news08.net/ads.txt

הסיפור המלא | החוקר הפרטי, אילן וינר מרחובות, חשף את פרשת ‘הבוטים’, שמשגעת את המדינה ובמרכזה האשמות בין ‘הליכוד’ ל’כחול לבן’

הפרשה שנחשפה ביממה האחרונה ב”ניו יורק טיימס” וב”ידיעות אחרונות” – ומרעידה את עולם התקשורת והפוליטיקה – התבצעה על ידי החוקר הפרטי, אילן וינר, תושב רחובות. וינר חשף את האיש שעמד בראש רשת פעילי הליכוד לכאורה (‘בוטים’ – ברשתות החברתיות), 

מעורבות הקשורה לארגון ״הברית הישראלית״ – לטענת האנשים העומדים מאחורי הפרויקט – מי שמנהל את הרשת הזו, הוא אדם בשם יצחק חדאד, המתחזק פרופיל העונה לשם BOND.

בעקבות הפרסום העיתונאי הגישו מפלגות ‘כחול לבן’, ‘יש עתיד’ ו’חוסן לישראל’ עתירה בפני יו”ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 כי מדובר ברשת תעמולה הממומנת ומופעלת ע”י הליכוד. ועדת הבחירות המרכזית דנה בעתירה ובין היתר זימנה את החוקר אילן וינר להעיד, בשידור חי בכנסת.

כאשר נשאל מי הזמין את החקירה, ענה וינר כי אינו בקיא בפרטי מזמין החקירה. “ניסן יעקובי בעל המשרד אמר לי שזה הגיע ממימון המונים בתשתית של הברית הישראלית”, סיפר וינר. “עסקתי בחקירה הסמויה עם מר חדאד, קיבלתי את פרטיו לאחר איזה הכנת רקע שנעשתה, כדי לבדוק אם הוא פעיל פוליטי ואם מישהו מממן אותו, ומי. קיבלתי מטרה לבדוק אחת האם מר חדאד פעיל פוליטית, ושתיים – האם בפעילות הפוליטית הוא ממומן על ידי מישהו”.

אחר כך הוסיף אודות חדאד: “הוא אמר שהוא פעיל פוליטי סמוי. שאלתי מה הכוונה, והוא ענה ‘אתה לא תשמע עליי בשום מקום’. הוא אמר שהוא מחובר, ‘כל מה שקשור לחרדים, אבל גם לימין, אני נמצא’. אחרי זה הוא אמר ‘גם ליכוד אם צריך, אנשים בכירים מאוד’. גם שאלתי אותו שיש המון פרופילים לנהל, הוא אמר לי ‘בוודאי’. וינר אמר כי לא הוזכרו שמות ספציפיים של אנשים בליכוד אולם האיש (חדאד) דיבר על “עורכי דין שקשורים לדברים האלה, אתה לא מכיר אותם, הם לא בפרונט”.

בעקבות הדברים שהובאו בפניו, פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את החלטתו לעתירות – להוציא צו המורה לליכוד להימנע ממימון או הפעלת חשבונות ברשתות החברתיות ולהימנע מפרסום תעמולה אסורה באמצעות חשבונות אלה. מנגד ב”הליכוד” מסיקים כי ‘כחול לבן’ היא זו ששכרה את שירותיו של וינר אלא שמידע שהגיע לחדשות 08 ברור כי וינר לא הופעל על ידי מי מהמפלגות, לא כחול לבן ולא הליכוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן