news08.net/ads.txt

המלצה: כנס תערוכה שובר.ת שוויון Game Changer של המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון

התערוכה “שובר.ת שוויון GAME CHANGER” רחבה וראשונה מסוגה הבוחנת את תפקיד העיצוב ביצירת תודעה מגדרית, ומבקשת להעלות את המודעות לדרכים בהן העיצוב משפיע עלינו כצרכנים וצרכניות, מעצבות ומעצבים. מה שאנו נעצב – יעצב את תודעתנו

המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון גאים להציג: כנס תערוכה שובר.ת שוויון Game Changer כנס עיצוב בתודעה מגדרית

הכנס יתקיים ביום רביעי, 1 במאי 2024 בין השעות 9:00-14:00, אולם המדיטק


ביום רביעי ה-1.5.2024 יערך כנס מרתק בנושא “עיצוב ותודעה מגדרית”, בצמוד לתערוכת “שובר.ת שוויון” המוצגת בימים אלה במוזיאון העיצוב חולון.

הכנס מהווה בימה לשיח, לדיאלוג ולהרחבת הנושאים המוצגים בתערוכה, העוסקים בקשר שבין עיצוב ומגדר ובהשפעתם על היבטי זהות וחברה. בכנס המרכזי של התערוכה ישתתפו 12 מעצבות ומעצבים מובילים המציגים בתערוכה, ודוברים מומחים המשיקים לשדה העיצוב: ד”ר מיה טבת דיין, לירי סוקול, ד”ר רביד רובנר, ערן פרנקו, אודליה אבינועם, רותם גואטה, ד”ר עינב בכר ושירן גרוס, קרן שפילשר, אוהד חדד, שירה וינברג הראל ומעין ברג’יק. את הכנס תנחה תמר חנה שטיירמן.

הכנס “עיצוב בתודעה מגדרית” הצמוד לתערוכת “שובר.ת שוויון” במוזיאון העיצוב חולון, ירחיב את נקודת המבט על שלושה נושאים עיקריים שייבחנו דרך העדשה המגדרית: גוף וארגונומיה, ייצוג וטאבו ומרחב ווירטואלי. כל מושב יתמקד בנושא אחד ויכלול היבטים מגוונים, הן של מעצבות ומעצבים המציגים בתערוכה והן של דוברות ודוברים מעולמות חופפים המקיימים ממשקים עם שדה העיצוב.

את הכנס תפתח הרצאה של ד”ר מיה טבת דיין ולאחריה שלושה מושבים:

המושב הראשון, “גוף ראשון יחיד.ה”, יתבונן על האופנים בהם משפיעים מוצרים שנותנים מענה לגוף על הטיפול בו ועל תפקודו וידון בפערי המידע שעדיין קיימים ובקשר שלהם לתכתיבים מגדריים.

המושב השני “לא מלכה ולא מלך”, יבחן מה נחשב מותר או אסור לייצוג בפלטפורמות פופולריות, ואיך אלו מייצרים הסללה שקופה מגיל ילדות במקום עיצוב זהות מגדרית מאפשרת.

מושב הסיכום של הכנס, “מפגשים מהסוג השלישי” יתמקד במרחב הווירטואלי המתעתע, שמשנה את חוקי המשחק, וינסה להסב את תשומת הלב לסכנות הגלומות בקדמה טכנולוגית לצד הפוטנציאל לחופש ולשחרור המגדר מהגוף.

על תערוכת שובר.ת שוויון במוזיאון העיצוב חולון :

מוזיאון העיצוב חולון מציג בימים אלו את התערוכה “שובר.ת שוויון GAME CHANGER” תערוכה רחבה וראשונה מסוגה הבוחנת את תפקיד העיצוב ביצירת תודעה מגדרית, ומבקשת להעלות את המודעות לדרכים בהן העיצוב משפיע עלינו כצרכנים וצרכניות, מעצבות ומעצבים. מה שאנו נעצב – יעצב את תודעתנו.

בתערוכה מוצגים מעל ל-120 פרויקטים עכשוויים מהארץ ומהעולם, החל ממוצרי מדף מוכרים ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים דרך עבודות עיצוב ביקורתי ופוליטי, ועד מיצבים אינטראקטיביים ודוגמאות אייקוניות מן התרבות הפופולרית. אלה מעניקים מבט רחב על הקשר בין עיצוב ומגדר  – מעולמנו הפרטי דרך המפגש עם החברה, ועד למרחב הציבורי והווירטואלי.

לאור אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם, מוצגות בתערוכה עבודות חדשות המתייחסות למגדר בהקשרי התקופה הנוכחית, הנוגעת בכאב רב בכל אחד ואחת מאיתנו.

תכנית הכנס: יום רביעי ה-1.5.2024 09:00-14:00, מנחת הכנס: תמר חנה שטיירמן

9:30 פתיחת הכנס: מיה דבש, אוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון

את הכנס תפתח הרצאה של ד”ר מיה טבת דיין ולאחריה שלושה מושבים:

10:00–10:30 | ד”ר מיה טבת דיין

שם ההרצאה: מה העולם מספר לנו ללא מילים על איך להיות אישה

העולם מדבר אלינו בשלל קולות, רובם בתמונות, דימויים, פרסומות, עיצוב, ומעמיד דרכם מערכת של ציוויים נוקשים – איך להיות אישה, וגם, איך להיות גבר? בהרצאה נבקש לפקוח עיניים לסיפור המגדרי שמסופר לנו ונשאל באיזה אופן באפשרותנו לספר סיפור חדש.

מושב 1: גוף ראשון יחיד.ה

מושב זה ידון באופן בו משפיע עיצוב מוצרים מוטה מגדרית על הטיפול בגוף ועל תפקודו. כמו כן, נדון בהטיות ובפערי מידע בנוגע להבדלים בין המינים ובקשר שלהם לתכתיבים מגדריים.

10:30–10:50 | ד”ר עינב בכר ושירן גרוס

שם ההרצאה: A whole new world  | עולם חדש מופלא

ההרצאה תעסוק בהשפעות של הטיות מגדריות על עולם הרפואה, ובבריאות מודעת מין ומגדר. בכר וגרוס תדברנה דרך נקודות המבט הן של הרופאה והן של המטופלת, על המשמעויות של עיצוב שלוקח או לא לוקח בחשבון הבדלים וצרכי גוף שונים, גזלייטינג רפואי ועל האפשרות לגישה חדשה להוגנות בבריאות.

10:50–11:10 | ערן פרנקו

שם ההרצאה: האישה הוִיטְרוּבית – ארגונומיה כנגד עיצוב פטריארכלי

בהרצאה יסביר פרנקו על ההבדלים הפיזיולוגיים בין המינים ועל הסיכון שנתונות בו נשים בהשוואה לגברים ללקות במחלות שריר שלד. כמו כן, ידגים כיצד באמצעות יישום עקרונות ארגונומיים בעיצוב, יכולות נשים לממש את מלוא הפוטנציאל התפקודי שלהן, לקדם את בריאותן וליצור עולם שוויוני יותר, גם עבור גברים.

11:10–11:20 | לירי סוקול – ארגון חוש”ן

שם ההרצאה: התאמה מגדרית – סיפור אישי

לירי סוקול היא אמנית, מעצבת ומהנדסת תוכנה. אישה טרנסג’נדרית וביסקסואלית, גרה ברמת גן עם בת זוג וחתולה. בהרצאה תספר לירי את סיפור ההתאמה המגדרית האישי שלה.

מושב 2:  לא מלכה ולא מלך

המושב השני ידון באופני הייצוג של נשים, גברים ומגדרים נוספים במדיות הפופולריות, במה נחשב מותר או אסור, ואיך נוצרת כך הסללה מגדרית שקופה מגיל ילדות במקום עיצוב זהות מגדרית מאפשרת.

11:40–12:00 | מעין ברג’יק

שם ההרצאה: תעזבי את הנעל סינדרלה, יש לנו תקרת זכוכית לנפץ

כילדות נשבינו בקסם של נסיכות דיסני. הן היו יפות, מושלמות, ידעו לדבר עם חיות וכמובן חיכו בקוצר רוח לאביר על הסוס הלבן. בהרצאה תדגים ברג׳יק כיצד הופכות הנסיכות המוכרות מדמויות שמייצגות מגדריות מסורתית של נשיות פסיבית לסוכנות שינוי אקטיביות הלוקחות את גורלן בידיהן.

12:00–12:10 | אודליה אבינועם

שם ההרצאה: שבירת הטאבו של דם הווסת

הדימויים החזותיים שזוהו עם מוצרי ספיגה לימי הווסת הם נוזל כחול הנמזג באסתטיות אל תחבושת, ונשים מחייכות – עד הקמפיין של חברת מודיבודי, שהראה דם אדום – לעיתים כואב, לא תמיד אסתטי ומכתים את הסדינים. אודליה אבינועם תחשוף את הסיפור שמאחורי קמפיין המותג שבחר באומץ לשחוט פרה קדושה בפריים טיים.

12:10–12:20 | אוהד חדד

שם ההרצאה: הירושה של סבתא בנייה

בהרצאה יספר חדד על העבודה שיצר ״הירושה של סבתא בנייה״. מחווה לסבתו, בנייה אבהר. במהלך חייה הלבישה בנייה כלות והעבירה טקסי חינה למשפחה ולאחרים. מאז שנפטרה הבגדים שרקמה עוברים במשפחה בין הכלות והן לובשות אותם בערב החינה המסורתי. אוהד חדד, נכדה, חלם מגיל קטן ללבוש גם הוא את בגדי הכלה המשפחתיים. בגד הכלה והתשבוק המסורתי מזוהים רק עם נשים. ביצירה הזו חדד זוכה סוף סוף ללבוש את הבגדים בעצמו.

12:20–12:30 | קרן שפילשר

שם ההרצאה: יחידה מעורבת

בהרצאה תספר שפילשר על העבודה ״יחידה מעורבת״ שיצרה בעקבות טבח 7 באוקטובר – מיצב כאוטי ופופי, שמציג מובייל של דמויות וסמלים המערבים את הגברי והנשי, הפרטי והקולקטיבי, הצבאי והאזרחי.

מושב 3: מפגשים מהסוג השלישי

מושב הסיכום של הכנס יתמקד בזירות לא ממשיות, מבלבלות ודינאמיות, שמשנות את חוקי המשחק, ויסב את תשומת הלב לסכנות הגלומות בקדמה טכנולוגית, לצד הפוטנציאל הטמון בשחרור המגדר מהפיזיולוגיה של הגוף.

13:00–13:20 | שירה וינברג הראל

שם ההרצאה: בינה מלאכותית, הטיות אמיתיות

בשנה האחרונה הפכו כלי הבינה המלאכותית נגישים למיליוני משתמשים, הודות להשקתם של כלים כמו ChatGPT ו־MidJourney. מקובל לחשוב שהמחשב עונה תשובות נכונות וניטרלית, אך זה לא המצב. בהרצאה תבחן וינברג הראל את ההטיות המגדריות של טכנולוגיות בינה מלאכותית: החל בטכנולוגיות כמו Google translate בתחילת דרכה וכלה בפלטפורמות ה־Gen AI החדשות. נצחק, נזדעזע ונבין מהם הכלים שיש בידינו כדי להתמודד עם הפערים, וכדי לבנות עתיד שוויוני יותר.

13:20–13:40 | רותם גואטה

שם ההרצאה: Me, Myself & My Avatar – Redefining Identity through Digital Fashion

אני, עצמי והאווטאר שלי  – יצירת זהות חדשה בעידן האופנה הדיגיטלית

אופנה דיגיטלית פותחת בפנינו פלטפורמה חדשה שניתן לעצב בה ללא גבולות פיזיים, חומריים ומגדריים, והיא משמשת כאמצעי לביטוי עצמי ביקום שבו הכול אפשרי – המטאוורס. ההרצאה תעסוק בשאלה כיצד נתלבש בעתיד; מהו הקשר שבין אופנה לעולמות הגיימינג ואיך נוכל ליצור אינסוף זהויות חדשות במרחב הווירטואלי?

13:40–13:55 | ד”ר רביד רובנר

שם ההרצאה: נשים חלקות, גברים מחוספסים: סמנטיקה של עיצוב מגדר

ההרצאה תעסוק בסמנטיקה מגדרית בעיצוב, שמתייחסת לדרכים שבהן היבטים חזותיים וחומריים מעצבים את תפיסת המגדר שלנו, מייצרים נרטיבים תרבותיים ומחזקים סטריאוטיפים. נראה כיצד סמנטיקה מגדרית מופיעה בעיצוב מוצרים יומיומיים, משחקי מחשב ודמויות במרחב הדיגיטלי, וכיצד היא מגדירה, בלי מילים, מה אנחנו יכולים ויכולות להיות ולעשות.

13:55–14:10 | סיכום הכנס: אוצרות התערוכה “שובר.ת שוויון” מיה דבש, רונה זינגר ועדי המר יעקבי

כרטיס לכנס כולל כניסה לתערוכה “שובר.ת שוויון” במוזיאון  העיצוב חולון.

הכנס יערך באולם המדיטק הצמוד למוזיאון העיצוב חולון. רחוב פנחס אילון 8 חולון.

חניה חינם בחניון המדיטק הצמוד.

כנס תערוכת “שובר.ת שוויון GAME CHANGER” במוזיאון העיצוב חולון

מחיר כרטיס: 120 ₪ בהרשמה מוקדמת. 140 ₪ מחיר מלא, רכישת כרטיסים דרך אתר מוזיאון העיצוב חולון

על מוזיאון העיצוב חולון:

מוזיאון העיצוב חולון הוא מוזיאון העיצוב היחיד בישראל, והוא מדורג בין 15 מוזיאוני העיצוב החשובים בעולם. המוזיאון, שעוצב על ידי האדריכל והמעצב רון ארד, זוכה מאז פתיחתו לחשיפה בינלאומית רבה, מושך מבקרים רבים ומעורר עניין באישים ובכירים בעולם העיצוב, התרבות, הכלכלה והתעשייה מהארץ ומהעולם. מאז פתח את שעריו ב־2010 אירח המוזיאון יותר מ־50 תערוכות בינלאומיות ומעל שני מיליון מבקרים. המוזיאון הוא אחד ממוסדות המדיטק בחולון, ונתמך ע”י עיריית חולון ומשרד התרבות והספורט.

המבנה ומתכנניו זכו בפרס החדשנות והעיצוב השנתי של המגזין הבינלאומי Condé Nast Traveler, שגם כלל את המוזיאון ברשימת “פלאי תבל” החדשים בתחום האדריכלות, והוא ממשיך לזכות לתגובות ולביקורות אוהדות בתחום התרבות. המוזיאון הוא מוקד בינלאומי מוביל לחדשנות בתחום העיצוב וחלק ממחויבות מתמשכת של עיריית חולון לקידום התרבות והחינוך בעיר.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אלעד שריג | מאיה חליבה אלון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן