news08.net/ads.txt

הספינים, הסקרים והאמת שמאחורי הבחירות ברחובות

רק אתמול פרסם כתב חצר הודעה שקרית ולאחר ש”קיבל בראש” שינה חיש מהר את הכותרת וציין את העובדות. ככה זה, יש אנשים שאפשר לקנות בכסף. ובכן רבותיי, כמי שאוהבת אמת – בדיוק לשם כך אני כאן. לחשוף את האמת שמאחורי הבחירות ברחובות >>

בואו נדבר על זה: כתבי חצר, שמקבלים כסף על פרסום, מנסים לנפח את האגו ולהנדס את תודעת הציבור בדמות כתבות מפוברקות, ללא ביסוס וללא הוכחות, עבור מועמד כזה או אחר, שמעוניין לרשת את כסא ראש העיר ברחובות. רק אתמול פרסם כתב חצר הודעה שקרית ולאחר ש”קיבל בראש” שינה חיש מהר את הכותרת וציין את העובדות. ככה זה, יש אנשים שאפשר לקנות בכסף. ובכן רבותיי, כמי שאוהבת אמת – בדיוק לשם כך אני כאן. לחשוף את האמת שמאחורי הבחירות ברחובות >>

בשבועות האחרונים, חדשות לבקרים נחשף בתקשורת המקומית סקר חדש. כל סקר זוכה לכותרת שונה המתאימה לאחד המועמדים, אך מותיר את התושבים מבולבלים מרוב נתונים. אעשה לכם סדר בבלאגן ובעיקר אתן מענה אמיתי למה באמת ניתן ללמוד מהסקרים. איך? לקחתי את כל הסקרים שנערכו על ידי מכוני סקרים בלתי תלויים (כאלה שאינם משמשים גם כמשרדי פרסום) והם כוללים את שני הסקרים שנעשו על ידי רפי סמית – סוקר מוערך ביותר במדינתנו – והוזמנו על ידי הליכוד, הסקר של kantar של דודי חסיד שהוזמן על ידי יש עתיד והאסטרטג החרדי אבי גרינצייג ושני סקרים שבוצעו ביולי ובאוגוסט על ידי מכון מאגר מוחות בראשות פרופ יצחק כץ והוזמנו על ידי אחדות ורחמים מלול.

ערכתי גרפים השוואתיים בין כל נתוני הסקרים ולאחר מכן חישבתי ממוצע לכל מועמד. המסקנות ברורות לכל מבין עניין (לא לכתבי חצר למשל): נכון, ראש העיר רחמים מלול לא לוקח בהליכה את ההתמודדות הנוכחית אבל מכל הסקרים ברור שחור על גבי לבן: ראש העיר רחמים מלול מראה יציבות באחוזי התמיכה בו ובגרף הממוצע הוא מוביל בבטחה מבין כל המועמדים. בסקר של סמית הוא קיבל 28% בכלל המדגם שאם משווים את זה לסקר של כץ שבו הוא עושה תרגום מכלל המדגם לבעלי הדעה ש28% בכלל המדגם הינם שווי ערך לכ-39% בבעלי הדעה (כמו שרואים בסקר של כץ), כך שמי שמזלזל במלול ותוהה כיצד יוכל לנצח בסיסו הראשון עלול למצוא את עצמו אוכל את הכובע. 39 אחוזים הם נגיעה מניצחון בסיבוב הראשון. לא בהליכה אבל בעבודה קשה מאוד – זה אפשרי.

עם זאת, אי אפשר להתעלם מיו”ר האופוזיציה מתן דיל שמראה תמיכה עקבית ורציפה – ונמצא במקום השני. ממלא מקום ראש העיר זהר בלום אשר היה במגמת ירידה קבועה קפץ בצורה משמעותית ביותר מ-14% בסקר של דודי חסיד כמו גם מתן דיל – באותו הסקר – וכמובן שמדובר בנתונים חריגים ביחס לכלל הסקרים האחרים. ראוי לציין כי בלום זוכה בסקר הזה ל-6 מנדטים וזאת כאשר בכל שאר הסקרים עמד על 3.5-4 מנדטים בלבד. עם זאת בל נשכח שכבר כיום בלום עם 5 מנדטים, בזמן שבבחירות 2018 היה מי שזלזל בו, כאשר כותבת שורות אלו ניבאה לו חמישה מנדטים. לא מן הנמנע שבלום יוכל להשיג כמות זהה גם בבחירות אלה, הגם שמדובר בבחירות מאתגרות ומורכבות יותר. ויודעים מה? יש מצב שגם 6, אני חוזרת שוב: אל תזלזלו בו!

יניב מרקוביץ אמנם נמצא במקום הרביעי בסקרים, אולם אין ספק בכלל: מרקוביץ’ יהיה הפתעת הבחירות – הוא מראה עלייה רציפה ופונה לקהל הליברלי. אם מנטרלים לרגע את הסקר של חסיד, נראה כי הפער בין בלום למרקוביץ עומד על 4% בלבד אשר בהתחשב בהתפלגות קולות המתלבטים שמחצית מהם מוגדרים כחילונים הרי שהקרב בין בלום ומרקוביץ עוד רחוק מלהסתיים. מצד שני, אחד קורא לשני להתאחד, האם באיחוד של השניים סיפור הבחירות יהיה גמור? האם האגו ביניהם יגבור?

יש לציין שבחלק מהסקרים לא נסקרה האוכלוסיה החרדית באופן זהה לגודלה באוכלוסיית העיר, מה שעשוי ליצור עיוות בחלק מהנתונים לרעתו של רחמים מלול ויתכן שזהו נתון העשוי לבטא קפיצה משמעותית לטובת מלול. כלל הציבור החרדי תומך במלול שמחבק באהבה את הציבור הזה ודואג לו מאוד יחד עם חברי המועצה הדתיים כמו אמיתי כהן (שדואג מאוד גם לציבור הדתי מסורתי), פנחס הומינר, אבנר אקוע ואחרים.

אגב, אחד הנתונים שסקרנו אותנו יותר מכל הוא העובדה הברורה שסקרים היו מוטים לכאורה כלפי מי שהזמין אותם. מה זה אומר? הנתונים שהתקבלו התייחסו לכלל המדגם ולא לבעלי הדעה – וזאת מכיוון שחלק מהסוקרים לא ציינו “בעלי דעה” בסקרים שלהם. יש לייחס חשיבות גם לכמות האנשים המאוד גדולה שטרם גיבשו דעה או שלא יצביעו או שמסרבים לשתף פעולה בסקר. מדובר באחוז משמעותי של בוחרים.

לסיכום, ניתן לומר כי נכון להיום, שני המתמודדים הזוכים לתמיכה עקבית הם רחמים מלול במקום הראשון ומתן דיל במקום השני. אם עלייתו של מרקוביץ תימשך היא עשויה לבוא על חשבון זוהר בלום איתו הם חולקים קהלים משותפים.

האם ניתן לעבוד על הציבור? לא! האם הסקרים משקפים? לא! האם רחמים מלול אמר את המילה האחרונה? לא! האם מתן דיל חייב לעבוד קשה כדי לצלוח את הבחירות האלה? חד משמעית כן. האם זוהר בלום ויניב מרקוביץ’ יכולים להפתיע? חד משמעית כן. האם יש משהו ברור בבחירות אלו? לא, כשם שאין באף מערכת בחירות – ומי שיעבוד קשה, על כל קול, לא רק בשלטים אלא בשטח, מבית לבית, אדם אדם – הוא זה שידו תהיה על העליונה.

נמשיך לעקוב.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

צילום: צילומי מסך סקרים רחובות 2023

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן