news08.net/ads.txt

הערב: 11 תלמידים יתמודדו בתחרות הנואם הצעיר של רוטרי, ה-17 ברציפות; בתיה וינטרוב: “כולם מצויינים, לא מצפה לנו גמר פשוט”

לאחר ציפייה ארוכה, שני חצאי גמר מותחים ועשרות ילדים עם נאומים מרגשים בנושאים מגוונים – הערב (שלישי) בשעה 19:00 תתקיים תחרות הגמר העירונית “הנואם הצעיר”, בפעם ה-17 ברציפות באשכול פיס. את האירוע – יוזמה משותפת של עיריית רחובות וארגון רוטרי – תנחה בתיה וינטרוב, נשיאה לשעבר של מועדון רוטרי רחובות, מנהלת את הפרויקט 17 שנה, מתנדבת בעמותות שונות כולן בתחום החינוך.

התחרות נערכת מדי שנה לזכרו של פישל וינטרוב, נשיא רוטרי רחובות בעבר ומי שהיה מיוזמי התוכנית והתחרות. מטרת התחרות להקנות לתלמידי העיר כישורים וביטחון בעמידה מול קהל ובדיבור בפומבי, לפתח את כושר הביטוי ולהקנות ידע בבניית נאום מסודר והעברת מסרים בנוגע לסוגיות ותכנים שונים.

צוות השופטים בתחרות העירונית השנה כולל את מירי בן חיים – מדריכת מאמנות אישיות ומאמנת אישית, לשעבר מנהלת היחידה ללימודי חוץ בפקולטה לחקלאות; גולן ביטון – סמנכ”ל רשת חוויות, עו”ד זכי כבתי – מפקח משרד החינוך בגמלאות וליזה ללוצשווילי – אשת תקשורת מזה 22 שנה, מנכ”לית חברת דיאל תקשורת ובעלת חדשות אפס שמונה – אתר חדשות ישראלי.

לדברי בתיה וינטרוב, “בחצאי הגמר האולמות היו מלאים, היה מלא מפה לפה ואנשים ישבו על המדרגות שהיו מלאים בתלמידים הורים ומורים. אך יותר מכך, הרמה הייתה כל כך גבוהה שהשופטים החליטו לעבות את כמות המשתתפים בגמר. אם בכל מחצית היו אמורים לעלות ארבעה מתמודדים הרי שבחצי הראשון השופטים התעקשו להעביר חמישה מתמודדים ובחצי השני שישה. כולם מצויינים, לא מצפה לנו גמר פשוט”.

מדדי השיפוט בתחרות: המבנה הלוגי, איכות הטיעונים, משלב לשוני, שימוש בקול, עמידה מול קהל, שפת גוף, עמידה בזמן, ידע ומידע אודות רוטרי והאם נעשה שימוש בידע אודות רוטרי. ארבעת המבחנים של רוטרי תואמים את דברי אריסטו: האם זו אמת? (הלוגוס – הצד השכלי הכולל תוכן, הגיון ועובדות) האם זה הוגן כלפי כל המעוניינים? (האתוס – המרכיב המעשי בנאום, ההנעה לפעולה.) האם זה מטפח רצון טוב לידידות? האם זה לטובת כל המעוניינים? (הפאתוס – המרכיב הרגשי, בנאום. כולל סגנון מילולי, ובלתי- מילולי (שפת גוף). בנאום ישולב לפחות אחד מהמחוונים או יותר.

התלמידים שיגיעו למקומות הראשונים יזכו בפרס כספי, מתנת משפחת וינטרוב ובשי צנוע מתנת עיריית רחובות. לאחר התחרות נפרסם כאן, ב-חדשות אפס שמונה, את שמות הזוכים וכן גלריית תמונות מן האירוע.

בתיה וינטרוב: "אני מתגעגעת לפישל – למגע שלו, לנוכחות שלו, לזה שהוא תמיד היה שם בשבילי"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן