news08.net/ads.txt

“הסתער ודקר פעמים רבות”: בן 21 מנס ציונה מואשם ברצח אמו

הבן קרא לאמו להגיע לחדר האמבטיה באמתלת שווא כאילו דבר מה מקולקל בשירותים, ואז הסתער לעברה ודקר אותה באמצעות הסכין בראשה, בפניה ובחלקי גופה השונים. כך מתואר בכתב האישום שהוגש היום (ה’) נגד תושב נס ציונה בן 21 בגין רצח אימו  (51) בדירתה ברחובות לפני שלושה שבועות. שמותיהם של הבן והאם אסורים בפרסום. הבן יישאר במעצר עד להחלטה אחרת בעניינו.
 
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד יולנדה טולדנו מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, במועד שאינו ידוע במדויק גמלה בליבו של הבן ההחלטה להביא למות אמו בשל רגשות איבה שחש כלפיה. לצורך הוצאת תוכנית הרצח לפועל, תיעד הנאשם ביומן שאותו ניהל בפרטי פרטים כיצד יגרום למות האם, בין היתר דרך ביצוע הרצח, הסתרתו והימלטותו מאימת הדין.
ב-10 באוקטובר רכש הצעיר את חפירה וסכין יפנית. למחרת נטל הצעיר את רכב אביו, הניח את כלי החפירה במושב האחורי של הרכב ונטל עמו תיק גב ובו היומן, כובע, משקפי שמש, כפפות, מצית והסכין. לפי כתב האישום, בשעת ערב נסע הנאשם לבית אמו לצורך ביצוע ההחלטה להמית אותה. הוא החנה את הרכב מחוץ לחניית הבניין, הותיר את כלי החפירה ברכב, נטל את תיק הגב, עטה כובע על ראשו, משקפי שמע על עיניו, כפפות חד פעמיות על ידיו, הכניס את הסכין לכיס מכנסיו ונכנס לבניין מהכניסה האחורית על מנת למנוע את זיהויו במצלמות הבניין.
בהמשך הגיע הצעיר לדלת בית האם וניסה לפתוח אותה באמצעות מפתח שהיה ברשותו, אולם הדלת הייתה נעולה במנעול פנימי עליון. בעקבות כך הצעיר דפק בדלת הבית ואמו פתחה אותה. האם, שלא ציפתה לבואו של הבן, ניסתה לברר עמו לפשר הביקור והאם קרה דבר מה – וזה השיב כי קרה משהו שעליו הוא יספר לה בהמשך אך עליו לגשת תחילה לחדר האמבטיה. בשלב זה, נכנס כאמור הבן לחדר האמבטיה וקרא לאמו. ברגע שהאם הגיעה לחדר האמבטיה, הבן הסתער עליה ודקר אותה בכל חלקי גופה. לפי כתב האישום, הצעיר המשיך במעשיו במשך כמה דקות חרף ניסיונותיה של אמו להתגונן וחרף תחנוניה כי יחדל ממעשיו. רק אחרי שהבחין כי אמו איננה יותר בין החיים, הטיל הבן את גופתה כשפלג גופה העליון בתוך האמבטיה ופלג גופה התחתון כורע על הרצפה.
שכנים שמתגוררים בדירה הסמוכה שמעו זעקות אישה והזעיקו משטרה למקום. לאחר מותה של המנוחה, מתוך כוונה להסתיר את מעשה הרצח, הסיר הבן את הכפפות החד פעמיות שהיו על ידיו וזרק אותן בפח בדירה. את הסכין הוא הניח בכיור האמבטיה ובהמשך הסיר את נעליו וגרביו המגואלות בדם, ליפף את חולצתו המוכתמת בדם בשרוול סביב ידו ויצא לכיוון בית השכנים.
הנאשם לשכנים: “זה מעשה קונדס של אחותי” הנאשם, כך מתואר, התנצל בפני השכנים על הצקות וטען כי מדובר במעשה קונדס של אחותו שהשמיעה ברמקול קולות של אישה צועקת. בטענה זו הוא ביקש מהשכנים לבטל את הקריאה למשטרה, וכך הם עשו. ואולם, חרף הודעת הביטול – הגיעו שוטרים למקום.
הנאשם טען בפני השוטרים כי מדובר במעשה קונדס וכי הוא לבד בבית שכן אמו נסעה לסוף שבוע. השוטרים, שהבחינו בכתם דם על מכנסיו ופניו של הנאשם, ביקשו לברר היכן דיירי הבית ומה אירע במקום. הבן שב וטען כי לא אירע דבר. מיד לאחר מכן איתרו השוטרים את גופת האם בחדר האמבטיה. בחקירתו הודה הבן מיד בביצוע הרצח. בתחילה הוא טען כי הרצח בוצע ללא תכנון מוקדם ומתוך התקף זעם, אך לאחר שהוצגו בפניו הראיות שנתפסו בזירה – הודה כי תכנן את הרצח במשך כמה חודשים. הוא אף זיהה את עצמו בכל המצלמות שנתפסו בתיק החקירה ואישר כי כתב את האמור ביומנו. כתב האישום מייחס לו רצח בנסיבות מחמירות תוך תכנון מראש ואכזריות מיוחדת וכן שיבוש מהלכי משפט.
בבקשה להאריך את מעצרו של הבן עד תום ההליכים, ציינה עו”ד טולדנו: “מדובר באירוע רצח אלים שתוכנן במשך תקופה משמעותית על ידי המשיב. בעת ביצוע הרצח פעל המשיב על מנת לספק לעצמו טענת אליבי ולהסתיר זהותו וכן תכנן להשמיד ראיות.
“גם לאחר הרצח – המשיב, ששמע סירנות משטרה מתקרבות, פעל בתחכום, ושכנע את השכנים לבטל את הקריאה למשטרה, בטענה כי המדובר במעשה קונדס. ערנות השוטרים, שחרף הודעת ביטול הקריאה ביקשו לברר עד תום את פשר האירוע, היא שהביאה לחשיפת המקרה ומעצר המשיב”.
עורך דינו של הנאשם ברצח אמו, עו”ד בן מעוז, מסר בתגובה: ” כל מילה וכל פסיק באישום טעונים הוכחה ועל כן הייתי מציע בשלב הזה להימנע מהסקת מסקנות וקביעת עובדות, כי הדרך עוד ארוכה מאד לסיום ההליך המשפטי. מדובר בנאשם שנמצא בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי מגיל צעיר מאוד ונוטל תרופות פסיכיאטריות. מצבו הנפשי אינו יציב לאורך השנים. עד היום המשטרה וגם אני לא יכולים להצביע על המניע. יש כאן ואקום שצריך למלא. ברור לי שהדבר נובע ממצב נפשי מורכב מאוד שקדם לאירוע”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן