news08.net/ads.txt

הפוסט של איטל בנושא חוסר ייצוג נשים וערבים הכה גלים: הוביל להקמת צוות חשיבה נשי

בשבוע שעבר העבירה חברת המועצה איטל בציר אלשיך ביקורת על הרכב וועדת המומחים של המל”ל, שבה יושבים 23 מומחים לטיפול ויציאה מן הקורונה, אך ללא נקודת מבט וייצוג נשים (שהן 51% מהאוכלוסייה) וערבים (מעל 20% מהאוכלוסייה). 

בפוסט הציעה אלשיך לתייג נשים מומחיות במגוון תחומים להקמת צוות לטיפול במשבר בטווח הקצר. כאשר אותו צוות יטפל בסוגיות השונות גם בבטווח הארוך של אחרי תקופת היציאה מן הקורונה. “בוועדה של המל”ל אין כל התייחסות אליהם לתחום הפסיכאטריה, סביבה, חינוך, כלכלה, בריאות הציבור ועוד, ואין כל התייחסות לבני הגיל השלישי ולסקטורים נוספים בחברה הישראלית”.

בפוסט נוסף ציינה “זוהי שעתן היפה של הנשים, זה הזמן להוביל את העולם עפ”י עקרונות הניהול הנשי שנודע כניהול דמוקרטי יותר, משתף, עם יכולת לרתום את המערכת ולהוות דוגמא אישית. תסתכלו על אותן המדינות המנוהלות על ידי נשים כמו בגרמניה, דנמרק, ניו זילנד, איסלנד, בלגיה ופינלנד המתחילות להראות סימני התאוששות עם אסטרטגיה מובנית של יציאה. נשים נוספות שזוכות לבולטות על ניהולן בתקופת המשבר: יונג און קונג – שזכתה לכינוי “ציידת הנגיפים” שניהולה היווה השראה לכל העולם, דר’ לילא ראנם, מושלת רמאללה שזכתה לתואר אשת הברזל הפלסטינית ואצלנו למשל פרופ’ תמי שוחט – אפדימיולגית בכירה שמעבירה ביקורת גלויה על חוסר השקיפות מצד הממשלה ולא חושפת מידע ונתונים”. כך, במהלך החג, יזמה אלשיך פנייה לארגוני נשים בהן: עמותת כ”ן והעומדת בראשה – ד”ר מזל שאול ומטה הפמינסטי לשעת חירום, יצאו במטרה לאחד כוחות, לשלב מומחיות ממגוון תחומים ולהקים מועצת נשים לבטחון אזרחי.

ד”ר מזל שאול מנכלית עמותת כ”ן : “לאור פרסום הרכב וועדת המל”ל המציג חוסר ייצוג נשי , קמו ארגוני ועמותות נשים ואף ראשי ערים, שיצאו נגד ההתעלמות המוחלטת מהסקטור הנשי והערבי. כמובן שנשמח לתיקון העיוות אך אין אנו מחכות לטלפון מראש המל”ל ומתחילות כבר לפעול בשטח”.

ברגעים אלו ממש מתגבש מסמך לראש הממשלה, לצד תכנית פעולה ומסקנות של הצוותים בתחומים השונים לטיפול במשבר. אלשיך מסכמת: “אין דרך אחרת מאשר לדחוף את עצמנו-הנשים, גם בתקופה זו, כך שבמעגלי קבלת החלטות בדרגים השונים, אם זה בוועדות ממשלתיות, דירקטוריונים או ועדות ציבוריות, יהיה זה אך טבעי שנשים יזכו לייצוג הולם וכך גם ייצוג הולם למגזר הערבי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן