news08.net/ads.txt

המסוק הרפואי של ‘יוספטל’ נחנך במעמד שר הבריאות: “ציון דרך משמעותי לתושבי אילת והסביבה”

שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר היום (שלישי) באילת כחלק מטקס רשמי לחנוכת המסוק הרפואי שמפעיל בית חולים “יוספטל” מקבוצת הכללית. ב-11 באוגוסט אשתקד פרסמנו לראשונה בחדשות 08 כי

אחרי שנים של הבטחות, תושבי אילת יכולים לסמן את התאריך הזה – 11 באוגוסט 2021 לא רק כתאריך בו מונה אלי לנקרי באופן רשמי לראש העיר ה-9 אלא גם ליום בו הוצב מסוק קבוע באילת, שישמש כונן פינוי מוסק במשך כל שעות היממה והשבוע. 

כידוע, אילת עד כה התבססה על שירותי מגן דוד אדום לטובת פינוי מוסק, באמצעות מסוק שמגיע משדה תימן – במידה שהוא פנוי ולא נמצא במשימה אחרת. למסוק לוקח כחצי שעה להגיע, והוא ולא יכול לנחות באילת אלא בדרך כלל ביטבתה – ולאור נתונים אלה היה צורך בהצבת מסוק ייעודי בעיר.

כידוע במסגרת החלטת הממשלה לפיתוח אילת משנת 2019, הוקצו בין היתר 150 מיליון ₪ לשיפור השירותים הרפואיים באילת. במסגרת זו לאחר שנים של מאמץ משותף, נרכש המסוק הרפואי ומתבצעות בנוסף עבודות לשדרוג שירותים רפואיים קיימים וחדשים כולל בינוי מחלקות חדשות בבית החולים. המסוק הרפואי נותן כאמור מענה לפינוי מהיר במצב קשה שעד כה היה מתבצע באמצעות אמבולנס. פינוי במסוק אורך כ – 50 דקות ומאפשר לצד הצלת חיים גם איכות חיים וזאת בזכות פינוי וטיפול מהיר. המסוק שפעל בהרצה כשלושה חודשים ביצע בתקופה הזו מעל 40 פינויים דחופים. הפרמדיקים המוטסים שעברו כאמור הכשרה מתאימה נמנים על הצוות הרפואי של בית החולים ואלה הם: ד”ר עמית רגב – מנהל היחידה בבית החולים, ד”ר לירון טלמי מומחית ילדים, הילה ואן-זיל שהגיעה לאילת היישר מדרום אפריקה, אריאל אוסלנדר, שי נמימי – מנהל ש.ר.פ אילת, יניב שגיא, יחיאל מויאל, אלי דיין, דולב טופיקיאן, ערן איטח ויצחק שפילברג.

טקס החנוכה הרשמי נערך כאמור היום סמוך למנחת המסוק, באוויר הפתוח ובהתאם למגבלות הקורונה. את הטקס והביקור הובילה ד”ר רויטל בר אושר מנהלת בית החולים “יוספטל” ומרחב אילת. במהלך הטקס אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ: “זהו ציון דרך משמעותי לתושבי אילת והסביבה. המסוק בפירוש מציל חיים והוא תולדה של החלטת ממשלה לפיתוח אילת, שהיתה כרוכה בחבלי לידה לא פשוטים בהיבט התקציבי, באיוש צוות הפרמדיקים המוטסים והקונספט בכללותו. הודות לשיתוף פעולה עם שירותי בריאות כללית, בית חולים יוספטל וראש עיריית אילת, יצא השירות לדרך”. ראש העירייה אלי לנקרי אמר: “הצבת המסוק כמו גם בניית ושדרוג תשתיות, רכישת ציוד מתקדם וגיוס צוותי רפואה הם תוצאה של פעילות אינטנסיבית וארוכת שנים להנגשת שירותים רפואיים הולמים לתושבי אילת והם מהווים חיזוק נוסף לאיכות החיים שלנו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להוסיף שירותים רפואיים ולשפר קיימים, כך שיהיו זמינים ואיכותיים לתושבי אילת כמו שיש לשאר תושבי המדינה”. סמנכ”לית הכללית – ד”ר אורלי ויינשטיין הדגישה, כי בית חולים “יוספטל” הוא בית חולים לאומי הנותן מענה לתושבי אילת והאזור ולכל אזרחי המדינה הנופשים בעיר והמסוק מהווה שירות חשוב שנותן בית החולים בשגרה ובחירום.

לאחר הטקס, סייר השר בבית החולים “יוספטל” וביקר במספר מוקדים ביניהם החדר האקוטי לטיפול בנפגעי תקיפה מינית, המכון האונקולוגי, תא הלחץ ומכון ה- CT החדש. לאחר הסיור התכנסו הגורמים לדיון מקצועי עם השר, במסגרתו הציג ראש העירייה את המאפיינים הייחודיים של אילת ואת האתגרים עמם היא מתמודדת, בדגש על ההכרח בשדרוג השירותים הרפואיים למען תושבי אילת, ביניהם הצורך החשוב במיון ילדים, תוספת תקנים, שדרוג השירותים הרפואיים והפרה-רפואיים, קיצור תורים לרפואה יועצת, שיפור המענה לרפואה דחופה ובריאות הנפש ועוד. ד”ר רויטל בר אושר הציגה גם היא את הקשיים והצרכים הרפואיים הייחודיים של בית החולים באילת. בסיום הדיון הודיע השר, כי הוא מכיר במיוחדותה של אילת ובהתאם לכך הנחה את החטיבה הרפואית במשרדו להגיש תכנית שתכלול את המענים הנדרשים שיוגשו במסגרת תקציב המדינה לשנים 2023-24.

בלעדי לחדשות 08 אילת!!! אחרי שנים של ציפיה: מסוק ייעודי לפינוי רפואי הוצב ב"יוספטל"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן