news08.net/ads.txt

הצהרה מיוחדת של ראש הממשלה: “מוסדות הפנאי ייסגרו”

ראש הממשלה מוסר הצהרה על הצעדים החדשים בנוגע להתמודדות עם התפשטות הנגיף. המשטרה הודיעה על היערכות למצב חירום: “מה שלא חיוני יישאר סגור”. הצעדים החל ממחר: גני הילדים יסגרו, כל מקומות הפנאי והבילוי ייסגרו, אין התכנסות למעלה מ-10 אנשים, מקומות עבודה  יפעלו עם עדיפות לעבודה מהבית.

רה”מ אמר כי “אנחנו עדיין בעיצומו של משבר בינלאומי. הקרב הוא קודם כל הקרב על החיים והקרב הוא כמובן על הבריאות של הציבור. הנשיא טראמפ הכריז מצב חירום בארה”ב, הבורסות עולות ויורדות. המדינות מאמצות אחת אחרי השנייה את ההחלטות שאנחנו קיבלנו. יש תוחלת למאמצים שלנו”.

“זה אירוע מתגלגל, המחלה משתנה. אני בקשר עם מנהיגים, אנחנו מנסים כל הזמן להקדים את המחלה ואת העולם, בסך הכול אנחנו עושים את זה. אנחנו חייבים להתקדם עם התפתחות האירוע. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה ולכן כל יום-יומיים אנחנו מביאים את ההחלטות החדשות. זה לא זבנג וגמרנו, אני מעריך שיש לנו אפשרות לא רק להתגבר על המשבר אלא גם לנצח את הנגיף. זה מחייב את כולנו לעבור לשגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש ולהיערך שוב בצעדים שיאפשרו לנו להגביל את קצב ההתפשטות של המחלה להבטיח שמערכות הבריאות שלנו עומדות בנטל”.

נתניהו המשיך, “היעד כאן זה הצלת חיים. אנחנו יכולים לנצח אותו וזה תלוי בצעדים של כל אחד מכם אזרחי ישראל וכן עלינו לעשות הכול כדי לא לדביק ולא להידבק. האויב הוא בלתי נראה ואנחנו רוצים לאתר אותו. קודם כל עלינו לאתר את החולים ואנחנו מפעילים את כל האמצעים שבידינו, אמצעים דיגיטילים שקיבלנו למען מאבק בטרור. אין ברירה, אנחנו עומדים בפני מלחמה שדורשת צעדים מיוחדים, הצעדים לא פשוטים והיא דורשת פגיעה מסוימת בפרטיות”.

בהערכת מצב שהתקיימה במשטרת ישראל נאמר כי הממשלה צפויה להכריז על מצב חירום במשק ועל הפחתת הפעילות. במשטרה אמרו כי “המשמעות בהקטנת פעילות המשק הנה הפעלת מעין סגר נושם: מה שלא חיוני יישאר סגור. המקומות הפתוחים יהיו פתוחים על-פי דין”. כמו כן, “אם משטרת ישראל לא תוכל לטפל לבד, הצבא יסייע למשטרה או שהצבא ייקח על עצמו אחריות. צה”ל נערך לאפשרות של העברת מקל ויבנה בתי חולים גדולים/זמניים”. שר הביטחון נפתלי בנט הורה למערכת הביטחון להיערך למצב של “משק לשעת חירום”.

במהלך ההצהרה הצטרפה גם דוברת ראש הממשלה, שיר כהן: “מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תימשך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן