news08.net/ads.txt

הפך למגפה: ברחובות נפגעו בחמש השנים האחרונות למעלה מ-100 רוכבים

בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג אתמול. שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים עוד בטרם הסתיימה כשבמהלכה נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020 שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

ברחובות נפגעו 1,066 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 111 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 10.4% מסך הנפגעים בעיר. רחובות מדורגת במקום ה-15 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערי גוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים. שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים”.  

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן