news08.net/ads.txt

הסוף לעושק הקשישים: חברות אשראי יפסיקו להעביר כספים לחברות המעורבות בעוקץ

מחזקים את האכיפה מול עוקצי הצרכנים: שרת הכלכלה אורנה ברביבאי והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, יחד עם משרד המשפטים והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, פרסמו תיקון לחוק שיעצור את העברת הכספים מחברות האשראי אל חברות המעורבות בעוקץ קשישים, וכן שמונע מאותם עוקצים להשתמש בחוק ההוצאה לפועל כנגד צרכנים.

באוקטובר 2020 החליטה הממשלה לאשר תכנית חירום לחיזוק המאבק נגד עוקץ וניצול צרכנים אזרחים ותיקים וצרכנים פגיעים אחרים במיוחד בעידן משבר הקורונה. החלטת הממשלה התקבלה לאחר זיהוי תופעה של עוקץ ועושק אזרחים ותיקים וצרכנים פגיעים אחרים, הן בשגרה והן תוך ניצול משבר הקורונה, באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות שיש בהן משום הטעייה של צרכנים, השפעה בלתי הוגנת עליהם או הפרה אחרת של חוק הגנת הצרכן.

כעת, בהתאם להחלטת הממשלה, יזמו שרת הכלכלה, השרה לשוויון חברתי ושר המשפטים תיקון חוק העוסק בחיזוק האכיפה מול אותם עוקצים ועושקים. על פי התיקון לחוק, תוסמך הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לקבוע כי עוסק מסויים הוא מפר בנסיבות מחמירות, ותוסמך להעביר מידע על כך באופן ישיר לחברות האשראי. מרגע קבלת הודעה זו, יופסקו שירותי הסליקה עבור אותו עוסק ויופסקו כל פעולות התשלום לטובתו.

עוד פורסם תיקון נוסף, תיקון לחוק ההוצאה לפועל, הקובע כי חובות שיצטברו עבור עוסק שסומן כמפר בנסיבות מחמירות לא יובילו לפתיחת תיקי הוצאה לפועל נגד החייב, וכן ייסגרו תיקים פעילים המתנהלים בהוצאה לפועל לטובתו של העוסק לגביו נקבע כי הוא מפר בנסיבות מחמירות.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: “שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: “מדובר בכלי משמעותי שמטרתו לשים סוף לתופעה של עוקץ קשישים ואוכלוסיות פגיעות. אי העברת כספים מחברות האשראי לעסקים ותיקוני החקיקה בהקשרי ההוצאה לפועל, הם חלק מתוכנית חברתית רחבה לחיזוק מעמדם של האזרחים הוותיקים בישראל. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תגביר את האכיפה על מנת להבטיח את הביטחון של הציבור, בתחומי הצרכנות”.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: “על מנת להרתיע נוכלים אנחנו מקדמים שורה של תיקוני חקיקה שמטרתם הגברת האכיפה והענישה. כיום מדינת ישראל היא בגדר “גן עדן לנוכלים” שכן רובם מצליחים להתחמק מעונש ומי שלרוב משלמות את המחיר הן אוכלוסיות מוחלשות. אני עוסקת בנושא הזה מספר שנים והעשייה שלנו תרמה לכך ששורה של חברות עושק פשטו את הרגל ונסגרו, וכעת אנו מבקשים לשנות את כללי המשחק, כך שחברות האשראי יהיו מחוייבות לעצור את הסליקה לחברות שהורשעו בעושק, ובאמצעות כך לחזק את הצרכנים המוחלשים, שלא יהיו עוד בבחינת טרף קל לנוכלים. אני מודה לחבריי, שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי ושר המשפטים, גדעון סער על שיתוף הפעולה ומחוייבותם למיגור תופעת העושק”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אביב
אביב
2 years ago

כל הכבוד לממשלת השינוי. ביבי הנוכל במשך 12 שנים איפשר את העושק הזה

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אביב
אביב
2 years ago

כל הכבוד לממשלת השינוי. ביבי הנוכל במשך 12 שנים איפשר את העושק הזה

דילוג לתוכן