news08.net/ads.txt

הצהרה מפתיעה של שר הביטחון יואב גלנט: “צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה”

גלנט: “צריך לעצור את ההפגנות והמחאות – ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור מיידית כל גילוי של סרבנות המכרסם בכוחו של צה״ל, ופוגע במערכת הביטחון”

הצהרה מפתיעה של שר הביטחון יואב גלנט:

בראשית דברי, אני רוצה לשלוח איחולי רפואה שלמה לנפגעים בפיגוע הערב, ולחזק את בני המשפחות. חיילי צה״ל ניצבים יומם וליל על משמרתם, אני מגבה אותם ומחזק אותם. מערכת הביטחון תגיע ותבוא חשבון עם המחבלים.

אזרחי ישראל, ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים אני עוסק בו יומם וליל. בשליחות מדינת ישראל, במדי צה”ל, סיכנתי את חיי עשרות פעמים. וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם כל מחיר

מתוקף תפקידי כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר כאן: האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. איראן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית צבאית, הטרור הפלסטיני גובר, והזירה הצפונית מתעצמת ורוחשת. בימים אלו, יותר מתמיד, אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים.

צה״ל הוא צבא מעולה, נכון למשימותיו, ומקור גאווה למשרתים בו ולכל עם ישראל. יחד, בכוחות משותפים, נוכל לכל אתגר, בכל עת.

אבל, בשבועות האחרונים נפל דבר – אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים, ובחדרי התדריכים. אני שומע את הקולות העולים מהשטח, ואני מודאג.

האירועים המתרחשים בחברה הישראלית, אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל – מכל עבר, עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה, בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק.

כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר בצורה הברורה ביותר – השסע ההולך ונפער בחברה, חודר אל תוך צה״ל ואל גופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי.

אני איש ימין, חבר בתנועת הליכוד, מאמין בעקרונותיה ומחויב לערכיה – המציבים את מדינת ישראל מעל לכל.

אומר לכם כאן הערב – כפי שאני אומר שנים ארוכות, צריך שינוי במערכת המשפט. מארג היחסים בין הרשות השופטת, לבין הממשלה והכנסת דורש איזון. זה יחזק את הדמוקרטיה, ויגביר את אמון הציבור.

ועם זאת, שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח.

בערב הזה, אני חושב על דור המייסדים של ישראל. על אימי פרומה, פליטת שואה שהעפילה לארץ על סיפון האוניה אקסודוס. אני חושב על הוריה של רעייתי קלודין, אשר עלו ארצה ממרוקו בדרכים עקלקלות.

אסור לנו לפגוע באחדות העם. אסור שיהיה ספק בליבן של האימהות השולחות מחר את בניהן ובנותיהן לצה״ל.

ניצחונו של אחד הצדדים, באולמות הכנסת או ברחובות הערים, הוא הפסדה המובהק של מדינת ישראל.

עלינו להניח בצד את השאלות “מי התחיל” ו”מי צודק”, ולהוביל תהליך לאומי מאחד ומשתף, שיחזק את מדינת ישראל, וישמור על כוחו של צה״ל.

בימים ובשבועות האחרונים, בשיחות ובדיונים מאחורי הקלעים, הצגתי את תמונת המצב הביטחונית, ביקשתי, נימקתי והבהרתי – בעת הזו, חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר.

אבל עכשיו, אני אומר זאת בקולי, באופן פומבי – למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו: צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה – לאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ואת יום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה. אלו ימים קדושים עבורנו.

צריך לעצור את ההפגנות והמחאות – ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור מיידית כל גילוי של סרבנות המכרסם בכוחו של צה״ל, ופוגע במערכת הביטחון.

למען ביטחוננו, למען אחדותנו, חובתנו לשוב אל זירת ההידברות,ולזכור כי אנשים אחים אנחנו.

ה׳ עוז לעמו ייתן, ה׳ יברך את עמו בשלום.

צילום: יורם לוי-מערכת חדשות גו אייטם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ל-ליזה ללוצאשווילי
ל-ליזה ללוצאשווילי
1 year ago

שר הביטחון חזר בו והחליט למסור את הצהרתו “שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח” קורא להידברות ועצירת החקיקה לא הלם ולא הצהרה מפתיעה בעיקר אחרי שלהפגנות המחאה הצטרפות חיילים מהרבה יחידות

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ל-ליזה ללוצאשווילי
ל-ליזה ללוצאשווילי
1 year ago

שר הביטחון חזר בו והחליט למסור את הצהרתו “שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח” קורא להידברות ועצירת החקיקה לא הלם ולא הצהרה מפתיעה בעיקר אחרי שלהפגנות המחאה הצטרפות חיילים מהרבה יחידות

דילוג לתוכן