המלצת קריאה | “…ואני מתגלה עם הזמן”

“כל מי שיקרא את השירים שלי ירגיש שגם כשהכול נשבר בחיים – זה עדיין לא סוף העולם כי יש מה לעשות ולהמשיך. יש הזדהות רבה עם השירים שלי מאנשים שחוו משברים בחייהם, כי שירה יוצאת החוצה מהלב כשכואבים.”

“הספר שלי מיועד לכל מי שחוו משבר גדול מאוד ולא בטוחים שיצליחו להתגבר עליו. יש הזדהות רבה עם השירים שלי מאנשים שחוו משברים בחייהם, כי לדעתי שירה יוצאת החוצה מהלב כשכואבים”. כך אומרת המשוררת והאומנית הרב-תחומית רותי בראון ממבשרת ציון, שבספר שיריה הראשון

“…ואני מתגלה עם הזמן” שיצא לאור, נקודת המבט מאפשרת תקווה ותיאור של כיצד נראים הדברים בעיני האחרים. זאת בעקבות התמודדותה עם מות בעלה דני מסרטן ואירוע מטלטל נוסף שחוותה.

ימי מלחמה / רותי בראון

כשהתותחים רועמים
המוזות לא שותקות,
הן דווקא ממשיכות לעשות
כדי לא להיכנע ולא להישבר.

כולם כותבים את עצמם,
מתעדים ומרפאים
על ידי ציור, כתיבה ושאר
מלאכות ועשייה.

כך נראה לאויבינו:
אתם הורגים לנו ילדים,
אונסים נשים ורוצחים,
ואילו אנחנו נמשיך ללמוד,
ליצור חיים חדשים ולעבוד!

להראות לכם ולעולם
שאנחנו חיים כדי להיות
אור לגויים.

“אני כותבת בשפה שבה אני מדברת – כתיבה מודרנית עם הבעת רגשות ומחשבות, ולא מנסה להיות משוררת כמו פעם. פשוט העליתי על הכתב את מחשבותיי. מעולם לא חשבתי שאכתוב ולאחר שהתחלתי לכתוב זה פשוט נשטף ממני כמו מבול. הכי חשוב עבורי זה שכל מי שיקרא את השירים שלי ירגיש שגם כשהכול נשבר בחיים – זה עדיין לא סוף העולם כי יש מה לעשות ולהמשיך. יש הזדהות רבה עם השירים שלי מאנשים שחוו משברים בחייהם, כי שירה יוצאת החוצה מהלב כשכואבים. הספר שלי מיועד לכל מי שחוו משבר גדול מאוד ולא בטוחים שיצליחו להתגבר עליו. המסר שלי עבורם הוא שאם יש חברים טובים מסביבך שאוהבים אותך ותומכים בך, הם לא יתנו לך ליפול, בדיוק כפי שהצלחתי לקום אחרי שתי טרגדיות איומות”.

כך אומרת המשוררת והאומנית הרב-תחומית רותי בראון ממבשרת ציון, שבימים אלו יצא לאור ספר שיריה הראשון “…ואני מתגלה עם הזמן” (מניפה הפקות – דורית לרמן). השירים בספרה נכתבו לאחר מות בעלה ואהובה דני בראון, כשחייה מתחלקים ל”לפני” ו”אחרי” והספר מסכם את התקופה המאתגרת שעברה בשבע השנים האחרונות. “כולם אהבו את דני ולאחר מותו השבר שלי גדול כל כך. הצלחתי לצאת אל האור בעזרת האנשים והנשים שמקיפים אותי, אנשים טובים שהצלחתי לשמר סביבי לאחר מות בעלי”, היא אומרת.

דורית לרמן, עורכת הספר והבעלים של הוצאת “מניפה הפקות”, אומרת כי “השירה של רותי בראון אישית, עזת מבע, כתובה באינטנסיביות ספונטנית, בישירות אמיצה החודרת לעומק ובפואטיקה המתאפיינת בעושר אסוציאציות ודימויים מקוריים הצומחים מתוך עולמה הפנימי. נקודת המבט היא אמפטית ומאפשרת גם תקווה ותיאור של כיצד נראים הדברים בעיני האחרים. הרטרוספקטיבה של חייה של רותי, כל השאלות ואי-הידיעה הן עבורה מצע למחקר המחפש את הפשר ולעיתים אף מאפשר עיבוד והכלה של החוויה”.

לספר יש עיצוב אומנותי ייחודי שעליו אחראי המעצב הגרפי אלדד בוברוביץ’: כריכה קשה בצבע חום, עמודים בצבע קרם עם שירים וטקסטים בספר שבהם מופיעים צילומים משפחתיים נוסטלגיים. העיצוב הוא הודות לעברה של רותי כמעצבת גרפית מוכשרת שהקפידה על הפרדת צבעים, עיצוב נקי וקווים ישרים. רותי: על מנת שהספר יהיה אסתטי מאוד ושאנשים יתרכזו בקריאת הטקסטים לא הכנסתי אליו ציורים או יצירות. גם התעקשתי שכל השירים והטקסטים בספר, למעט מילים עם משמעות כפולה, יישארו ללא ניקוד וגם כמעט ללא סימני פיסוק”.

“…ואני מתגלה עם הזמן”, רותי בראון

בהוצאת מניפה הפקות – דורית לרמן

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן