המגזין | הסוף לרשת המאחזים הבדוואים?

 

בעקבות עתירה שהגישה תנועת רגבים לבית המשפט המחוזי בלוד, יוגשו כתבי אישום בפרשת רשת המאחזים הבדואים שהוקמו באזור רחובות-גדרה תוך פלישה לאדמות של חקלאים יהודים

רשות המיסים צפויה לחקור חשד להעלמת מס שיטתית בפרשת רשת המאחזים הבדואים בסמוך בסיס תל נוף, בעקבות עדויות שתועדו במצלמה נסתרת אשר בין היתר צוינו בעתירה שהגישה תנועת רגבים לבית המשפט המחוזי בלוד. בסוף השבוע שעבר הורה בית המשפט לזרז את הגשת כתבי האישום בפרשת רשת המקבצים הבלתי חוקיים שהוקמו באזור גדרה, רחובות ובסמוך לבסיס תל נוף.

בעתירה שהגישה תנועת רגבים צוין  כי בשנתיים האחרונות התרחשה תופעה זו, הודות להתנהלות שיטתית שהחלה ברכישה חלקית של קרקע באופן חוקי ונמשכה בהשתלטות אגרסיבית על קרקעות פרטיות סמוכות השייכות לחקלאים יהודיים, שרובן נרכשו בראשית המאה ה-20. באזורים שגודרו בקפידה, ניבנו חממות שלמראית עין נראו כמיועדות לחקלאות, אך בפועל הוסבו רובן למתחמי מגורים. גידור השטחים והקמת הסככות בוצעו תוך חריגה מהמותר בחוק. מעקב שביצע איש קש מטעם תנועת רגבים אשר צויד במצלמה נסתרת, העלה כי חלק ניכר מעסקאות אלו, בוצעו תוך העלמת מס, לכאורה, של מאות אלפי שקלים וכי מתחת לחממות החקלאיות המוקמות בשטח, מסתתרים שימושים בלתי חקלאיים בעליל לרבות מבני מגורים, קולטים סולאריים לאספקת חשמל, צלחות לוויין, פאב מאולתר ואפילו בריכות שחיה.

DCIM100MEDIADJI_0021.JPG

במהלך הדיון בעתירת רגבים הודתה היחידה הארצית לפיקוח על הבניה, כי ישנם כמעט 20 מקבצים בלתי חוקיים שהוקמו בשנתיים האחרונות באזור וכי החלה לפעול במרחב במהלך השנה האחרונה. במקביל פנתה תנועת רגבים לרשות המיסים לפתוח אף היא בחקירה, עקב חשד להעלמת מס שיטתית בפרשה. בשיחה שניהל איש הקש מטעם רגבים שהציג את עצמו כמי שמתעניין ברכישת קרקע, תועד, מי שעומד לכאורה בראש הרשת, כשהוא מציע לאיש הקש לשלם ‘בשחור’ על רוב העסקה ולדווח לרשויות המס רק על חלק קטן ממנה. המוכר אף הסביר לאיש הקש כי כל הרוכשים דיווחו על סכום נמוך יותר מזה ששילמו בפועל – ובכך הצליחו לחמוק מתשלום מס.

“הודות לחשיפת הפרשה והתיעוד הנסתר, הפעלנו לחץ על הרשויות ששיפרו באופן ניכר את פעילות האכיפה במרחב ובעקבות פניותינו הגישו מספר כתבי אישום כנגד העבריינים”, אמר עו”ד בועז ארזי מהמחלקה המשפטית של תנועת רגבים. “העתירה הוכיחה מעבר לכל ספק, את היקפיה הרחבים של התופעה ובית המשפט קיבל למעשה את טענותינו והורה על הגשת כתבי אישום נוספים. אנו נמשיך במעקב אחרי פעילותן של רשויות החוק על מנת שיגבירו את הלחץ וההרתעה עד למיגור התופעה”.

בתוך כך יצוין כי במכתב שהועבר ב-30 במאי על ידי מנהל מחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית גדרה, יהוידע פרחי בנושא פעילות עסק ללא רישיון במשק בגבעה שצומת תל נוף, ציין פרחי כי הוגשה בקשה לרישיון עסק הנקרא פינת ליטוף על ידי אותו מוכר שתועד במצלמות הנסתרות אולם  לדבריו של פרחי “נכון לרגע זה אין רישיון עסק מאחר ואינו עומד בתנאים הנדרשים על פי חוק כדלקמן: ועדה מרחבית לתכנון ובניה-לא מאושר, נגישות-לא מאושר, וטרינר רשותי-מאושר עם תנאים. מאחר וסעיפים 1,2 לא מאושרים אין באפשרותנו להעניק לו רישיון עסק. בתי העסק יועבר לחוות דעתה של היועצת המשפטית ובהמשך נפעל עלפי הנחייתה”. מכתב זה הועבר בהעתק לראש המועצה יואל גמליאל, מנכ”ל המועצה ליאור מהדלה והיועצת המשפטית, עו”ד גלית דמארי סקורקה.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן