הסיפור מאחורי הקואליציה: המרוויחים הגדולים, ומדוע זה לקח כל כך הרבה זמן?

ב-30 באוקטובר 2018 התקיימו הבחירות המוניציפליות בישראל. בגדרה, היה קרב צמוד בין יואל גמליאל, ראש המועצה המכהן בעשור האחרון, לבין סהר פינטו שנתן ללא ספק ‘פייט’, לא בחל באמצעים ונתן את כל כוחו במערכת הבחירות – דבר שלא סייע לו – משום שבישורת האחרונה, אנשי גמליאל הבינו: או שהם מתגייסים בכל הכח, או שפינטו הוא הראיס הבא.

בסופו של דבר נבחר גמליאל שוב לראשות המועצה. סהר רווח, זכה במקום השלישי – אולם במקרה שלו ידעו הכל כי הוא אינו מצוי בקרב. אין ספק, אגב, כי מדובר באיש מפולפל ומוכשר, שעוד יוכיח כי הדרך לראשות ארוכה ומייגעת, אך גם אפשרית. רווח עשה בשכל: בשבוע שעבר, לאחר משא ומתן ארוך הוא השיג את מה שרצה: מונה לסגן ראש המועצה בשכר וליו”ר מרכז אופק – האיש החזק במועצה כעת, ללא ספק. אם לא די בכך, גם יד ימינו אליאב מזגני, זכה לתפקיד מכובד. עם הזמן, ברור כבר כעת, סהר רווח יצליח לעמוד בהתחייבותיו לקהל הבוחרים.

“במהלך המשא ומתן התעקשתי כי סיעתי תקבל תחום אחריות אשר נוגע לחייהם של כלל תושבי גדרה”, כתב רווח ברשומה שפרסם שעות אחדות לאחר שחתם על ההסכם הקואליציוני. “לשמחתי הרבה המשא ומתן נשא פרי והגענו להסכמות כי אני אהיה סגן ראש המועצה ויושב ראש מרכז אופק. מרכז אופק משפיע על איכות החיים של כולנו, החל בגיל הרך, דרך תלמידי בית הספר ובני הנוער ועד לגמלאי גדרה. אליאב מזגני מסיעתי יחזיק את תיק הספורט וביחד נוכל לחדש בתחום החינוך, התרבות והספורט. אני רוצה לברך את כל חברי ושותפיי לקואליציה בברכת הצלחה ושיתוף פעולה פורה, ומקווה שהסיעות הנוספות יבחרו להניח את מערכת הבחירות מאחור ולהיכנס גם הן לקואליציה. כולי נרגש להתחיל את המסע למען תושבי גדרה המתחדשת”.

אך עם זאת, זמן רב לקח למועצה המקומית בגדרה להרכבי קואליציה, הרבה מאוד פגישות, משאים ומתנים ליוו את התקופה האחרונה. ראש המועצה התלבט האם למנות את סהר פינטו כסגן בשכר או דווקא את סהר רווח. עם זאת, התכנון מלכתחילה היה שונה לחלוטין ובכוונתו הייתה להציב ארבעה אחרים ברוטציה של שנתיים וחצי כל אחד, אלא שנאלץ לחשב מסלול מחדש ולבחון אפשרות שסגנו יהיה דווקא אחד מאלו שביקשו להחליפו. או אז הגיעה הפרשה שסחררה את היישוב ואין אחד שמעורה באקטואליה המקומית ואינו יודע במה מדובר או מיהם המעורבים – והתכנונים הפכו לנחלת העבר.
אותה פרשה עסקה בחבר מועצה אשר הוביל למעצרו של חבר מועצה אחר שלכאורה אויים. לדברי התובע, נבחר הציבור (הנתבע) איים כי באם לא יתפטר יפרסם צילומים אשר נמצאים ברשותו ובהם הוא מתועד כשהוא מקיים יחסי מין עם אישה שאינה אישתו. התובע טען כי כלל לא מדובר בו וכי מדובר בעלילת שווא אולם עם זאת הוא מאוים בנושא ובחר לעשות דבר ולגשת למשטרה עם הקלטות האיומים.
בבית המשפט בראשון לציון, לווה חבר המועצה שבינתיים נכלא על ידי פרקליטו, עורך הדין ירון פורר. הדיון ארך מספר שעות ובמהלכו טען נבחר הציבור אשר הגיש את התביעה כי במשך התקופה האחרונה הוא נסחט באיומים ונדרש להסיר מועמדתו מהתפקיד הבכיר לו יועד. כמו כן, טען כי בחשיפת הקלטת המדוברת ישנה פגיעה אישית וחדירה לפרטיותו. בתום הדיון, מעצרו של נבחר הציבור הוארך בחמישה ימים (ולאחר מכן שוב). חבר המועצה הנתבע לא היה העצור היחיד בפרשה אלא מעורבים בה גם אחיינו של נבחר הציבור, עובד ציבור ואדם נוסף. כולם הכחישו כל קשר לדברים המיוחסים להם.
זמן קצר לאחר מכן, בעיצומם של המשאים והמתנים, הוגשו אל שולחנו של ראש המועצה שלושה מכתבי התפטרות. זיו ווינברג, גילה בן עובד ודניאל דנוס  מסיעת “גשר” החליטו שלא להמשיך את דרכם במועצה. ווינברג טען כי הוא מסיר את המועמדות מסיבות אישיות ומבקש לכבד את בקשתו. גילה בן עובד ודניאל דנוס, שאחריו ברשימה והיו אמורים להחליפו בהתאמה, ציינו אף הם במכתבי ההתפטרות שהגישו כי אינם יכולים למלא את התפקיד “עקב עומסים אישיים”.
מינוס שני חברי מועצה שנמצאים בעיצומה של פרשה ביניהם ומינוס שלושה חברי מועצה, שמתפטרים (באיוש של מקום אחד), בלי סגנים ובלי קואליציה, נאלץ גמליאל להתמודד בשבועות האלה. גם הוא הבין כי אם לא ישחרר תפקידים לסהר רווח, למשל, לא יצליח להרכיב קואליציה עוד זמן רב. רווח המתין בסבלנות עד לרגע בו הבין כי יוכל להוציא מגמליאל יותר. הוא עשה זאת בחוכמה גדולה ובסבלנות – ביום רביעי נפל דבר, המועצה קמה לתחייה, יש קואליציה, אך נדמה שזוהי רק ההתחלה. המשך יבוא.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן