news08.net/ads.txt

הסוף להעסקת מטפלות ללא הכשרה? | ח”כ מיקי זוהר: “כל מי שיש לה דופק מתקבלת” | כל הפרטים מהדיון בכנסת

הועדה לזכויות הילד בכנסת קיימה היום (שני, 21.2.22) דיון בנושא העסקת מטפלות ללא הכשרה לבקשת ח”כ מיקי זוהר, בעקבות האסון המזעזע בו נחנקה למוות במעון הילדה אדל אסולין ז”ל, בת שנתיים וחצי.

“המצב הקיים הוא בלתי אפשרי. בכל יום מועסקות מטפלות ללא הכשרה”, אמר ח”כ מיקי זוהר בדיון. “בכל יום מנהלי מעונות מרימים טלפונים לבנות לפני צבא/ אחרי צבא ומבקשים “תבואי לעבוד, אנחנו תקועים”. כל מי שיש לה דופק מתקבלת. חייבים להביא למצב מי שיעסיק מטפלות ללא הכשרה ייענש בחומרה. בשורה התחתונה אין שום אכיפה. אין חוק שאוסר על המטפלות לעבוד ואין אכיפה כלפי מעסיקים שמעסיקים בנות ללא הכשרה באופן שערורייתי. אם אנחנו נוודא שלא תועסק מטפלת לא הכשרה נציל לא רק את הילדים אלא גם את המטפלת שחייה ייהרסו אם יקרה משהו לאחד הילדים”.

נציגת משרד החינוך אמרה בדיון כי משרד קיבל לידיו את הפיקוח על המעונות רק לפני חודש ועל פי הנתונים, מתוך 27 אלף סייעות ו-50 אלף מטפלות, רק 7% אחוזים בעלות תואר ראשון ו-70% בעלות השכלה תיכונית. לדבריה בכוונת משרד החינוך לערוך הכשרות למטפלות על ידי מדריכות פדגוגיות בתוך המעונות וכי מטפלות יוכלו לצבור נקודות זכות לתואר ראשון תוך כדי ההכשרה. בנוסף לכך בכל רשות מקומית תהיה מנהלת תחום הגיל הרך שתהיה אחראית על פיקוח המעונות.

גור רוזנבלט, אחראי על הפיקוח במשרד החינוך אמר כי בכוונתו לגייס עוד כ70 בקרים אשר יבצעו פיקוח על המעונות. לדבריו אלפי מבקשי רישיונות להפעלת מעונות יום יקבלו אישור להפעלת מעון ומיד לאחר מכן יבוצע פיקוח ובקרה במוסדות החדשים. לדבריו בחודש האחרון הוצאו חמישה צווי הפסקה מינהליים למעונות שלא התנהלו על פי חוק. נציג משרד האוצר אמר בדיון כי המחיר שמשלמים ההורים למעונות היום יעודכן לקראת שנת הלימודים הבאה ותגולם בו גם העלאת השכר למטפלות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אאא
אאא
2 years ago

מה עם חברי כנסת? “מר שלושת הכפים” , מה דרישות הקבלה? נראה לאחרונה שהן אפסיות

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אאא
אאא
2 years ago

מה עם חברי כנסת? “מר שלושת הכפים” , מה דרישות הקבלה? נראה לאחרונה שהן אפסיות

דילוג לתוכן