הערב במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ייחנך לראשונה פסטיבל פיוט וסליחות לכלל קהילות ישראל – ולמשך חמישה ימים

חמישה ימים ייערך הפסטיבל שעתיד להתקיים כמסורת במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, כאשר כל ערב יוקדש לקהילה אחרת.

הפתיחה: הערב (ראשון) בשעה 20:30 עת יפתח המרכז את שעריו ויארח את קהילת יהדות בבל עם הרב דוד מנחם במופע סליחות אותנטי. הרב דוד מנחם, מביא עימו את רוח בבל ויהדות המזרח, הדמויות והצלילים. מופע השזור בסיפורים מלאי נוסטלגיה, אופי והומור ומלווה בשירה, ניגון והגות.

היום השני לפסטיבל יוקדש ליהדות אתיופיה עם להקת אינסרה המונה עשרים אמנים בהם זמרים, נגנים, ופייטנים המתמחים בשירה ויצירות שמקורם מאתיופיה. האמנים הינם בני הקהילה האתיופית בישראל ופועלים במסגרת מרכז “אינסרה” למורשת ותרבות לקהילה האתיופית. כמו כן תופיע להקת “אז ישיר”.

הערב השלישי יוקדש ליהדות תימן, עם הזמר יאיר גדסי אשר התפרסם בלחן המיוחד שחיבר לפיוט “לך אלי תשוקתי”, של רבי אברהם אבן עזרא מגדולי המשוררים בספרד, פיוט הפותח את תפילת יום הכיפורים.

הערב הרביעי יוקדש ליהדות מרוקו וצפון אפריקה וילווה בקונצרט סליחות באווירה קסומה עם מגוון שירי תפילה ופיוטים הנאמרים במהלך חודש אלול, וביניהם, ‘אדון הסליחות’, ‘אל נורא עלילה’ ועוד, בליווי אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד והפייטן רבי מני כהן, פייטן מחנך ממובילי לימוד הפיוט בארץ.

את פסטיבל הפיוט יחתום ביום החמישי, אנסמבל שם טוב לוי אשר כולו יוקדש לפיוטים ושירי משוררים במופע בשם “ממזרח למערב“. לוי נולד בשכונת שעריים שברחובות להורים מבולגריה. הוא החל ללמוד נגינה על חליל צד בגיל 13, אצל החלילן סרג’יו פיידמן.

בהמשך רכש את השכלתו המוזיקלית המקצועית באקדמיה למוזיקה, באוניברסיטת תל אביב ובמכללת ברקלי למוזיקה שבבוסטון, ארצות הברית. במופע יבוצעו פיוטים של “הרמח”ל, יהודה הלוי, רבי אברהם אבן עזרא, ר” ישראל נגארה, ביאליק, לאה גולדברג, דליה רביקוביץ ועוד שאת כולם הלחין שם טוב לוי.

כידוע, בשבוע שעבר נחנך מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל המשתרע בשטח של 3000 מ”ר על פני 3 קומות, הכולל משרדים, חללים מוזיאליים, ספרייה, חדרי עיון, כיתות לימוד, קפיטרייה ואודיטוריום עם 260 מקומות ישיבה. חנניה קורש, המנהל את מרכז המורשת שיתף כי “בשנת 2002 כאשר יצאתי ללמוד כיצד בתי המורשת פועלים בכל הארץ, למדתי על הייחודיות של כל קהילה מקהילות ישראל. המוטו שייחד את מרכז המורשת הוא הייחוד והאחדות של קהילות ישראל. פסטיבל הפיוט במרכז המורשת הוא סנונית ראשונה לייחודו של המרכז”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן