news08.net/ads.txt

הכירו את אֱדוֹם: ספינת פיקוח חדשה במפרץ אילת

בזכות גודלה וכוחה היא יכולה לגרור חוסם זיהום ים

רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה חנכו בטקס רשמי ספינת פיקוח חדשה במפרץ אילת. רכישת הספינה והפעלתה במפרץ אילת תתרום למוכנות של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים בטיפול ומניעה של זיהומי ים בשמן בפרט וזיהומים נוספים בכלל. כמו כן, תשרת הספינה את רשות הטבע והגנים לפעילויות פיקוח על הדייג, עליו היא אמונה מטעם משרד החקלאות, ושמירה על ערכי הטבע במפרץ באילת לרבות פיקוח בסביבת שמורות חוף האלמוגים והחוף הדרומי.

בטקס ההשקה השתתפו רעיה שורקי, מנכ”לית רשות הטבע והגנים, יצחק (בנדה) בן-דוד, סמנכ”ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה וגורמים נוספים מהמשרד ומרשות הטבע והגנים.

הספינה החדשה, מתוצרת הולנד, מצוידת בשני מנועים ואורכה כ-9 מטרים. יתרונה הוא ביכולתה לשאת צוות גדול יותר וכן ציוד צלילה ואמצעים הנדרשים לפעילויות הפיקוח, האכיפה ושמירת הטבע השוטפות של רשות הטבע והגנים בסביבה הימית במפרץ אילת. כמו כן היא מצוידת באמצעים טכנולוגים מתקדמים ומאפשרת שייט גם בשעות החשכה ותנאי ים קשים יותר.

בתוך כך, בזכות גודלה וכוחה היא יכולה לגרור חוסם זיהום ים, ובכך לתת סיוע ומענה גם במקרים של אירועי זיהום ים, המטופלים באחריות של המשרד להגנת הסביבה, שהשתתף גם במימונה של הספינה.

לדברי יצחק (בנדה) בן-דוד, סמנכ”ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה: “מפרץ אילת הוא נכס לאומי, עליו עלינו לשמור ולהגן בכל מחיר. הספינה החדשה תתרום למוכנות שלנו לטיפול באירועי זיהום ים בשמן, ותאפשר מתן מענה נוסף לאירועי זיהום במפרץ אילת. אירועי זיהום ים בשמן התרחשו בעבר, ובמציאות שבה קיים שימוש בדלקים פוסיליים ושינוע שלהם בים ובנמלים, אירועים אלו הם עניין של זמן, ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש”.

לדברי אסף הברי, מנהל מרחב אילת ברשות הטבע והגנים: “מפרץ אילת עשיר ומגוון בערכי טבע ייחודיים ומרהיבים שיש וחשוב לשמור עליהן יחד עם שמירה על משאב הדגה על פי פקודת הדייג. הספינה החדשה תסייע לרשות הטבע והגנים במשימות חשובות אלו, המחייבות נוכחות נרחבת כמעט מסביב לשעון בסביבה הימית במפרץ אילת מעל ומתחת למים. זאת בנוסף לפעילויות הפיקוח והאכיפה בסביבה החופית”.

צילום: חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן