news08.net/ads.txt

הממשלה תדון בהצעת חוק: עבודה מועדפת באילת – גם במסעדנות ובקמעונאות

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק לצרף לרשימת העבודות המועדפות לחיילים משוחררים בעיר אילת את ענפי המסעדנות והקמעונאות. זאת בשל המשבר התעסוקתי הקשה באילת מאז תחילת משבר הקורונה והקושי למצוא עובדים ישראלים שמוכנים לעבוד בעיר הנמל הדרומית בשכר נמוך. כך פורסם ב-ynet.

בהצעת החוק מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי “עבודה מועדפת באילת”, כפי שהסביר ח”כ הלוי, “כיוון שהעיר עוברת את משבר התעסוקה החמור בתולדותיה”.

על פי הצעת החוק, “עבודה בתחום המלצרות, הטבחות, התחזוקה, הניקיון ושטיפת הכלים בענף המסעדנות ועבודות בענף הקמעונאות באזור אילת, ייחשבו כעבודה מועדפת לחיילם משוחררים”. בדברי ההסבר לחוק נאמר, כי “ענף המסעדנות, המהווה מנוע כלכלי חשוב בתעשיית התיירות בישראל, סובל כיום ממחסור חריף בכוח אדם ולכן יש צורך לעודד צעירים ישראלים לעסוק בו”.
חברי הכנסת מציינים, כי חיילים משוחררים אינם פונים לעבודה בתחום המסעדנות באילת, אלא פונים ברחבי הארץ לעסוק בתחומים אחרים שנקבעו כעבודה מועדפת. מגישי ההצעה מדגישים כי “חוק סחר אזור חופשי באילת” מעניק פטורים והנחות ממיסים, אך לא בתחום העבודות המועדפות בחוק הביטוח הלאומי.
על פי החוק מקבלים חיילים משוחררים בעבודה מועדפת מענק חד פעמי של 9,722 שקל אם עבדו במשרה מלאה (שמונה שעות עבודה ביום) במשך שישה חודשים מלאים לפחות. כיום נכללים בחוק: תחנות דלק, אתרי בנייה, בתי מלון, אתרי גידול חקלאים ובתי אריזה, מפעלי תעשייה, בתי מלאכה וטיפול באנשים עם מוגבלויות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן