news08.net/ads.txt

המגזין לשבת: הכירו את המחוננים של רחובות שקטפו את המקום השני בגביע המלומדים העולמי, שהתקיים באוניברסיטת ייל בארה”ב

 

לאחר שזכו במקום הראשון באירופה, משלחת התלמידים של מרכז המחוננים ברחובות קטפה את המקום השני בתחרות world scholar’s cup – גביע המלומדים העולמי, שהתקיימה באוניברסיטת ייל בארה”ב. בעקבות הזכייה: העיר רחובות תארח, בפעם השלישית, את התחרות הארצית בחודש מרץ 2018.

המחוננים מרחובות לא הסתפקו במקום הראשון באירופה בגביע המלומדים העולמי ושבו עם הישג ענק מאוניברסיטת ייל בארצות הברית שם קטפו את המקום השני באליפות העולם שנערכה בשפה האנגלית והתבססה כמובן על ידע במגוון תחומים. בהישג הראשון התחלקו 21 תלמידים מכיתות ח’ עד י’ מהמרכז למחוננים של עירית רחובות שחזרו עם המקום הראשון מהתחרות באתונה שהתקיימה בחודש יולי. לאחר הזכייה נבחרו תשעת הטובים שיצאו לתחרות אלופי האלופים – world scholar’s cup שהתקיימה באוניברסיטת ייל בארצות הברית וקטפו את המקום השני, אחרי מלזיה. המדובר בתחרות אקדמית בינלאומית המיועדת לקבוצות תלמידים וכיום משתתפות במסגרתה יותר מחמישים מדינות, ביניהן ישראל. התחרות נוסדה בשנת 2006 בידי דניאל ברדיצ’בסקי, יהודי מלוס אנג’לס, מנהל ארגון “דמידק” ואישיות ידועה בתחום החינוך העולמי כאשר מטרת התחרות הינה יצירת קהילה בינלאומית של משכילים ומנהיגים עתידיים.

למרות התחרות שבו, מדגיש גביע המלומדים העולמי גם את הצד החברתי ומתמקד בהבאת תלמידים שונים מתרבויות שונות לדיון משותף בנושאים, בעיות ורעיונות המתקשרים להווה ולעתיד. בהתייחס לתחרות שנערכה בשבוע שעבר, בשפה האנגלית, יצוין כי היא כללה מספר טורנירים במתכונת של דיבייט כאשר השנה התמקדה התחרות בנושא “Unlikely world”. כהכנה לתחרות קראו התלמידים מאמרים אקדמיים מתחומים שונים כמו ספרות, היסטוריה, רפואה, מדע, אמנות וסוציולוגיה ועוד. מהתלמידים נדרשה יכולת רטורית וידע בתחומים שונים, יכולת חשיבה, אנגלית ברמת שפת אם והצטיינות במגוון תחומים. בין היתר, נדרשו להציג נאום, לכתוב חיבור, לענות על שאלות ולהפגין יכולות של עמידה מול קהל. מסגרת התחרות הם יצרו קשרים חברתיים עם משתתפים מארצות אחרות, עמדו באתגרים אינטלקטואליים לא פשוטים וזכו ב-120 מדליות זהב וכסף ובחמישה גביעים. הנסיעה לתחרות התאפשרה באמצעות תמיכה וסיוע של עיריית רחובות, המעניקה חשיבות גבוהה לייצוג של מדינת ישראל בכלל ורחובות בפרט, בתחרות חשובה זו.

ראש העיר, רחמים מלול היה גאה מאוד עם הישמע התוצאות. “מערכת החינוך ברחובות היא מהטובות בישראל והפרסים שזוכים בהם תלמידי רחובות מעידים על כך”, אמר מלול. “אנו גאים בתלמידי המרכז למחוננים של רחובות ונמשיך לפתח את המצוינות וההישגיות של תלמידי העיר, לצד למידה משמעותית וחווייתית יחד עם חינוך לערכים”. סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום אמר כי: “עיריית רחובות משקיעה רבות במערכת החינוך העירונית, עם תכניות העשרה שנועדו לאפשר לכל ילדה וילד לקבל מענה המתאים לצרכיהם. אנחנו שמחים מאד שהמרכז למחוננים ברחובות זכה לייצג את מדינת ישראל והעיר רחובות בתחרויות גלובליות וגם לקטוף פרסים”. מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות, אורית פדר שליוותה את התלמידים ציינה כי: “העובדה שתלמידי המרכז הוזמנו לקחת חלק בתחרות גם השנה מעידה על ההערכה הרבה השוררת בתחום לתלמידים בישראל בכלל ולתלמידים ברחובות בפרט, שכן בתחרות השתתפו משלחות נוספות מישראל. ילדי המשלחת מחויבים למידה משמעותית המבוססת על הבנה והיקשים בין נשואים ומדובר בהשקעה עצומה שהניבה לבסוף את ההישגים יוצאי הדופן שלהם”.

-פרסומת

העיר רחובות ומרכז המחוננים יארחו את התחרות הארצית שתיערך בחודש מרץ 2018, כאשר הצוות מה- WSC העולמי יגיע לשפוט בתחרות. עבור רחובות תהיה זו הפעם השלישית בה מתארחת התחרות בעיר. בשנת 2016 התקיימה התחרות הארצית ברחובות, בשונה משנים קודמת, ובה השתתפו כ-300 מתחרים ובשנת 2017 התקיימה התחרות הארצית ברחובות בפעם השנייה.

הכירו את המחוננים של רחובות, אירופה והעולם:

נועם רותם

בן 14.5, תלמיד כיתה ט’5 מופ”ת בבית הספר אורט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “בטקס פרסים ב’ייל’ אחרי שהקריאו את המקום הרביעי והבנו שאנחנו אחד משלושת המקומות הראשונים”.

החלום שלי: “להתעסק במכניקה קוואנטית או מחשבים או בשניהם”.

שחר רוקח

בת 15.5, תלמידת כיתה י’5 נחשון בבית ספר קציר.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “במהלך שאלון הקליקרים, כאשר ענינו נכון על שאלת הימור – שאלה שיכלה להביא לנו הרבה נקודות או להחסיר מאיתנו הרבה”.

החלום שלי: “לעסוק בתחום הפסיכולוגיה”.

עומר עוזרי

בן 15.5, תלמיד כיתה י’8 מופת, תיכון דה שליט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “כשהקבוצה שלי זכתה במקום שלישי בצ’אלנג'”.

החלום שלי: “שמאמר שלי יצוטט יותר מ-2000 פעמים”.

דוד יונחלסון

בן 16, תלמיד כיתה יא בבית ספר קציר.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “לקבל את כל הפרסים ולראות את ההישגים המרשימים ולדעת שכל העבודה והמאמץ השתלמו בסוף”.

החלום שלי: “אין לי משהו ספציפי. הייתי רוצה לעזור לאנשים איכשהו ולעשות שינוי”.

ירדן בן הרא”ש

בת 16 וחצי, תלמידת כיתה יא5, בבית הספר אורט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: זה היה בעצם כמעט בסוף המשלחת. פשוט חשבתי על כמה שהשגתי עד עכשיו ועל החברים המדהימים שהכרתי, שלא יכולתי להכיר בצורה אחרת.

החלום שלי: “אני רוצה להיות סופרת. לכתוב ולספר דברים בצורה שלי ושהעולם יקרא וישתתף.

נועה אלון

בת 14, תלמידת כיתה ט’ בחטיבה ב’ בדה שליט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “כשהכריזו על המקום שלי בקטגוריית הדיבייט והגעתי למקום יותר גבוה ממה שציפיתי לו”.

החלום שלי: “להיות מנתחת מוח”.

דניאל דהן

בן 15.5, תלמיד כיתה י’ בדה שליט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “ההצלחה של הג’וניורים בטקס פרסים באתונה, כשנועם, אופק ונועה קיבלו מקום ראשון”.

החלום שלי: “שיהיה משהו שאוכל לומר עליו ‘את זה אני עשיתי!'”.

אופק לינצ’בסקי

בן 14, תלמיד כיתה ט’5 בחטיבה ב’ בדה שליט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “כשקיבלנו את הגביע על המקום השני בחידון הקבוצתי. זה הרגע שבו קיבלנו גמול על עבודת הצוות שלנו בתחום הידע וזה היה התחום המשמעותי ביותר עבורי”.

החלום שלי: “להיות חוקר בביולוגיה”.

יותם כהן

בן 16 וחצי, תלמיד כיתה י”א5 באורט.

הרגע הכי מרגש בתהליך: “עוד בסיבוב האזורי כאשר אני וקבוצתי הגענו למקום 1 בארץ בקטגוריית הסיניורים”.

החלום שלי: “להטביע חותם! חשוב לי שלדברים שאני אעשה תהיה השפעה על אנשים רבים ושיזכרו אותי בזכותם”.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן