news08.net/ads.txt

הסוף לטרקטורונים ביבנה: אלו הצעדים שיינקטו

טרקטורון

טרקטורון חשמלי שייסע על הכביש ייחשב כרכב מהמניין, ומאחר ומדובר בכלי רכב ללא רישוי, ביטוח או רישיון רכב – הכלי יוחרם והנהג יועמד לדין. במקרה והרוכב הוא קטין מתחת לגיל 12, הוריו הם אלו שיישאו באחריות על כך שהתירו לו לנהוג. ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי הודיע כי המאבק בתופעת הכלים הממונעים המשתוללים ברחבי העיר עולה מדרגה וכי האכיפה בנושא תוגבר באופן משמעותי.

כידוע, תושבים רבים מתלוננים על תופעת הטרקטורונים הנוסעים בכביש בפראות ובניגוד לחוק. כעת, עפ”י המשטרה יינקטו הליכים משמעותיים כנגד העוברים על ההנחיות, כולל החרמת הכלי והשמדתו בתום ההליך. ראו הוזהרתם!

בפוסט שפירסם ראש העיר צבי גוב-ארי הוא מציין כי בשנה האחרונה חלה הדרדרות של ממש בפארקים ובמרחבים הציבוריים בכל הקשור לבטיחות, זאת בין היתר כפועל יוצא משימוש ללא התניות ופיקוח בכלי רכב ממונעים. גוב-ארי: “השימוש בטרקטורונים חשמליים ובאופניים חשמליים הגיע לממדים המסכנים הן את רוכביהם והן את הציבור כולו. בכוונתי לתגבר את האכיפה במטרה לצמצם את הסכנה לרוכבים ולהולכי הרגל ולמנוע נפגעים בגוף ובנפש, זאת נעשה במסגרת התקנות הקיימות ואלו שפורסמו לאחרונה. יחדיו נעשה למען נבטיח את שלום הציבור ונפחית את הסכנה האורבת הן לתושבי העיר והן לרוכבים עצמם. בטוחני כי משטרת ישראל והפיקוח העירוני יעשו המאמץ הדרוש לשמירה על החוק”.

מעתה חל איסור לנסוע בכביש עם טרקטורון חשמלי (כולל “צעצוע”) ללא רישוי, ביטוח ורישיון נהיגה לרוכב. חריגה מההתניות של רישוי, ביטוח ורישיון נהיגה יובילו לתפיסת הטרקטורון על-ידי משטרת ישראל ולנקיטת הליך פלילי כנגד הרוכב/הוריו.

במקרה של קטין שטרם מלאו לו 12 שנים יפתח תיק פלילי ויוגש כתב אישום כנגד ההורים. במקרה של קטין שמלאו לו 12 שנים ומעלה הטיפול יועבר לחוקר נוער לצורך העמדה לדין במסגרת בית המשפט לנוער.

בעירייה מחדדים את ההנחיות למשתמשי הדרך ולרוכבים. בשבילי אופניים מותר לרכב עם אופניים/קורקינט, טרקטורון חשמלי/ אופניים חשמליים/ קורקינט חשמלי. בכבישים מותר רק לכלי רכב מנועי עם רישוי, ביטוח ורישיון נהיגה (אסור לטרקטורונים מכל סוג).

מדרכה- מותרת להולכי רגל בלבד.

פארקים/גינות- אסור לרכב עם כלי ממונע לרבות טרקטורון חשמלי/אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי.

הרכיבה על אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי –מגיל 16 ומעלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן