news08.net/ads.txt

הסכם הגג ברחובות: ראש העיר ויו”ר האופוזיציה פרסמו גרסאות שונות; שר הבינוי והשיכון מבהיר: “מנהלים משא ומתן מקצועי רק עם רחמים מלול וצוותו”

הפרסומים האחרונים לפיהם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין נפגש עם האופוזיציונר מתן דיל, על רקע הסכם הגג ואמר לו, לכאורה, דברים הנוגדים אם הסיכומים של ראש העיר רחמים מלול עם הצוות המקצועי המשובח של משרד השיכון עוררו סערה רבה בקרב מלול ושות’ אבל גם ובעיקר בקרב אנשי המקצוע במשרד השיכון שלא ידעו מדוע פורסמו דברים בלתי הגיוניים לאחר שניהלו במשך תקופה ארוכה מגעים והגיעו להבנות בנושאים מגוונים לרווחת תושבי העיר רחובות.

הסכם הגג, רחובות (צילום: דוברות עירית רחובות, ארכיון)

גרסת מתן דיל

ייתכן והבחירות שבאוויר גורמות לאופוזיציה החלשה להפעיל קשרים פוליטיים בכדי להפריע להישגים שמקדמים מלול, מנכ”ל ה.ל.ר ניסים סלמן וחבר המועצה גיא צור – עם גורמים נוספים ביחד עם הצוות המקצועי בלשכת השר. לראייה, פרסם דיל רשומה בפייסבוק ובה ציין “נפגשנו עם שר הבינוי והשיכון מר זאב אלקין. בהמשך להתנגדותנו בנוגע להסכם הגג שהובא לאישורנו בישיבת מועצת העיר האחרונה ולאחר שראש העיר ניהל משא ומתן רשלני מאוד עם משרד השיכון בעניין זה, ביקשנו להיפגש עם השר ולהביע בפניו את מורת רוחנו מההסכם ואת הסכנה באישורו בנוסח המקורי. מיד לאחר ישיבת המועצה שלחנו למשרד השיכון את עיקרי עמדתנו, על מנת שנוכל לקיים דיון ענייני לאחר שילמדו את טענות התושבים. הייתה פגישה טובה”.

דיל סיפר לתושבים: “לא הצלחנו לשכנע אותם בכל הסוגיות אך יצאנו עם כמה בשורות של ממש. שלושה הישגים משמעותיים לתושבי רחובות: 1. המנהלת בקרית משה – משרד השיכון הסכימו להשאיר לשיקול דעתה של העיריה את ההחלטה האם להשאיר או לסגור את המנהלת בקרית משה. יש כאן אמירה שאי אפשר להקל ראש בחשיבותה. חזרו בהם מהדרישה להעביר את הניהול למנהלת אחת שתטפל בכלל ההתחדשויות העירוניות. המנהלת תשאר בתחומי השכונה.

מתןדיל

2. קרקע משלימה-לאחר דין ודברים לא פשוט סוכם שהמתווה הנכון לעיר הוא המודל הראשון, כפי שהוצג לתושבים, ראשית בינוי ורק אחכ פינוי. התושבים לא יאלצו לצאת מבתיהם לשכירויות ורק אחכ לבית הקבע שלהם אלא ישירות לבית חדש לפני שיהרס ביתם הישן. המשמעות היא שרחובות תוותר על השתתפותה בפיילוט שזכתה זה מכבר. נעמוד על כך בישיבת המועצה הקרובה ונדרוש זאת מראש העיר. זה המודל היחיד שדואג לרווחתם של תושבי קרית משה ומגן עליהם בתוך התהליך הסבוך והמורכב הזה.

3.תחנת רכבת והחיבור לכביש 431-השר הסכים לדרוש ממשרד האוצר תקציב של 160 מיליוני שקלים (!!) כדי להשלים את ביצוע חיבור כביש 431 לעוקף המזרחי של רחובות. הישג עצום באשר לנגישות התחבורתית לעיר. הקלה בעומסי התנועה בתוך העיר, בכניסה וביציאה.

בנוגע לדרישתנו לכרוך את אישור הסכם הגג בהתחייבות משרד התחבורה ורכבת ישראל להקמת תחנת רכבת נוספת בעיר, סוכם שנפעל מול רכבת ישראל. אני מודה לשר על רגישותו ועזרתו הרבה לשיפור תנאי ההסכם למען תושבי העיר”, כתב דיל.

גרסת מלול-סלמן ושות’

רחמים מלול פרסם הודעה מיוחדת ובה כתב: “לטענת דיל הוא הגיע ל״הישגים״ מול שר השיכון בנוגע להסכם הגג הנוגע להתחדשות העירונית בקרית משה. הסכם שלמענו ניהלנו משא ומתן מול המדינה במשך כשלוש שנים. דיל מצפה שתאמינו שהוא הצליח לשנות את כל התמונה במחי פגישה קצרה אחת. בנושא מתן פתרון לתושבי קרית משה שיבחרו לעבור לקרקע המשלימה – אמרתי, ואני חוזר ואומר: לא ייחתם הסכם גג ללא מתן פתרון בנושא זה. ואכן אחרי עיסוק יומיומי שלנו בנושא מול צוות המו״מ מטעם המדינה בשבועות האחרונים, הגענו – אנוכי ונציג מטעמי – מנכ”ל הלר ניסים סלמן – לסיכום שייכנס כנספח להסכם הגג כך שתעוגן זכותם של תושבי קרית משה לעבור לקרקע המשלימה.

לגבי מינהלת קרית משה – כבר סוכם מול המדינה לפני חודשיים שהיא תמשיך לפעול באותה המתכונת – ממוקדת בקרית משה בלבד ומשרתת את תושבי קרית משה בלבד.

בנוגע לענייני התחבורה – ששר השיכון אינו עוסק בהם מטבע הדברים ולכן גם לא יכול לקבל בהם החלטות באופן בלעדי כפי שמנסה להציג דיל) – אנו מנהלים מגעים מול משרד רה”מ, משרד התחבורה, משרד האוצר ומשרד השיכון בדבר חיבור כביש 431 לרחובות, והובהר על ידי לקברניטי המדינה כי פרויקטים לאומיים רבים ייעצרו בלא פתרון לסוגיה זו לטובת תושבי רחובות. למועד זה גובש מתווה מימוני לפרויקט בהשתתפות משרד רה”מ, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר”.

“וכעת לכמה עובדות שמתן דיל לא סיפר בהודעתו: לאחר מאמצים רבים מכיוונו של מתן דיל להיפגש עם שר השיכון – נקבעה לו הפגישה המיוחלת, וממנה נעדרו כל אנשי הדרג המקצוע של המשרד שניהלו את המו”מ על הסכם הגג להתחדשות עירונית בשנים האחרונות, ובקיאים בפרטי ההסכם. הם לא נעדרו במקרה – הם החרימו את הפגישה כי סירבו לקחת חלק בפארסה פוליטית. הם עבדו על הסכם מקצועי במשך מספר שנים, ולא רצו להשתתף בהצגה פוליטית שתוכננה מראש. עוד חשוב לדעת כי השר הבהיר לדיל כי אין כל שינוי בהסכם הגג, וגם לא יהיה כל שינוי. למעט שיחת חולין – לא הובטח לו דבר וחצי דבר.

“לצערנו, לצורך אינטרסים פוליטיים מנסים פה לאחז את עיני הציבור וליצור מצג של ״הישגים ״של דיל- שהם עניינים שסוכמו זה מכבר על ידי צוות המומ של העירייה. התרגילים הפוליטיים האלה הם-הם הפוגעים בתושבי רחובות, יוצרים נזק רב ופוגעים במטרה כולה – שיפור איכות החיים של תושבי שכונת קרית משה, ושל תושבי רחובות כולה, כי הסכם הגג אמור להביא מאות מיליונים לשיפור תשתיות בכל העיר. שר השיכון אינו חלק מצוות המו”מ על הסכם הגג, ולכן גם לא ניהל כל מו”מ על הסכם הגג מול דיל. בטח ובטח ללא הצוות המקצועי שלא נכח בפגישה מתוך בחירה. דיל קיבל מידע מהשר על מצב המו״מ, ומתאר את ההישגים שאליהם הגיעו ראש העיר ומנכ”ל ה.ל.ר במו”מ קדחתני בשבועות האחרונים – כהישגים שלו בפגישה.

בבקשתו לתשומת לב ציבורית מוכן דיל לרמוס כל אתיקה מקצועית ולזרות חול בעיני הציבור, ובמקום ללמוד לעומק את הסכם הגג והישגיו – יחד עם הצוות המקצועי בעיריית רחובות ובהל”ר ומחזיק התיק חבר המועצה גיא צור – הוא בוחר להתמקד בסיסמאות ריקות מתוכן. הוא מצוין בדיבורים – אך ללא יכולת ביצוע. דיל ימשיך להסתובב בירושלים בחיפוש אחר סלפי עם שרים, בעוד העירייה בראשותי יחד עם העובדות והעובדים המסורים – תמשיך לחלום, לתכנן ולשפר את העיר המעולה שלנו, במקצועיות למען תושבי רחובות – ללא כל אינטרסים פוליטיים”.

תגובת משרד השיכון בשם השר זאב אלקין

עם כל הכבוד שיש למערכת חדשות 08 לרחמים מלול, ניסים סלמן, גיא צור ומתן דיל, החלטנו לפנות לשר בעצמו ולבדוק מה באמת קורה פה, מי דובר אמת, ומה יהיה על תושבי רחובות? האם ההישגים של מלול ושות’ – הם אמת? או שמא דבריו של דיל, יו”ר האופוזיציה?

תהינו האם נכון שבפגישה שהתקיימה ביום רביעי, שר השיכון הבטיח דברים למתן דיל לבקשתו? האם שר השיכון חזר בו מכוונות של משרד השיכון לגבי המינהלת העירונית בקרית משה, לבקשת דיל? האם נכון שהמודל של המינהלת שונה לבקשת דיל ובזכות פגישתו עם השר – ואם כן – כיצד אחרי שנתיים וחצי של משא ומתן על ידי הדרג המקצועי, בסמכותו של השר לשנות החלטות בפגישה קצרה אחת?

עד שאלנו האם השר הסכים לדרוש ממשרד האוצר תקציב של 160 מיליוני שקלים (!!) כדי להשלים את ביצוע חיבור כביש 431 לעוקף המזרחי של רחובות, לבקשת דיל – או שמא מדובר בחלק מתהליך קיים ממילא? ובעיקר תהינו האם מותר לשר על פי כללי המינהל התקין לשנות החלטות מקצועיות ותהליכים של הדרג המקצועי לבקשת פעילים פוליטיים ממפלגתו, שכן קארין ברגינסקי שהשתתפה בפגישה שימשה ראש המטה של ‘תקווה חדשה’ בעיר רחובות – אותה המפלגה שבה נמצא אלקין.

הבוקר (שישי) הגיעו התשובות ומהן מתברר כי גרסתו של ראש העיר היא הנכונה והמדויקת. יותר מכך, השר מגבה את העשייה של אנשי משרדו. “נדגיש כי ההחלטות המקצועיות מתקבלות תמיד בנתיבים המקצועיים בלבד”, נמסר בשם השר. “משרד הבינוי והשיכון בהובלת הצוותים המקצועיים, מנהלים משא ומתן מקצועי על הסכם הגג עם רה״ע רחמים מלול וצוותו לטובת תושבי העיר.
המשרד פועל בנתיבים המקצועיים מול הנציגים הנבחרים הרשמיים של העיר. אנחנו לא מנהלים מו”מ דרך התקשורת. עם הגעה להסכמות בכלל הנושאים בהסכם הגג המשרד והרשות יפרסמו זאת בצורה המקובלת”.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של רחמים מלול והתייחסותו לדברים. באם ישוב אלינו, הוא או מי מטעמו, נפרסם תגובתו המלאה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן