news08.net/ads.txt

היסטוריה בענף הכדורגל: ניתן תוקף לבניית אצטדיון עירוני

“כעת גם בבירת השפלה יהיה אצטדיון מודרני וחדיש, זהו הישג היסטורי”. רחמים מלול.

האצטדיון העירוני של רחובות ישתרע על שטח של 40 דונם, כחלק מפארק נופש גרנדיוזי וישמש את קבוצות הכדורגל בעיר, זאת למרות התנגדותם של נציגי עיריית נס ציונה ולאחר שהוועדה המחוזית החליטה לתת תוקף לתכנית האצטדיון בחלק הצפוני של העיר. בהפועל מרמורק ובמכבי שעריים מברכים על המהלך אך מצננים את ההתלהבות: “אם לא נקבל גיבוי מהעירייה ותקציב ראוי, לא יהיה צורך לבנות אצטדיון כי לא יישארו כאן קבוצות”. ביום ראשון אמורים נציגי הקבוצות להיפגש עם ראש העיר בלשכתו, שם יביעו את תחושותיהם וינסו להגיע להבנות עם מלול, שרשם בתחילת השבוע את ההישג ההיסטורי, אחרי כל כך הרבה שנים.

“אני שמח לבשר לכם כי לאחר שנתיים של דיונים בוועדה המחוזית ולאחר שמיעת המתנגדים כולל נציגי עיריית נס ציונה, הוועדה המחוזית החליטה השבוע לתת תוקף לתוכנית האצטדיון העירוני” – כך הודיע הבוקר בתחילת השבוע ראש העיר רחמים מלול לחברי מועצת העיר על ההישג ההיסטורי שיוביל להקמת אצטדיון שישתרע על שטח של 126 דונם. מלול הודיע באותה הנשימה כי כבר בימים אלה עובדים על הכנת המכרז לעבודות ההקמה של האצטדיון. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון, אישרה למתן תוקף את התוכנית של עיריית רחובות להקמת אצטדיון חדש ברחובות, אשר תוכננה ע”י אדריכל יוסי בן נעים. האצטדיון מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על 126 דונם, מתוכם 40 דונם יוקצו עבור שטחי האצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון יכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים וכן שטחי מסחר ומתחם חנייה. מתחם האצטדיון ממוקם בחלק הצפוני של העיר, מצפון לדרך מנחם בגין סמוך למסילת הרכבת ברחובות. בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ-75 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים טבעיים לרווחת התושבים.

תושבי רחובות הצעירה עתרו – הבנייה התעכבה

כזכור, סיפור האצטדיון מתנדנד מזה שנים רבות. ראש העיר הציב לו למטרה כבר לפני מספר שנים לבנות אצטדיון כדורגל ברחובות, נוכח קהל שוחרי הכדורגל הגדול בעיר וכן על מנת לקדם את הענף בעיר ואת הכשרת הדור הבא בתחום זה. כזכור, התוכנית המקורית להקמת האצטדיון נועדה לחלק הדרום מערבי בעיר, שם החלו ב-2012 לבנות את התשתית אלא שאז עתרו 90 מתושבי רחובות הצעירה לביהמ”ש המחוזי מרכז בבקשה לפסוק כי העירייה והוועדה המקומית אינן מורשות להקים אצטדיון במתחם. העותרים ביקשו מבית הדין להורות להם או לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לבטל את האישור אלא שאז התגלה כי המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשרד הבריאות כלל לא ידעו במה מדובר. המשרד להגנת הסביבה ציין כי “תוכנית האצטדיון לא הועברה לבדיקה ומתן חוות דעת ולא ידוע לנו אם בוצעו בדיקות מקדימות לבחינת השפעות סביבתיות של האצטדיון על שכונות המגורים”. במשרד הבריאות נפת רחובות אמרו אז כי “התקבל מענה שאינו מספק אותנו מבחינה מקצועית” ובמשרד הפנים הוסיפו כי “הנושא נמצא בבדיקות מפקח היחידה לפיקוח על הבנייה במחוז מרכז”. מי שבפועל טיפל בהקמת האצטדיון היו ועדת המשנה ורשות הרישוי, גופים של העירייה. אגב עוד קודם לכן, התכנון המקורי היה להקים את האצטדיון בשכונת רחובות ההולנדית, אך בעקבות מאבק שניהלו תושבי השכונה, הוחלט להעתיק את בניית האצטדיון. לעתירה שהגישו התושבים מרחובות הצעירה, באמצעות עו”ד עופר שפיר, צורף פרוטוקול דיון שהתקיים בעירייה במאי 2009 ובמהלכו הציג מהנדס העירייה הקודם ישראל בן ישראל לשעבר שתי חלופות למיקום האצטדיון: מתחם הספורטק בצמוד לשכונת רחובות ההולנדית ומתחם רחובות הצעירה. בעיריית רחובות אישרו אז כי החלו בביצוע עבודות להקמת האצטדיון בשטח המיועד לכך בתב”ע. בעירייה אמרו כי “האצטדיון מוקם בהיתרים הנדרשים התואמים את הוראות התוכנית המפורטות והעבודות החלו רק לאחר בחינת שש חלופות שונות בשיתוף הוועדה המחוזית, מתוכן שתיים בלבד זמינות לביצוע”, ב־2009 התקבלה החלטה ראשונית אולם קמו לה מתנגדים רבים ובהם נבחרי ציבור, תושבים ובעלי זכויות במגרש אחר. המיקום הנוכחי התקבל פה אחד בהחלטה שאושרה פעם נוספת בוועדת משנה”.

העותרים ב-2012, שמנעו את בניית האצטדיון בשכונת רחובות הצעירה.

עקב התנגדות התושבים, הועתקה התוכנית לפארק ת.מ.ר ונערכו בה ההתאמות הרלוונטיות. למרות ריבוי המכשולים בדרך – וההתנגדויות בוועדה גם בסיבוב הנוכחי – חתר ראש העיר להקים אצטדיון לקבוצות הכדורגל בעיר ועקב אחריה מקרוב. בדיון האחרון בטרם החלטת האישור – הוא הופיע בפני הוועדה אישית וטען בדבר חיוניותו של האצטדיון לעיר והצורך באישורו. כעת מקווים ברחובות כי אצטדיון עירוני ברמה גבוהה יאפשר את קידום ענף הכדורגל בעיר, שכן ההיסטוריה במקומות אחרים מצביעה על כך שתשתיות ברמה גבוהה משמעותית כדי למשוך כוחות חיוביים בתחום זה לעיר. “גם בבירת השפלה יהיה אצטדיון מודרני וחדיש, זהו הישג היסטורי”, אמר רחמים מלול בהתרגשות שיא. “האצטדיון הוא חיוני לעיר ולכן נלחמנו על הקמתו במשך חמש השנים האחרונות, תוך צליחת קשיים והתנגדויות רבות. תשתית ראויה תקדם את ענף הכדורגל ואת הספורט בכלל, בעיר רחובות. לציבור הגדול של שוחרי הכדורגל בעיר מגיעה חוויית צפייה איכותית במשחקי כדורגל ולדור הבא בכדורגל מגיעה הכשרה במתקן חדשני. עם אישור הוועדה המחוזית, המכרז לבניית המגרש צפוי לצאת בשבועות הקרובים”.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין כי “חשיבות התכנית מתבטאת בכך שלצד הקמת אצטדיון מודרני לרווחת כלל תושבי העיר והאזור, התוכנית נותנת מענה גם עבור פתרונות ניקוז של מי גשמים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע שבמקום”. תהליך ההקמה צפוי לארוך כשנתיים וחצי ומגרשי הכדורגל הקיימים של קבוצות הכדורגל בעיר צפויים להפוך למתקני אימונים כאשר הקבוצות יערכו את המשחקים הרשמיים באצטדיון. הקמת האצטדיון הינה חלק ממהפכת מתקני הספורט שמוביל ראש העיר ובשלוש השנים הקרובות צפויה להסתיים בנייתם של שלושה אולמות כדורסל העיר וצפוי להסתיים שיפוץ אולם נוסף, זאת בנוסף להשלמת שני מגרשים סינתטיים לאימוני כדורגל בדרום-מערב העיר. בנוסף, בכוונת עירית רחובות לגשת למכרז משרד התרבות והספורט בבקשה לתמיכה בבניית היכל ספורט ארנה לכדורסל.

הללויה! כך ייראה האצטדיון העירוני ברחובות, כחלק מפארק הנופש הגרנדיוזי שיוקם.

“עם תקציבים זעומים שכאלה לא יישארו קבוצות בעיר”

מנהל מכבי שעריים, כפיר קירט התייחס להישג ההיסטורי של מלול ואמר: “זהו יום שמח לעיר רחובות ואני מקווה שתהיה לזה המשכיות בהגדלת התקציב הדל שניתן לקבוצות הכדורגל בעיר. האמת היא שרחמים מלול זה ראש העיר הראשון שהתחיל לבנות אצטדיון כבר לפני 6 שנים והתושבים עצרו אותו. אני באמת מקווה שיישארו קבוצות כדורגל בעיר שישחקו באצטדיון החדש כשיקום כי עם תקציבים זעומים שכאלה לא יישארו קבוצות בעיר. לא ייתכן שלערים כמו נס ציונה, רמלה לוד ואפילו גדרה שאפילו לא מונות 30% מרחובות יהיה אצטדיון ולעיר עם 160 אלף איש לא היה והיה ברור שזו שאלה של זמן. לדעתי ללא התושבים שהתנגדו כבר מזמן היה לנו אצטדיון ועל זה מגיע לרחמים מלול תודה”.

מנהל הפועל מרמורק, אילן סגל הוסיף: “אני מאוד מקווה שאכן נושא האצטדיון יעבור מהנייר אל השטח. אני מחכה לראות את תחילת הבנייה ואז אשמח לברך שקיימנו והגיענו ליום הזה”.

ביום ראשון אמורים נציגי הקבוצות להיפגש עם ראש העיר בלשכתו, שם יביעו את תחושותיהם ויביעו את כאבם בנושא התקצוב הנמוך. ראשי הקבוצות צפויים להציג בפני מלול את המצב בו נמצאת כל קבוצה וכן להזהיר מפני מחיקת הקבוצות ממפת הכדורגל בשל תקצוב בלתי הולם, אשר עלול להוביל, בין היתר, להחמרת הפשע בקרב צעירי העיר. כזכור, בחודש שעבר התקיימה ישיבה ראשונה והיסטורית במשרדו של סגל ובמעמד יו”ר הקבוצה, ליאור חופי וחברי ההנהלה תמיר חופי ותמיר מנצור עם קברניטי מכבי שעריים – היו”ר אלי מוזס, המנהל כפיר קירט והדובר אביחי לוי כאשר על הפרק: איחוד כוחות בנושא תקצוב קבוצות הכדורגל על ידי עיריית רחובות. במהלך הפגישה הבהירו המשתתפים כי הקשרים בין המועדונים מצוינים, קיימת חברות רבת שנים והיריבות הינה ספורטיבית בלבד. הטונים עלו כאשר דובר על העובדה כי אצטדיון כדורגל עדיין לא נבנה בעיר בת 160,000 תושבים. אילן סגל: “אנחנו לא מקבלים כמעט הקצבות בכלל, אנחנו נודדים בין מגרשים. החלטנו לקיים ישיבה ולצאת ביחד להציל את הכדורגל ולדרוש תקציבים מהעירייה ואצטדיון חדש. לא מדובר באיחוד בין הקבוצות, מדובר במטרה משותפת לקבלת תקציבים, עד היום אנחנו מקבלים 300 אלף ש”ח, רוצים מיליון וחצי כמו בכל עיר. אנחנו לא יכולים להסתמך על ספונסרים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן