news08.net/ads.txt

הכביש הזה – אחת הטעויות של אילת!!! התיירים המותשים מדווחים: “שעתיים מאזור המלונות ליציאה”

אלפי ישראלים שביקרו בסוף השבוע האחרון באילת הגיעו אל מרכז הארץ, לדבריהם, רק לאחר שבע שעות נסיעה. פקקי הענק שנגרמו כתוצאה משני הכבישים החדשים שפתחה אילת, לא רק שלא הקלו לציבור הנהגים אלא אף גרמו למחשבה פעמיים האם לחזור לנפוש בעיר. “משתים עשרה ורבע ועד שתיים ורבע היינו בפקק מהמלון עד לכיכר האחרונה, כל הפתיחות האלה שהם עשו והשינויים בכבישים אחת הטעויות – זה גרם לכל הפקקים. נכנסת לאילת, עברת דרך הכביש העוקף והגעת למלונות – פה התחיל הבלגאן. מפה אף אחד לא זז”.

אילת כביש נפתח

תייר נוסף הוסיף: “ברגע שמישהו עבר את הכיכר – הכל היה פנוי, הרגשת שאתה נוסע לבד בכביש. מה הם עשו? פתחו שני כבישים לירידה, האחד איפה שהיה שדה התעופה והשני אחד לפניו, וזה נהיה כמו מעגל שאף אחד לא יכול לצאת ממנו, אם את לוקחת ימינה – כל הימינה פקוק, את לוקחת שמאלה – יש חד סטרי אבל כל החד סטרי – פקוק. סביב כל המלונות, הכל פקוק. נוצר צוואר בקבוק של היציאה מהכביש העוקף – ורכב רכב יוצא, איזה טעות הם עשו, אחת הטעויות של אילת. לקחנו לנו שעתיים רק לצאת מהעיר. את לא מבינה איזו טעות הם עשו. צלצלנו למשטרה, למוקד העירוני, למוקדים נוספים והעבירו אותנו ממקום למקום. אף אחד לא ידע לתת לנו תשובה”. אישתו הוסיפה: “אני 40 שנה נוסעת לאילת בחיים שלי לא היו פקקים כאלה, בדרך כלל הפקק אורך חצי שעה ארבעים דקות, אבל הפעם, כשנדמה היה שעשו משהו מועיל – זה התברר כסיוט שלא ברא השטן”.

אגב, הפעולה הפשוטה ביותר – הצבת שני שוטרים להסדרת התנועה – לא בוצעה. ימים ספורים אחרי הבינו קברניטי העיר, בהנהגת אלי לנקרי את הטעות החמורה שבוצעה, וקיימו דיון דחוף בנושא, כדי למנוע מסופי שבוע כה עמוסים, בעיקר בחודשי אוגוסט ובחגי תשרי. ממשטרת ישראל נמסר: “מרחב אילת ערוך למבקרים הרבים שפוקדים את העיר כמידי קיץ. השוטרים פרוסים בגלוי ובסמוי ברחבי העיר והים ונותנים מענה לכלל האתגרים”.

נזכיר כי בנובמבר 2020 התגאתה העיריה ובראשה, דאז, מאיר יצחק הלוי, על פתיחתו של כביש הרוחב השני החוצה את שדה התעופה בואך רחוב שדרות התמרים. וכך נמסר: “כביש הרוחב חוצה את פארק הטרמינל העתידי ומחבר בין טיילות המרינה וטיילות החוף לבין טיילת שדרות התמרים בלב העיר. הכביש -בשונה מהמקביל לו החוצה את השדה ברחוב חטיבת הנגב – הינו כביש דו סטרי עם נתיב תנועה אחד בכל צד. משום אופיו של הכביש המוגדר כדרך מעבר, הושם דגש רב לטובת הולכי הרגל על ידי מדרכות רחבות, מסלולי אופניים וגינון שיפותח בהמשך. בנוסף הוכשרו במקביל לרחוב דרבן כ-300 חניות על שטח כולל של 6,000 מ״ר לטובת באי פארק הטרמינל שישמש כידוע כמתחם אטרקציות משולב בפארקים, מתחם הופעות ופסטיבלים, רשת שבילים והצללות, מגרשי משחק ועוד. את העבודות ביצעה החברה הכלכלית לאילת (חכ״א) עבור עיריית אילת ולרווחת תושבי אילת והנופשים בה”. כמה גאווה יש כאן? לא מי יודע מה לאור תלונות התושבים והתיירים. פניתי לקבל את תגובתו של ח”כ מאיר יצחק הלוי בסוגיה, אולם, כצפוי היא לא נמסרה. אם תתקבל – נשמח לפרסמה.

בהודעה שהוציאה היום (שני) עירית אילת נמסר כי גורמי המשטרה דיווחו שרק בשעות הבוקר של יום חמישי נכנסו 8,000 כלי רכב לאזור התיירות. על רקע האמור, פעלה המשטרה להכווין את התנועה כבר מכביש הערבה לכיוון כביש 40 ובכניסה לעיר. בישיבה שהתכנסה בהשתתפות גורמי ההנדסה וגורמי המשטרה – ימת”א, בהם סנ”צ כפיר סולומון – קצין אג”מ מרחב אילת, רפ”ק יניב חן – קצין את”ן מרחב אילת ורפ”ק ערן כהן – מפקד ימת”א אילת – סוכם, כי ההכוונה של המשטרה תימשך גם בסופי השבוע הקרובים ולצד זאת תיערך העירייה עם פתרונות לטווח הקצר, ביניהם ביצוע מעגל תנועה נוסף בצומת הרחובות קאמן דרבן, הרחבת נתיבי התנועה במעגל התנועה ברחובות דרבן קאמפן, וויסות התנועה ליוצאים מאזור התיירות דרך העפר לכיוון מסוף רבין.

ויש גם תירוצים. לדברי ראש העיריה הזמני אלי לנקרי, “העומסים בכביש הערבה ובתוך העיר החלו כבר עם סגירת שדה דב ובהמשך עם הפחתת מספר הטיסות לשדה התעופה “רמון” על רקע הקורונה, אשר הובילו את אורחי העיר להגיע לאילת ברכבים תוך הוספת עומסים בכביש הערבה אשר לצערנו גבה לא אחת דמים וכן עומסים בתוך העיר”.

מהמשטרה נמסר כי ההכוונה בצירי התנועה העמוסים תימשך בימי חמישי כולל הכוונה מכביש 90 (הערבה) לכביש 40 (מצפה רמון) ומאזור התיירות לכבישי הרוחב, כדי לדלל את עומסי התנועה בכניסה לעיר ובתוכה. גורמי ההנדסה בעירייה ובחברה הכלכלית לאילת יבחנו הכשרה זמנית של “ציר אבוקדו” העוקף מזרחית לכיוון מסוף “רבין” כולל עבודות להידוק השטח לטובת הכוונת התנועה ליוצאים מהעיר בימי חמישי ובכך להשאיר נתיב פנוי יותר לנכנסים לעיר.

פתרונות נוספים שעלו לטווח הארוך: חניוני “חנה וסע” תוך שימוש בשאטלים אל המלונות וכן שאטלים מהמלונות למרכזי הקניות והגדלת תעריפי החניה ברחבי העיר לעומת חניה פטורה מתשלום בחניונים מוסדרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן