news08.net/ads.txt

המלחמה על הכדורגל – הכתבה המלאה

שעריים מרמורק

קברניטי הפועל מרמורק ומכבי שעריים קיימו בתחילת השבוע ישיבה ראשונה בכדי לאחד כוחות ולדרוש את הגדלת התקציב לקבוצות הכדורגל. מנה שעריים, כפיר קירט: “אנחנו חיים כמו עניים”, מנהל מרמורק: אילן סגל: “אם צריך – נגיע עד לשכת ראש העיר עם האוהדים”.

ישיבה ראשונה והיסטורית נערכה בתחילת השבוע במשרדו של מנהל הפועל מרמורק, אילן סגל במעמד יו”ר הקבוצה, ליאור חופי וחברי ההנהלה תמיר חופי ותמיר מנצור עם קברניטי מכבי שעריים – היו”ר אלי מוזס, המנהל כפיר קירט והדובר אביחי לוי כאשר על הפרק: איחוד כוחות בנושא תקצוב קבוצות הכדורגל על ידי עיריית רחובות. במהלך הפגישה שהתקיימה באווירה חברית הסבירו המשתתפים כי הקשרים בין המועדונים מצוינים, קיימת חברות רבת שנים והיריבות הינה ספורטיבית בלבד. הטונים עלו כאשר דובר על העובדה כי אצטדיון כדורגל עדיין לא נבנה בעיר בת 160,000 תושבים. אילן סגל: “אנחנו לא מקבלים כמעט הקצבות בכלל, אנחנו נודדים בין מגרשים. החלטנו לקיים ישיבה ולצאת ביחד להציל את הכדורגל ולדרוש תקציבים מהעירייה ואצטדיון חדש. לא מדובר באיחוד בין הקבוצות, מדובר במטרה משותפת לקבלת תקציבים, עד היום אנחנו מקבלים 300 אלף ש”ח, רוצים מיליון וחצי כמו בכל עיר. אנחנו לא יכולים להסתמך על ספונסרים”.

פניתם באופן רישמי לראש העיר?

אלי מוזס: “כל הזמן, אבל העיריה מתעלמת, נפגשתי עם ראש העיר אבל הרגשתי שמתנהגים אלינו כמו בשוק: אני אוריד מפה, אני ארים לשם, אני אקח מכאן – וכלום לא קרה”.

סגל: “ראש העיר לא רוצה לטפל בזה הוא לא מבין בכדורגל, הוא לא רוצה להבין בכדורגל והמצב הזה נוח לו, הוא אוהב לעשות מימונה, הוא אוהב לעשות פסטיבל פסלים, הוא שם מיליונים בגן העיר, כל שבועיים יש לו איזה אירוע אבל לכדורגל אין כסף”.

יכול להיות שיש למישהו מהעירייה אינטרס שלא תצליחו?

תמיר חופי: “מי שקובע את הלך הרוח הוא ראש העיר וכל השאר צריכים ללכת לפי מה שהוא מכתיב. אף עובד הוא לא פקטור, ראש העיר הוא הכתובת, כל היתר עובדים אצל ראש העיר”.

אביחי לוי: “הם צריכים להפנים שלמרמורק יש אוהדים מחוץ לרחובות, מחוץ לשכונה ולשערים יש אוהדים מחוץ לרחובות ומחוץ לשכונה – אלה קבוצות עם קהל גדול, הקהל הכי גדול בארץ והקבוצות האלה יכולות לעזור לעיר הזאת, לכלכלה של העיר הזאת ובמקום לעזור ולקחת את הקבוצות קדימה הם מוציאים לנו את כל האוויר”.

תמיר מנצור: “הם ניצלו את זה שיש יריבות קשה וליבו את זה גם. למה? הם נתנו לאחד 100 ולשני 70 אז במה הקבוצות מתעסקות? למה הם קיבלו ככה ואנחנו ככה, ראש בראש והיה להם טוב. מה שנקרא: ‘וישחקו הנערים לפנינו’ ואנחנו את הכסף נשים איפה שאנחנו רוצים. מה שיקרה הוא שכשאנחנו נבוא כגוף אחד זה יהיה אחרת, זה יפתיע אותם”.

קירט: “תראי כמה תושבים יש פה וכמה ביבנה? להם יש אצטדיון! למה מעיר שגדולה פי כמה מנס ציונה לא יהיה לנו אצטדיון ראוי? למה לא מעדכנים אותנו באיזה מצב זה נמצא וכל הזמן מורחים אותנו? בגלל שיש בינינו פירוד אז זה נוח להם וברגע שנעשה את זה ביחד זה יהיה אחרת. הפירוד נגמר, אנחנו מאחדים כוחות ויש לנו מטרות ברורות”. 

עד לאן תגיעו?

סגל: “אנחנו מסוגלים להביא 2,000 איש לראש העיר, לתוך המשרד ושיעשה מה שהוא רוצה. בוודאי שאנחנו מסוגלים – ואם ניאלץ גם נעשה את זה. הפעם נלך עד הסוף”.

מוזס: “תהיה סדרת פגישות, יש איזה כיוון, אנחנו הולכים אל הלא נודע אבל יש פה כוונה ורצון טוב להתקדם בסולם. יש סדר עדיפות בדברים, לא נלך על כל דבר. כמובן שהכסף מדבר פה, יש איזה כוונה מסוימת ומפה צריכים לדבר ולדעת לאן הולכים. אנחנו לא נצהיר בעיתון על משהו שלא נעמוד בו. קודם נעשה ואחר כך נדבר”.

אם תונח בפניכם הצעה לאחד בין הקבוצות בכדי שתהיה כאן קבוצה אחת מובילה ומאוחדת, תסכימו לכך?

מוזס: “אנחנו לא בדיונים האלה כרגע”.

סגל: “כרגע זה לא קשור לעניין. אנחנו לא הולכים לאחד את הקבוצות מבחינה ספורטיבית, אבל לא נהיה יריבים בהנהלה”.

מוזס: “מן הסתם יכול להיות שזה יסטה לכיוונים האלה, אנשים התקשרו אליי ושאלו ‘מה, יש איחוד?’  לא! יש איחוד כוחות למטרות משותפות. אנחנו לא מדברים על איחוד אבל יש בנק מטרות, דברים אחרים שהם לטובת שתי הקבוצות”.

לוי: “הגיע הזמן שנתחיל להרוויח אחד מהשני וליהנות אחד מהשני, מהקבוצות ומהחברות שנרקמה במשך שנים”.

קירט: “עד היום היו יחסים מאוד טובים, שעריים ומרמורק ביחסים טובים המון שנים”.

“במצב הזה – אין זכות קיום לשתי הקבוצות”

ובכל זאת, בשורה התחתונה, מה אתם רוצים להשיג?

מוזס: “אם את שואלת אותי האם מתאים לקבוצה בליגה לאומית לשחק מחוץ לרחובות, אני יודע את זה משנה שעברה ואני רואה את זה היום במרמורק – התשובה היא לא. למרמורק לא מתאים לשחק היום ברמלה. זו בושה וחרפה!”

קירט: “מרמורק צריכה לשחק ברמלה? שעריים צריכה לשחק בנס ציונה. למה?”.

סגל: “הפנטזיה שלנו היא אצטדיון של 5,000-6,000 צופים. ‘האצטוני’ שייך למועצת הפועלים והקבלנים מחכים לאישורי בנייה במקומו. השאיפה היא שתוך שלוש שנים יוקם אצטדיון בעיר. הזיזו מיקומים וכבר היו דיונים בעבר אבל ראש העיר מעדיף דברים אחרים. אנחנו לא יכולים לשחק יותר ברמלה, אנחנו רוצים מגרש כמו שיש בנס ציונה וכמו שיש בלוד. אייל גולן הוא הספונסר שלנו אבל אנחנו צריכים כסף מהעירייה, לא מספונסרים. היום הוא איתנו מחר הוא יכול ללכת, ככה גם שינו זוארץ, יכול להימאס לו. מי שיתחייב להקים לנו אצטדיון יהיה ראש העיר הבא, אנחנו יכולים להביא עשרה מנדטים בין שתי ההנהלות”.

קירט: “בשורה התחתונה? ברמה כזו של תקציבים אין זכות קיום לשתי הקבוצות”.

סגל: “ואם ראש העיר רוצה לסגור את הכדורגל ברחובות לא ניתן לו, אם הוא רוצה לפתוח עוד בית מרחץ לא ניתן לו”.

מוזס: “לאן הספורט ברחובות יגיע עם המתקנים האלה שיש בעיר? זו השאלה. איפה מכבי תל אביב תגיע לשחק פה בליגת העל? מכבי רחובות עוד הפעם תלך לשכור מגרשים? זה קורה ברחובות גם בכדורגל וגם בכדורסל”.

קירט: “ראית את שני המגרשים הסינטטיים שהעירייה בנתה? אחד זה לא של העיריה בכלל, זה פרטי של מכבי שעריים. היא בנתה רק מגרש סינטטי אחד בעיר כזו גדולה והיא מתגאה בזה כאילו מה היא עשתה ויותר מכך, עד שאנחנו לא נכנסנו לעובי הקורה המגרשים עמדו בלי טופס 4”.

“רוצים לקחת ילדים מהרחוב ולגדל אותם”

בהמשך הודה מנהל שעריים, כפיר קירט: “אנחנו חיים כמו עניים, כולם, גם הם וגם אנחנו” וסגל, מנהל מרמורק המחיש בדוגמא: “אין לי כסף לאורות, הילדים מתאמנים בחושך, אין לנו כסף לפנסים – ביקשתי מהעירייה אבל זה לא טופל. לי מאוד חשוב שתהיה לנו המשכיות, שנפסיק להביא שחקנים מבחוץ ונשלם לשחקנים שהם לא שחקני בית. אנחנו רוצים לקחת ילדים מהרחוב ולגדל אותם, לתת להם את הפינה שלהם ולתת להם את הגאווה של רחובות כמו שהיה פעם”.

לוי: “עד היום מדברים רק על שחקני העבר שהיו פה, ברמות הכי גבוהות בארץ”.

סגל: “פעם היו מעבירים שחקנים מקבוצה לקבוצה, מחזקים את העיר, היום זה לא קורה”.

ליאור חופי: “הספורט בארץ התקדם, אבל אנחנו הולכים אחורה”.

סגל: “למה אני צריך לתת לקבוצות זרות לשחק פה בשביל להרוויח כסף? אני נותן היום את המגרש הזה לכל מיני קבוצות כמו ירמיהו חולון ויפו נורדיה, בשביל כסף, אני מוכר את הדשא הזה כדי להכניס לעצמי קצת כסף בשביל לחיות”.

קירט: “אי אפשר לחיות ככה יותר, די!”.

ברביעי: האוהדים הגיעו לישיבת המועצה

אוהדים משתי הקבוצות, הגיעו אל ישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי בערב. כחמישים אוהדים עמדו בלובי העיריה וצפו במתרחש בלשכת ראש העיר כאשר מלול הודיע כי אין תקציב בסך 3 מיליון להגדלת ענף הספורט. רבים תלו תקווה בסגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל אשר הציע להגדיל את תקציב הספורט אולם ההצעה לא אושרה. עם זאת, לאחר שהצביע בעד התקציב אמר דיל: “אנחנו בעד המשך פיתוחה ושגשוגה של העיר וכמובן שאנחנו בעד הספורט. אני מצהיר כאן שאני מבטיח לתקן את העיוות הזה ולדאוג לספורט. לצערי, לא זכינו להגדיל את תקציב הספורט ולהזניק את הספורט ההישגי קדימה. לא מספיק חברי מועצה הצביעו בעד הספורט. במצב דברים זה, סיעת ‘רחובותי’ תמשיך בדרך שבחרה עת התמודדה למועצת העיר ותפעל למען תושבי רחובות. לא נאפשר פגיעה בניהול השוטף של העיר, לא נגדע את שגשוגה של רחובות ונעצור תקציב עירוני שכבר כעת מאושר כחודש לאחר תחילתה של השנה. אנחנו אף פעם לא נפגע בתושבים בגלל אינטרס פוליטי חשוב ככל שיהיה. מבין כל האפשרויות שהיו לנו בחרנו בתושבים. הוכחנו שחובה להגדיל את תקציב הספורט ב3 מיליוני שקלים ובכך לצעוד בדרכן של ערים נוספות שוחרות ספורט (פתח תקווה, אשקלון, ראשל”צ, יבנה, נס ציונה, עכו ועוד), הוכחנו שכל מילה שכתבנו במכתב הבקשה מדויקת ואילו הנתונים שהעירייה שחררה לתקשורת מהווים הטעיה. הדגשנו שאנו מבקשים להגדיל את תקציב הספורט ההישגי לצד כל הפעילות המבורכת שנעשתה בעיר בזכותו של ראש העיר וההנהלה בתחום הספורט העממי, החוגי ותשתיות הספורט”.

השנה הזו היא שנת בחירות. כמה אתם ‘משחקים’ על זה?

סגל: “משחקים מאוד”.

מוזס: “זה הטיימינג הכי טוב שיש”.

סגל: “כמה זה מנדט? 2,000? אם יש לנו עשרת אלפים איש ביחד אולי אפילו נעמיד מועמד לראשות העיר. אייל (גולן-ל”ל) אומר לי כל הזמן ‘אילן, אני הולך לרוץ מול ראש העיר, עד שהוא ייתן לי את הכסף שאני רוצה'”.

אתה מצהיר פה הצהרה שאייל גולן רוצה לרוץ לראשות העיר.. הוא בכלל מעודכן בפגישה הזו?

“בשלב זה הוא לא רוצה ולגבי הפגישה הוא יעודכן אחרי שדברים יזוזו, כרגע הוא בתאילנד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן