news08.net/ads.txt

הישג לדרור אהרון: הקמת אזורי התעסוקה תתבצע לפני המגורים, המטרה: לספק פתרונות כלכליים מתאימים ליישוב

הישג לגן יבנה: עורכי תכנית המתאר הכוללנית של גן יבנה קיבלו את הסתייגויות המועצה  לאחר שראש המועצה, דרור אהרון, התעקש על נושא שלביות הביצוע של התכנית, למעשה, קידום אזורי התעסוקה והמסחר בטרם בניית המגורים על מנת לספק פתרונות כלכליים מתאימים ליישוב.

לאחרונה התקיימה ישיבה בנושא תכנית המתאר הכוללנית של גן יבנה יחד עם נציגי מנהל התכנון במחוז מרכז, אדריכלי ומתכנני תכנית המתאר ונציגי המועצה והועדה המקומית לתכנון ובנייה בגן יבנה. בישיבה הציגו המתכננים בפני הנוכחים את החלופה הנבחרת, זאת לאחר התחשבות בהסתייגויות שהגיש ראש המועצה בנושא – ובין היתר, הקמתו של אזור תעסוקה נוסף מעבר להרחבה שאושרה, ביצוע מחלף בכביש 4 בכדי לספק כניסה ויציאה נוספים ליישוב לאור היקפי הגידול הצפויים במספר התושבים, ביצוע של תכנית לקידום תחבורה ציבורית יעילה ונוחה עבור התושבים, שילוב שבילי אופניים ועוד.

אחד הדברים העיקריים עליהם ביקש ראש המועצה לשים את הדגש היה שלביות הביצוע של התכנית, למעשה קידום אזורי התעסוקה והמסחר בטרם בניית המגורים. צוות התכנון הציג בפני הנוכחים את התכנית להקמתו של פארק עירוני בן מאות דונם לצד הוספת אזורי מסחר ותעסוקה בגודל של כ-820 דונם. בנוסף, להרחבת אזור התעשייה הקיים. כמו כן, הניסיון להקים אזור תעשייה מזהמת מול שכונת מכבים נדחה לחלוטין. לקראת סיומה של הישיבה דרש ראש המועצה לקיים דיון בנושא התחבורה והתחבורה הציבורית עוד בטרם הדיון בתכנית בוועדה המחוזית.

עוד הוחלט כי בבנייה הקיימת כיום לא יתקיימו ציפוף או בנייה חדשה לגובה והתכניות הקיימות הן התקפות. כלומר, שמירת הצביון הכפרי תישמר בתחום הבינוי כיום. התקבלו בקשות המועצה לסימון יציאה לכביש 4 ומסלול גישה ישיר לאשדוד עבור התחבורה הציבורית, לביצוע מחלף היציאה מגן יבנה עליו הכריז שר התחבורה, ישראל כץ, לקידום מיידי של אזור תעסוקה נוסף לאור הסרת המגבלות ממפעל ‘אלתא’ ועוד.

“אני מבקש לברך את עורכי התכנית על כך שנתנו את הדעת להסתייגויות שהעלינו בפניהם אודות התכנית”, אמר היום (שלישי) ראש המועצה, דרור אהרון,  “כל אחת מההסתייגויות נועדה לוודא שהתכנית תטיב עם גן יבנה ותושביה לאורך שנים רבות קדימה. מצאנו אוזן קשבת לדרישותינו כך שבין היתר, בבניה הקיימת כיום אני עומד על כך שהתכנית תבוצע בשלבים כך שהקמת אזורי התעסוקה תתבצע לפני המגורים על מנת לספק פתרונות כלכליים מתאימים ליישוב”.

עוד הוסיף: “בקרוב ייקבע דיון להצגת התכנית המגובשת בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה טרם הצגתה בוועדה המחוזית. אם בתחילת הדרך ביקשה המדינה לקדם את הגדלת היישוב לכדי 120,000 תושבים, הרי שהצלחנו להוריד את מספר התושבים ל-80,000, וכעת לדרישתנו, ההסכמה בתכנית המוצעת עומדת על כ-55,000 תושבים בלבד בקיבולת המקסימלית כך שצביונה של גן יבנה יישמר לאורך שנים ארוכות קדימה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן