news08.net/ads.txt

הליצנים של קפלן – לא רק בפורים

הליצנית בפעולה. צילום: אפרת שררה, קפלן.

חשבתם שליצנים זה רק בפורים? נראה שלא בקרתם בחדרי הניתוח לילדים בקפלן. שלא תצטרכו!

מי שכן נאלץ לבקר שם, נהנה לפגוש ליצנים רפואיים המלווים את הילדים לחדר הניתוח להפחתת חרדה וחוזרים אליהם כשהם מתאוששים מההרדמה.

הליצנים הרפואיים במרכז הרפואי קפלן מהווים לאורך כל השנה חלק בלתי נפרד מהצוות הרפואי בחדר הניתוח: הצוות הרפואי המנתח מקפיד לשלב במהלך ניתוחי ילדים את הליצנים הרפואיים משלב ליווי הילד לחדר ניתוח יחד עם הוריו עד שהוא נרדם, ולאחר מכן כשהוא מתעורר בחדר ההתאוששות. ענת זוננפלד, ליצנית רפואית ותיקה: “הימצאותנו יוצרת חיבור אישי ואינטימי עם הילד והמשפחה. אנחנו מקבלים כל הזמן פידבקים חיוביים מההורים על חוויה נעימה שעברו בליווי שלנו בהפחתת לחץ וחרדה”.

הליצנית מלווה את נועה. צילום: אפרת שררה, קפלן.

ענת זוננפלד, ליצנית רפואית בקבוצת ‘רופאי חלום’ שעובדת בקפלן מזה 10 שנים עם ילדים מאושפזים בחטיבת הילדים, בניהולו של פרופ’ אמנון צונג, מתארת את פרויקט ליווי הילדים לחדר הניתוח כאחד הדברים החשובים שהליצנות יכולה לגרום להפחתת חרדה בקרב הילדים ולא פחות חשוב מכך – בקרב הוריהם. “יום קודם הניתוח אני מקבלת מהצוות הרפואי בחדר הניתוח תכנית ניתוחים למחרת בבוקר. אני מגיעה אל הילד ויוצרת קשר אתו ועם משפחתו על מנת ליצור אמון וחיבור לתהליך שהוא יעבור”, היא מתארת.

“כאשר מגיע הסניטר לקחת אותו במיטתו לחדר הניתוח אני מלווה אותו ומסיחה את דעתו מהלחץ הטבעי שיש לפני ניתוח. אנחנו נכנסים יחד לחדר הניתוח ויש אינטראקציה בינינו עד השלב שההרדמה מתחילה”. הליצן מתכנן עם הילד שעובר ניתוח בהרדמה מלאה את החלום שהוא הולך לחלום ומבטיח שיהיה נוכח גם בסיום הניתוח. “אני נכנסת לחדר התאוששות כאשר הוא מתעורר כדי להשלים את התהליך ואני רואה שהילד מגיב בכך שהתקשורת בינינו ממשיכה מהמקום שהופסקה בתחילת הניתוח כשהוא נרדם”.

נכנסים לניתוח עם חיוך. צילום: אפרת שררה, קפלן.

מירב סאינה

(רחובות), אמא של נועה בת 7 שעברה ניתוח (בתמונות), אמרה כי ענת הליצנית הרפואית תרמה רבות להורדת מפלס החרדה הן של נועה והן של בני המשפחה. “תודתנו נתונה לכם על האכפתיות, הדאגה ותשומת הלב שלוו בהרבה הומור ומצב רוח טוב, שהמתיקו בעבור נועה ובעבורנו כמשפחה את כל התהליך מההכנה לניתוח ועד שהשתחררנו לביתנו”, היא סיכמה.

צפו בעבודת הקודש של הליצנים בקפלן:

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן