news08.net/ads.txt

הערב: מאות פעילים מפגינים בדרישה לעצור את עסקת הנפט של קצא”א

פעילים מקואליציה בת עשרות ארגונים לרבות פעילי המחאה נגד השחיתות, “שומרי הבית”, “צלול”, “מגמה ירוקה” “המרד בהכחדה” ועוד, מפגינים בשעה זו (שבת) כנגד אישור אפשרי של עסקת קצא”א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך ישראל. הפעילים קוראים לראשי הממשלה להימנע ממתן אישור לעסקה, בשל הסיכונים הרבים שהיא משיתה על ישראל ביטחונית, כלכלית, בריאותית וסביבתית. בשעה 20:00 תחל הפגנה אל מול ביתו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.

קרדיט לקואליציית save red med

יוני ספיר, יו”ר עמותת “שומרי הבית”: “העסקה הרעה הזו הופכת את ישראל לצינור הנפט של האמירויות, מסכנת את מי השתייה המותפלים שלנו, את פרנסת תושבי העיר אילת, את חופי ישראל לכל אורכם, את הסחר הימי שלנו, את החקלאות הימית, התיירות הימית, הספורט הימי והנופש בחופים, את הערבה היפה, את אלמוגי ים סוף הייחודים ועוד. כל זאת, עבור נזיד עדשים שברובו המכריע ישתלשל לכיסם של ברוני נפט מעטים. אזרחי ישראל, שכלל אינם זקוקים לנפט המסוכן הזה ולא יעשו בו כל שימוש, לא ירוויחו מכך דבר- בדומה להונאה המתבררת של תעשיית הגז, אלא יסכנו את בריאותם, סביבתם ועתידם. יאיר לפיד- הבטחת שינוי, זה הזמן לקיים. הבטחת להילחם במשבר האקלים- זה הזמן לקיים. הבטחת להגן על הסביבה- זה הזמן לפרוע את השטר! אישור עסקת הנפט של קצא”א הוא אסון ודאי והפקרות חסרת אחריות. גלה מנהיגות, ובטל את העסקה לאלתר!”.

מאיה יעקבס, מנכ”לית עמותת “צלול”: “אנו קוראים לממשלה להפנים שבעידן משברי אקלים- זיהום- אקולוגיה, אסור לבסס את היחסים הדיפלומטיים של ישראל על תעשיית הנפט והגז. אסור להפוך את ישראל לחצר האחורית המזוהמת של תעשיית הנפט. את השלום האזורי יש למנף להצלת תושבי האזור מהטמפרטורות המטפסות ומהשלכות המידבור שהולך ומתרחב, ולייצר בשורה ופתרונות גם להצלת האנושות כולה.

‏יש לצמצם למינימום את סיכוני הגז והנפט, שהן בעלות השלכות כלכליות, ביטחוניות וחברתיות רחבות היקף, ישפיעו על סביבתנו הטבעית והאנושית, בלי גבולות והבדלי דת, גזע או מגדר וישפיעו על משאבי המים, על הביטחון התזונתי, על הניידות, ועוד. להוסיף חטא על פשע, תעשיית הנפט וגז מקודמות בכל הכוח מבלי שיש מוכנות לטיפול חירום ועצירת זיהום נפט. מה שראינו באסון הזפת בחופים יהיה רק הפרומו מול שפך נפט גדול בחופי ישראל, שיפגע בהתפלה, בסחר הימי, בתיירות החופים ובפרנסתם של אלפי ישראלים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן