news08.net/ads.txt

הישג ענק | נבחרת המרכז למחוננים של עיריית רחובות, זכתה במקום ראשון בעולם בתחרות היוקרתית לידע ולדיבייט World Scholar’s cup

נבחרת המרכז למחוננים ומצטיינים של עיריית רחובות, זכתה היום (שישי) במקום ראשון בעולם בתחרות היוקרתית לידע ולדיבייט World Scholar’s cup  – כשהיא מקדימה בדירוג נבחרות ששפת האם שלהן היא אנגלית לפנות בוקר הם שבו לישראל וזכו לקבלת פנים חמה בראשות ממלא מקום ראש העיר, זהר בלום

התחרות נערכה בימים האחרונים  בבייג׳ין שבסין והשתתפו בה 4000 מחוננים מ-59 מדינות. התחרות נערכה בשפה האנגלית במשך 5 ימים, בנושא “A World on the Margins” (“העולם שבשוליים”) – המחוננים מרחובות השתתפו בתחרויות אישיות של ידע וחיבורים באנגלית, ובתחרויות קבוצתיות של דיבייט בצוותים של שלושה, וגרפו מדליות וגביעים רבים במשך ימי התחרות. בשקלול הזכיות הסופי, זכתה נבחרת המחוננים של רחובות במקום הראשון מכל הנבחרות מרחבי העולם, כשהיא מקדימה גם נבחרות מארצות הדוברות אנגלית כשפת אם.

בנבחרת מרחובות 15 תלמידים מכיתות ח-י בגילאי 14-16 שנים, הלומדים בתיכונים השונים בעיר ובמקביל במרכז המחוננים והמצטיינים ברחובות בניהולה של אורית פדר. כהכנה לתחרות התלמידים לומדים מאמרים, סיפורים, יצירות אמנות, מחקרים הקשורים לנושא הבינלאומי, וכל זאת בשפה האנגלית, שפת התחרות.

ראש העיר רחובות, רחמים מלול התרגש מדבר הזכייה.  ״כולנו גאים בנבחרת המחוננים של רחובות, ומברכים אותם ואת הצוות החינוכי על ההישג הנפלא! עיר המדע והתרבות משקיעה בחינוך את מירב התקציב העירוני, מתוך ידיעה כי זו ההשקעה המשמעותית ביותר לעתיד. הנבחרת מתעלה על עצמה מידי שנה וקוטפת את המקומות הראשונים בתחרויות האירופאיות והעולמיות”.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום מסר: ״אנחנו יודעים שנבחרת המחוננים של רחובות הם הכי חכמים בעולם! עכשיו כולם יודעים. זוהי תוצאה של השקעה וטיפוח של שנים במרכז המחוננים של רחובות, בצוות חינוכי איכותי ובמשאבים שמעניקים לתלמידים את האפשרות למצות את הפוטנציאל שלהם. אני מברך את רחובות על השכיחה והכבוד הגדול, ומודה לתלמידים ולצוות החינוכי על הישג נפלא״.

חברי הנבחרת מרחובות בלטו גם בזכיה בפרסים אישיים ראשונים: בפרס על שם הסופר אייזיק אסימוב זכה הלל בן ארי. נועם רותם נבחר מקרב אלפי משתתפי התחרות והוכתר  לscholar of year (״מלומד השנה״) בשל עזרתו ותמיכתו בהקמת נבחרת המחוננים של דרום סודן. רותם שלח לנבחרת שם חומרים וסיכומים על מנת לסייע להם ולהדגים להם את שיטות הלימוד. “התרגשתי מאוד לעלות על הבמה”, סיפר, “נבחרתי ל”מלומד השנה” וזו הייתה חוויה מדהימה. אני גאה לייצג את רחובות בתחרויות עולמיות . תמיד זכינו במקומות ראשונים, והשנה תרמתי מהידע שלי וסייעתי להקים נבחרת חדשה של מחוננים בדרום סודן”.

עוד יצוין כי הנבחרת הרחובותית היא שיאנית בקנה מידה עולמי ואין זו הפעם הראשונה שהיא זוכה במקום הראשון בתחרות העולמית. הנבחרת העפילה לתחרות עולמית נוספת של אלופי האלופים שתערך בנובמבר באוניברסיטת ייל בארה”ב. לדברי אורית פדר, מנהלת המרכז למחוננים ברחובות: “אצלנו במרכז מאמינים שצריך לתת לתלמידים המחוננים את האפשרות לממש את יכולותיהם ולפתוח בפניהם את האפשרות להתנסות בתחומים חדשים”. איתמר גל ים הוסיף: ״מעמד הזכייה מאוד מרגש! עבדנו קשה ולמדנו, ושמנו את רחובות ואת מדינת ישראל על המפה!”. נועם רותם:

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן