news08.net/ads.txt

המרתון המדברי הבינלאומי יתקיים בחודש הבא

חדשות 08 אילת | מה צפוי לאורחי המרתון המדברי? תערוכת אקספו, מצעד דגלי מדינות, מרוץ משפחות עם מסלול עממי של 1.5 ק”מ, שיעורי יוגה לחימום ושחרור, מסיבת סיום במלון קלאב הוטל, ריצת שחרור ועוד.

אירוע המרתון המדברי הבינלאומי היוצא לדרך זו השנה ה-11 החל את דרכו כחצי מרתון, כאשר הדרים עופר פדן מנכ”ל ובעלי חברת מרתון ישראל לאילת, שם הציג לאלי לנקרי ראש העיר הנוכחי ומי שכיהן אז כסגן וממלא מקום את פורמט המרוץ. לנקרי התלהב מיד ותמך ברעיון. חצי המרתון הראשון יצא לדרך בחודש נובמבר 2011 בהשתתפות כ-300 רצים. בשנת 2019, לפני התפרצות נגיף הקורונה השתתפו במרתון המדברי כ-4500 רצים מהם הגיעו מרחבי העולם כ-500 משתתפים מ-32 מדינות.

המרתון המדברי אילת, מיצב את עצמו כאחד ממרוצי השטח הנחשקים בישראל. בשנת 2018 בקונגרס של ארגון ה aims, ארגון המרתונים הבינלאומי הוקרנו סרטוני המרתונים האקזוטיים בעולם וביניהם כיכב בגאון המרתון המדברי של מרתון ישראל. גם בגיליון האחרון  של מגזין ‘DISTENT RUNING’  העולמי קיבל המרתון המדברי כתבת שער  מרהיבה, מדובר במרתון היחידי מישראל שזכה להוקרה זו.

המרתון המדברי הבינלאומי, היחידי בארץ ואחד מהבודדים בעולם המשלב בין תנאי שטח מאתגרים, מסלולים מרתקים, נוף פראי ומרהיב של ים, הרים ונקיקי ואדיות. מרוץ יוצא דופן שמסלוליו נבחרו בקפידה ומחשבה  ויחד יצרו את החיבור המושלם בין הגוף, הנפש והטבע הסובב את העיר אילת. המרתון המדברי מושך אליו בקביעות תיירים מרחבי הגלובוס וכמובן מרחבי מדינת ישראל שמנצלים את התקופה בשנה, את מזג האוויר המצוין ליהנות מאווירה בינלאומית כאן באילת.

המרוץ יוצא לדרך ביוזמת חברת מרתון ישראל, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכולל חמישה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק”מ שמוזנק ומסתיים סמוך למלון הרודס, מקצה חצי מרתון 21.1 ק”מ, מקצה 10 ק”מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים, מקצה 5 ק”מ ומקצה משפחות, מקצה המתקיים בפתיחת חגיגות המרתון ביום חמישי.

ייחודו של המרוץ המדברי מתבטא בקהילת הרצים המונה אלפי רצים ורצות מהארץ ומהעולם (24 מדינות שונות), שמתמסרים לשקט של המדבר, לנופים המרהיבים ולעוצמה המטורפת הזו של הטבע. מדובר בחוויה יחידה מסוגה. מרוץ אתגרי חווייתי ודינמי המורכב מתוואי שטח משתנה הכולל עליות, ירידות ומישורים. מסלול רחב ידיים, נוח לריצה אשר צופה למרחבים אדירים, במהלכו נחשפים לנופים מדבריים מרהיבים ומיד מרגישים את החיבור לטבע.

מה צפוי לאורחי המרתון המדברי? תערוכת אקספו, מצעד דגלי מדינות, מרוץ משפחות עם מסלול עממי של 1.5 ק”מ, שיעורי יוגה לחימום ושחרור, מסיבת סיום במלון קלאב הוטל, ריצת שחרור ועוד.

 עופר פדן מנכ”ל חברת מרתון ישראל: “הקונספט של המרתון המדברי, נולד מתוך רצון לייצר חגיגה מדברית יוצאת דופן. בשיתוף פעולה עם עיריית אילת גיבשנו קונספט של מרתון מסוג אחר, מדברי, שעם השנים הפך להיות אטרקטיבי ותיירותי, שמתעצם משנה לשנה. גם השנה יצרנו חוויה מדברית שמתפרשת על פני 3 ימים של חגיגה ספורטיבית של ממש.”

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי: “אילת כעיר ספורט בינלאומית מארחת עשרות אליפויות אירופה ועולם במגוון ענפי ספורט לצד אירועים בינלאומיים מובילים, ביניהם המרתון המדברי שהפך למסורת מבורכת ומושך אליו רצות ורצים מכל העולם. בזכות המשאבים הטבעיים של אילת, ביניהם הים והמדבר לצד השקעה במתקני הספורט ברחבי העיר, אנו זוכים לחשוף את יופייה וקסמה של עירנו בפני עשרות אלפי ספורטאים וצופים מהארץ ומהעולם. זו ההזדמנות להודות בשם העיר אילת ותושביה לכל מי שלוקח חלק בהצלחת האירוע ובמיוחד לעופר פדן, מייסד המרתון שיזם, האמין ורץ ביחד אתנו כבר שנים”.

הרשמה למרוץ המרתון המדברי ופרטים נוספים על המקצים (42.2 ק”מ, 21.1 ק”מ, 10 ק”מ, 5 ק”מ) – לחצו כאן

Tomer Feder

צילום: תומר פדר, באדיבות מרתון ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן