לקבל משכנתא, שאני צריך להשקיע את מיטב האנרגיה כדי לשכנע את פושט הרגל שהוא לא מצורע והוא יכול לקבל משכנתא. זה כל כך חזק שאנשים איבדו כל תקווה לקבל משכנתא. המערכת הבנקאית עובדת כל כך חזק להוקיע את האנשים האלו מהחברה, עד שהם עצמם לא מאמינים שזה ייתכן”.

“לבנקים אני מסביר שאדם שעובר פשיטת רגל הוא לא אותו אדם שהיה לפני פשיטת הרגל. כלומר, זה אותו שם אבל האדם הוא אדם אחר לחלוטין. זה אדם שמבין את המשמעות של להחזיר חובות ולעמוד בתשלומים. אני נלחם כדי שהבנקים יכירו בכך שהאדם הזה הוא משוקם לחלוטין ולעולם לא יהיו לו בעיות עם המשכנתא”.

בוקסדורף מתאר את מצבו של פושט הרגל כמאזניים עם כף זכות וכף חובה: על כף אחת זה פשיטת הרגל ועל הכף השנייה צריכים ‘להעמיס’ כמה שיותר דברים טובים שיכולים לאזן את התמונה. כמו משכורות, יציבות תעסוקתית, עבודה נחשבת, תואר אקדמי, גיבוי של הורים וכו’.

לדבריו, בדרך כלל ניתן לקבל משכנתא כשנה לאחר פשיטת הרגל ויש כמובן מקרים של קבלת משכנתא שנתיים ואף שלוש שנים לאחר קבלת צו ההפטר.
רווק מגדרה שהייתה לו חברה בע”מ מתחום הטקסטיל ופשט רגל, הצליח לקבל שנה לאחר קבלת צו הפטר על פשיטת הרגל, הצליח לקבל משכנתא על סך 650 אלף שקלים. היום הוא מנהל מכירות שכיר.

בוקסדורף: “כשמגיע אלי בחור שבור שעבר פשיטת אני אומר לו “זה גרוע, אבל לא סוף העולם. הדלת סגורה, אבל נשאר חלון קטן פתוח, שדרכו אני אצליח להחזיר אותם לתוך המערכת ואשיג להם משכנתא”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן