הפקת שיר תפילה למען חודש המודעות לסרטן השד

לרגל חודש המודעות לסרטן השד המצוין החודש (10/22) בארץ ובעולם, יזמה קבוצת פעילות חברתיות בעיר אילת, הפקה של שיר תפילה (פיוט) בשם “רפא נא לה”. את הפיוט מבצעות מלחינת השיר, הזמרת ליאת יצחקי, יחד עם הזמרת הערבייה, ז’ורז’ט נופי, ובהשתתפות 20 מטופלות ומחלימות, תושבות אילת. הקליפ צולם על רקע נופיה הקסומים של העיר אילת. 

את הפיוט כתב ד“ר יעקב מעוז, יו”ר עמותת לִישָׁנָא להתחדשות הארמית, סופר, משורר וחוקר. בימים בהם סעד את אמו, נג’יה, בהיותה על ערש דווי, הוא מספר: “מצאתי נחמה בכתיבת שירים רבים לאימא. אחד מהם הוא הפיוט “רפא נא לה”, שיר תפילה לרפואת האישה, שכל הפייטנים עד היום לא נתנו דעתם לכתוב כדוגמתו”. שש שנים לאחר לכתה של אמו, הציעה לו חברתו – המוזיקאית והמלחינה ליאת יצחקי, להלחין את הפיוט ולבצע אותו בשיתוף נשים מחלימות. אהובה לוי, פעילה חברתית מאילת וחברה משותפת לשניים, נענתה לאתגר והובילה את ההפקה של הקליפ. אהובה שבעצמה החלימה מסרטן, ביקשה לשלב זמרת ערבייה ששרה בו גם קטע בערבית. הפיוט כך מספר ד”ר מעוז, פותח וסוגר בתפילתו של משה רבנו לרפואת אחותו, מרים הנביאה. “תוך הפיוט מקורי והוא מכיל הרמזים רבים מן המסורת היהודית. המבנה דומה לפיוטים המסורתיים במשקל ובחרוז ואילו התוכן כולל ערכים המאפיינים את בני דורנו” מציין ד”ר מעוז. את הקליפ צילם בנו, אמן הווידאו, יהונתן מעוז. 

את השיר מלוות כאמור הזמרות – ליאת יצחקי וז’ורז’ט נופי. יחד איתן שרות ד”ר רויטל בר אושר – מנהלת בית חולים “יוספטל”, בטי סימלמיץ – יו”ר ויצ”ו באילת ואשת חינוך וגאיה אלבז – בתה של ורד שהחלימה מסרטן השד. השיר הוקלט באולפן ווליום במתנ”ס שחמון. 

אהובה לוי, תושבת העיר אילת מוותיקי העיר, שהפיקה את הקליפ והובילה כאמור את היוזמה, החלימה בעצמה מסרטן השד לפני 5 שנים הודות לגילוי מוקדם. אהובה העובדת כרכזת קהילה במרכז הזדמנות שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה, חברה בוועדת הבריאות העירונית שקידמה לפני 5 שנים הבאה של מכשיר ממוגרפיה לעיר אילת. עד אז היו נשות אילת נבדקות לעתים רחוקות כשהייתה מגיעה ניידת ממוגרפיה לבית חולים “יוספטל”. “כשהגיע המכשיר, קבענו כל החברות בוועדת הבריאות, לבצע בדיקה כדי לשמש דוגמא אישית” סיפרה אהובה ונזכרה איך הלכה באדישות ואפילו חשבה לפטור את עצמה מהעניין תוך הצהרה שהיא לא מוצאת כל סיבה להיבדק. בסוף נכנעה ללחץ החברתי וביצעה בדיקה עם כל חברות הוועדה. תוך מספר שעות, ביקשו ממנה להגיע למרפאה ומשם החל מסע הטיפול וההחלמה שנמשך מספר חודשים והסתיים כאמור בהצלחה הודות לגילוי המוקדם. “גם אחרי ההחלמה הדחקתי את עניין המחלה והריפוי והתכחשתי לעובדה שאני מחלימה” מציינת אהובה בהתרגשות ומספרת, כי העבודה על הקליפ בליווי 20 חולות ומחלימות הציב מולה שוב את המחלה אך בעיקר העיר אצלה את הצורך העז לפעול להעלאת המודעות לסרטן השד ואת החשיבות היתרה לבדיקה ולגילוי מוקדם. “הקליפ מהווה סגירת מעגל לתהליך הריפוי שלי” אומרת אהובה. 

 

לצד הפקת הקליפ יזמה אהובה אירוע קהילה להקרנת בכורה בהשתתפות כל הגורמים שלקחו חלק במימון ובביצוע, ביניהם: עיריית אילת באמצעות היחידה לקידום מעמד האישה ומרכז עוצמה, בית חולים “יוספטל” מקבוצת הכללית, רשת ישרוטל, רשת פתאל, ארגוני הנשים באילת נעמ”ת וויצ”ו וקבוצת פעילות חברתית “משהו טוב קורה” המורכבת מ – 9 נשים ברובן נושאות משרות בכירות בעיר הפועלות למען הקהילה. האירוע יתקיים ביום רביעי, כ”ד בתשרי, 19.10.22 בשעה 20:00 במלון מג’יק פאלאס אילת. 

בנוסף לקליפ המרגש ולצד קמפיין חוצות בו השתתפו 12 נשות אילת מחלימות ומעצימות יתקיימו עוד מגוון אירועים להעלאת המודעות לסרטן השד. לשם כך חברו יחדיו ארגוני הנשים ביחד עם קבוצת “שלובות” – חיבור חדש לחיים, סניף אילת. בין הפעילויות: שולחנות עגולים בנושא חשיבות המניעה המוקדמת בסרטן בכלל ובסרטן השד בפרט, בליווי ד״ר רונית ברק, מומחית בכירורגיית שד, בית חולים יוספטל מקבוצת כללית (2.10.22), אירוע מרכזי כולל הקרנת הקליפ, סיפור אישי והופעה של הזמרת נרקיס (23.10.22), “גמאני רצה” – ריצה משותפת כולל הרצאה וזומבה (24.10.22), הרצאה פתוחה בזום – סיפור אישי (31.10.22), משחק כדורסל של הפועל אילת בוורוד, ועוד. פרטים על כל האירועים בפייסבוק העירייה. 

לצפייה בקליפ:  YouTube – https://www.youtube.com/watch?v=U1re3eB9eKI&t=1s

                                             My song – https://www.mysong.co.il/item/2351/lyrics

קרדיט: דוברות העירייה

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן