news08.net/ads.txt

הישג נוסף למכון ויצמן למדע

img_1501675098399-0

 

מכון ויצמן למדע ניצב במקום התשיעי במדד העולמי של איכות המחקר המשוקללת

זו הפעם השנייה שבה מכון ויצמן נכלל ברשימת עשרת מוסדות המחקר האיכותיים בעולם – כך על פי סקר שבוצע על ידי המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה שבאוניברסיטת ליידן, הולנד. בסקר הקודם, שהתפרסם ב-2015, הגיע המכון למקום העשירי. מדד איכות המחקר העולמי מתבסס על נתונים מספריים בלבד ולא על שאלונים סובייקטיביים. מדובר בבסיסי נתונים על פרסומיהם המדעיים של מדעני האוניברסיטאות ומכוני המחקר בעולם, מספר הציטוטים של המאמרים האלה ועוד. היחס בין מספר הפרסומים למספר הציטוטים מעיד על איכות המחקר המדעי.

מיקומו של מכון ויצמן למדע במקום התשיעי בטבלת האיכות העולמית, מעיד על עלייה משמעותית ומתמשכת באיכות מחקריהם של מדעני המכון. לפני כעשור ניצב המכון במקום ה-19 ברשימת איכות המחקר המדעי העולמי – ואחד משלושה מוסדות שאינם אמריקאים, שנכללו ברשימת 25 המקומות הראשונים. המדד שפורסם בימים אלה מתייחס לנתונים של השנים 2013-2016, ובין היתר אלו הנתונים העולים ממנו: 20% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר; 2.1% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללו באחוז העליון ברשימת המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר ו-67% נכללו במחצית העליונה של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה; מדעני המכון פרסמו בתקופה זו (2013-2016), 2,526 מאמרים מדעיים, שצוטטו 33,164 פעמים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן