news08.net/ads.txt

הללויה! הוותמ”ל אישרה את ההתחדשות העירונית בשעריים

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ”ל), בראשות יו”ר מטה התכנון הלאומי, עו”ד שלומי הייזלר, החליטה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת “שעריים” בלב העיר הוותיקה בעיר רחובות.

התוכנית (תמ”ל 2033), המקודמת על ידי עיריית רחובות, כוללת 540 יחידות דיור שיוקמו ב-7 מגדלים בני 22-25 קומות. מתוך כלל יחיד והדיור, 108 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בבסיס שלוש המגדלים שיוקמו על רחוב הרצל, ישולבו קומת מסחר, קומה של שטחי תעסוקה, ומעליה חצי קומה של שימושים ציבוריים, שיהוו חזית פעילה לרחוב. כיום מצויים במתחם 46 צמודי קרקע ובניין נוסף ובו 12 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מענה כ-5,000 מ”ר עבור מבני ציבור, כ-8,000 מ”ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן פארק על שטח של כ-3 דונם. כמו כן, התוכנית קובעת הוראות שימור, לבית רב מתחילת המאה העשרים, המצוי בפינת הרחובות הרצל וסעדיה גאון. התוכנית מחייבת את שימורו ומאפשרת תוספת אגף על מנת להנגישו לציבור. כמו כן, בחלקו האחורי של המתחם מוצע פארק על שטח של 3 דונם, שישרת את תושבי המתחם ואת תושבי האזור. הפארק יתרום למערך ניהול מי הנגר על ידי בריכה לאיגום וויסות מי נגר המתוכננת בצפונו. הבריכה תסייע בהשהיית מי הנגר ועודפיו יעברו מהבריכה דרך “נחל עירוני” אשר יהיה חלק מהפיתוח של הפארק ויוביל מים למערכת הניקוז העירונית. מדרום לפארק יוקצה שטח לצורכי ציבור אשר ניתן יהיה להקים בו מבנה קהילתי לצורכי התושבים.

התוכנית קודמה בהתאמה לעקרונות תוכנית המתאר ללב העיר רחובות המקודמת בימים אלה ותמ”א 70 (תוכנית המתאר הארצית למרחב מערכת המטרו במטרופולין תל אביב) שתשנה את אופי הבינוי במתחם ותתאפשר הקמת בינוי אינטנסיבי ומעורב שימושים סביב צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים וכן קו מטרו שצפוי לעבור ברחוב הרצל. התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי בין השאר על ידי הרחבת הרחובות הסובבים את המתחם: סעדיה גאון, מוגזח וזקס אשר לטובת הולכי הרגל.

ראש העיר, רחמים מלול: “מזה מספר שנים שאנו פועלים להביא לחידוש פניה של שכונת שעריים באמצעות ההתחדשות העירונית. לאחר שעברנו את שלבי התכנון ושיתוף התושבים, אנו שמחים על ההתקדמות המשמעותית שהושגה היום, עם אישורה . כעת נפעל ליישומה בהקדם האפשרי, לטובת תושבי השכונה והעיר בכלל”

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: “מברך על כל התקדמות בחידוש פניה של העיר רחובות ושיפור איכות החיים של התושבים. אנו עובדים במרץ לקדם מתחמים חדשים לצד המתחמים הישנים, הדורשים מתיחת פנים מתוך הבנה של צרכי התושבים הייחודיים, המאפיינים כל שכונה ושכונה”

יו”ר מטה התכנון הלאומי ויו”ר הותמ”ל, שלומי הייזלר: “מדובר כאן בתכנית התחדשות מרכזית ומשמעותית במרכז העיר רחובות, שתחזק את התחדשות העיר הוותיקה וכן תביא לחיזוק משמעותי לרחוב הרצל. אפשר לראות כאן עוד השפעה מבורכת של פרויקט המטרו שעתיד להיבנות במרכז הארץ”.

התוכנית תוכננה על ידי אדריכל איציק פרנס, משרד גבירצמן, כנף, פרנס.

צילום: אדריכל איציק פרנס

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן