news08.net/ads.txt

המאסטרו הלך לעולמו: בגיל 72 נדם ליבו של צביקה פיק

אחד הכוכבים הגדולים של הזמר הישראלי, צביקה פיק, הלך לעולמו לפני זמן קצר.

מתוך ויקיפדיה: צביקה (הֶנריק) פיק היה זמר, מלחין ומוזיקאי ישראלי. הפריצה הגדולה של פיק אל תודעת הקהל הגיעה כאשר נבחר לככב בתפקיד הראשי (קלוד) במחזמר “שיער”, שהוצג בישראל ב-1970. אחר כך פרץ לגלי האתר עם מספר רב של להיטים וזכייה בתוארי זמר השנה ובפרסים. בשנות ה-90 זכה לפופולריות מחודשת כשהחל בסיבוב הופעות עם הלהקה הירושלמית “נושאי המגבעת”, ונמשך בלחן שכתב לשיר “דיווה” לדנה אינטרנשיונל, עמו זכתה באירוויזיון 1998. ב-2002 הועלה בתיאטרון “הבימה” המחזמר “מרי לו”, המבוסס על שיריו. פיק נחשב לאחד היוצרים הישראלים הגדולים ביותר ולפורץ דרך כאשר הביא אל קדמת הבמה את מוזיקת הדיסקו והפופ.

משרד התרבות והספורט מרכין ראשו עם פטירתו של צביקה פיק, זוכה פרס מפעל חיים מאקו”ם, זמר,יוצר ומלחין, מענקי המוזיקה הישראלית.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: “עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998. אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם, ישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו.”

היצירה המוזיקלית של צביקה פיק ז”ל נטועה עמוק בהוויה הישראלית כאהבה לעד של סוף הקיץ ברגעים הכי יפים של החיים, כמוזיקה, שללב היא חודרת ומדליקה את כל הנשמות. יהי זכרו ברוך!

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: רעייתי שרה ואני דואבים על פטירתו של צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. הייתה בו שמחת חיים שבאה לידי ביטוי בשיריו הנפלאים. צביקה היה ויהיה חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך.

(צילום מתוך אינסטגרם צביקה פיק)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן