news08.net/ads.txt

הפתרון בדרך? ראש עיריית אילת לממשלת ישראל: “המצב מחריף ומסכן את קיומם של אלפי עסקים”

על רקע העובדה שהעיר אילת מצויה במצב הבריאותי הטוב בישראל ושומרת על מקומה כעיר הירוקה היחידה בארץ עם שיעור תחלואה נמוך ואחוז חיוביים העומד על 1%, פנה השבוע ראש העירייה לשר הבריאות – חה”כ יולי (יואל) אדלשטיין ולממשלת ישראל, בדרישה לאשר לאלתר פתיחת עסקים מקומיים בעיר אילת ולאפשר לה להתנהל כמשק כלכלי סגור עד לפתיחת העיר לתיירות. “בצד הבריאות הפיזית האיתנה, מרחפת סכנה קשה ואמיתית על בריאותם הנפשית ועל מצבם הכלכלי של תושבי אילת, מצב ההולך ומחריף” ציין ראש העירייה ודרש לאפשר תנועה כלכלית מקומית תוך הקפדה על הכללים והחוקים. 

במכתבו לשר הבריאות שהועבר גם לראש הממשלה, לשרי האוצר, הפנים, התיירות, הרווחה וצמרת משרד הבריאות, ציין ראש העירייה, כי על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק שתכליתה אישור מתווה “מגן אילת” המאפשרת את פתיחת אילת בצורה מבוקרת ונכונה. “עד אשר הצעת החוק תאושר, אני מבקש אישור לפתיחת העיר אילת לתושביה ולפעול כמשק כלכלי סגור” ציין ראש העירייה והדגיש, כי העיר אילת סגורה ומסוגרה וכתוצאה מעבודה קשה ומאומצת היא ירוקה כבר תקופה ארוכה.

כאמור, נכון להיום שיעור התחלואה באילת נמוך מאוד ואחוז החיוביים עומד על כ- 1%, אך לצד זאת בהתאם לנתוני התעסוקה ניצבת העיר אילת במקום הראשון בארץ בשיעור האבטלה המגיע לכ – 60% על פי נתוני חודש ספטמבר 20, ועומדת שוממה כבר תקופה ארוכה. עוד ציין ראש העירייה, כי פתיחת העיר כמשק כלכלי סגור תאפשר תנועה כלכלית מקומית המהווה בין 30%-25% ותיתן חמצן כלכלי ונפשי לחלק מתושביה.

גם מועצת העיר אילת, שהתכנסה בשבוע שעבר (ד’) אישרה פה אחד, מספר החלטות הנוגעות למשבר הקורונה, בתוכן: בקשה מכנסת ישראל וממשלת ישראל לאשר את הצעת החוק “מגן אילת” במסגרת הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראות שעה), (תיקון – אזור מוגבל ירוק) התש”ף – 2020. ובקשה כאמור, לאפשר את פתיחת עסקים אילתיים ולהתנהל כמשק עסקים סגור לאלתר. עוד בדיון האמור אושרה פניית מועצת העיר לראש הממשלה בתוקף היותו יו”ר פורום שרים לנושא אילת, לקיים דיון בנושא המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את אילת ומציאת פתרונות להתגבר על המשבר. 

סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, שגיבש ומוביל את מתווה “מגן אילת” ציין, כי המתווה מייצר קו הגנה בריאותי חזק. מדובר בסיכון מחושב שהתועלת שבו עולה משמעותית על הנזק בלעדיו. “הנזק הכלכלי, החברתי והנפשי בעיר אילת כיום, עולה אלף מונים על הנזק הבריאותי הנובע מהקורונה וכל יום נוסף בו העיר סגורה, המצב מחריף ומסכן את קיומם של אלפי עסקים ופוגע באלפי משפחות בעיר” ציין סגן וממלא מקום ראש העירייה. 

בהתאם למתווה “מגן אילת”, תפעל כאמור העיר אילת כ”אי ירוק” סגור והכניסה אליה תתאפשר רק דרך כביש 90 או דרך נמל התעופה “רמון”. האורחים המבקשים לנפוש ולהתארח בעיר, יחויבו להציג אישור על בדיקת קורונה שלילית, שבוצעה עד 48 שעות לפני ההגעה לעיר. את הבדיקה (PCR) ללא עלות, ניתן יהיה לקיים במספר מקומות ברחבי הארץ, בכפוף להצגת אישור הזמנה ממקום האירוח באילת ובהפניה של בתי המלון. אפשרות נוספת תהיה בדיקה מהירה באחת ממספר עמדות שיוצבו בדרך לאילת, בדיקה זו תהיה כרוכה בתשלום באמצעות מכשירי “סופיה”. אורח שעבר בדיקה ונמצא שלילי לקורונה יקבל אישור בכתב וכן ברקוד, שישמש אותו במחסום הכניסה לאילת. אורח שעבר בדיקה ונמצא חיובי לקורונה, ייכנס מיד לבידוד בהתאם לכללי משרד הבריאות ויהיה פטור מתשלום על החופשה שהזמין.

באותו אופן ייפתח נמל התעופה “רמון” לטיסות Low-Cost ישירות מחו”ל בעונת החורף ואילת תשווק כ”אי ירוק” מבודד ונקי מקורונה: גם התיירים מחו”ל המבקשים לנפוש באילת, יידרשו להציג בטרמינל היציאה בארץ המוצא, בדיקת קורונה שלילית קבילה בישראל, שנעשתה עד 48 שעות לפני ההמראה. עם הנחיתה בנמל התעופה “רמון” יעברו התיירים בדיקת קורונה נוספת מהירה באמצעות מכשירי “סופיה”. תייר שלא יידע להציג תוצאות בדיקת קורונה שלילית מתאימה על פי הדרישה בנמל התעופה “רמון”, יוחזר לארץ המוצא. תייר שתוצאת הבדיקה שלו תצא חיובי, יוכנס לבידוד במתקן מתאים.

לצד זאת ימשיכו, בתי המלון לפעול בהתאם לכללי התו הסגול המחמיר (תפוסה של 35% בחדרי האוכל, הגבלת התקהלויות, 7 מ”ר בבריכה וכיו”ב). בנוסף לכל אלו ולפעולות הננקטות במסגרת תכנית “עיר ירוקה”, יתבצעו באילת, בדיקות סקר שבועיות קבועות לכלל עובדי ענף התיירות הבאים במגע עם התיירים. הסקר ייעשה באמצעות טכניקת איגום מטושים (או איגום מבחנות) המאושרת על ידי משרד הבריאות.

כאמור עד לאישור מתווה אילת במסגרת הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראות שעה), (תיקון – אזור מוגבל ירוק) התש”ף – 2020, שיאפשר קיום תיירות לצד שמירה על הבריאות של תושבי העיר ונופשיה, דורשת הנהלת ומועצת העיר אילת מממשלת ישראל לאפשר לעיר להתנהל כמשק סגור ולקיים תנועה כלכלית מקומית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן