news08.net/ads.txt

המסורת נמשכת: טקס בר מצווה מרגש נערך לתלמידי בית הספר “לוטם”

רחמים מלול להורים: “הילדים שלכם הם נשמות קדושות”. “זהר בלום: “בכל שנה אני מתרגש מחדש”

בפעם העשירית וכמיטב המסורת נערך טקס בר מצווה מרגש לילדי בית הספר “לוטם” – שבו לומדים תלמידים על הרצף האוטיסטי, ואף עין לא נותרה יבשה כשחתני השמחה נכנסו אל כתלי בית הכנסת עטופים בטליתות ולראשונה הניחו תפילין.

הטקס המרגש בבית הכנסת התקיים במעמד ראש העיר רחמים מלול, מ”מ ראש העיר זהר בלום, מנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך ורדה אופיר, חברת המועצה אורית שרגאי, ראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן ובכירי מינהל החינוך.

עם תחילת הפרויקט רבים מתלמידי אמי”ת המר ביקשו לקחת חלק בתהליך וללמד את תלמידי בית הספר לוטם לקראת העלייה לתורה. כל אחד מהתלמידים שרצה להשתתף התבקש להכין קורות חיים ולנמק מדוע הוא מתאים לקחת חלק בפרויקט המיוחד. צוות בית הספר בחר את התלמידים רפאל סמאי, לירון אזולאי, יהלי רביבו, יאיר רביבו, יאיר בן שלום ויהונתן מצליח. במשך החודשים האחרונים התלמידים ליוו ולימדו 6 תלמידי בית הספר לוטם: מנדי אמסלם, תומר פונס, יובל עופר, בראל ברקוי ופלג רייבנבך, לקראת עלייתם לתורה.

לאורך תהליך ההכנה לטקס נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות  מדומה לצורך הכנת הנערים לטקס בר המצווה, במימון של עיריית רחובות. נעשה צילום פנורמי של בית כנסת ובאמצעים טכנולוגים דימו עבור הנערים את הטקס במסגרת ההכנות על מנת להקל עליהם את ההסתגלות, כך שבזמן אמת, הם כבר הכירו היטב את התנאים. בשנים האחרונות שידרג צוות בית הספר את ההכנות ובנה לוחות תקשורתיים, באמצעותם ובאמצעות אפליקציה הצליחו לתרגם את הברכות באמצעות סמלילים, שיטה המקלה על תקשורת בה מתקשים חלק מהתלמידים.

ראש העיר רחמים מלול אמר בבית הכנסת: “עם ישראל נמצא בזמן האחרון בתקופה לא פשוטה אבל דווקא הטקס הזה שאנו חוגגים, מציג את כל היופי, הטוב, הנתינה והחסד שיש בעם ישראל. עם ישראל נמצא כאן – עם תלמידי אמי”ת המר הנהדרים ותלמידי לוטם המופלאים. הורים יקרים, הילדים שלכם הם נשמות קדושות ואנחנו גאים ושמחים להיות שותפים שלכם בטקס בר המצווה המרגש הזה״.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום הוסיף: “בכל שנה אני מתרגש מחדש. השנה היא שנת העשור לפרויקט הזה ומבחינתי האירוע הזה הוא האירוע המרגש של העשור. אני רוצה להודות לכל הצוותים החינוכיים של בית הספר אמי”ת המר, לוטם ומתי”א. הבוקר הזה הוא שיא של תהליך מיוחד המציג נתינה אמיתית, מעורבות חברתית ודאגה לזולת”.

לי-רון עופר, אימו של יובל עופר, אחד התלמידים מבית הספר לוטם שעלה היום לתורה שיתפה: “נערים אהובים שלנו, הבוקר הזה הוא כולו שלכם, אנחנו שמחים וגאים לראות אתכם צועדים בדרכו של כל נער יהודי וחוגגים היום בר מצווה. פרויקט בר המצווה המשותף לבית הספר לוטם ולבית הספר המ”ר הוא פרויקט מיוחד במינו שאין דומה לו ברחבי הארץ. תודה על הזכות לקחת בו חלק ותודה על הזכות לבנות פה בית בזכות המארג החינוכי הנפלא הקיים בעיר.” לי-רון הוסיפה כי “אנחנו אמנם לא ילידי רחובות והגענו לכאן לגמרי במקרה, אבל אנחנו נשארים כאן בזכות החינוך לו זוכים ילדינו”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן