news08.net/ads.txt

הצלחה לאירועי חודש האזרח הוותיק בקריית עקרון

מאות אזרחים וותיקים תושבי קריית עקרון נהנו מאירועים רבים ומגוונים, אשר התקיימו במוקדים שונים ברחבי מועצה. טקס הסיום לאירועי החודש צוין בהדלקת נר חנוכה במעמד וותיקי הישוב, הרב בצלאל וראש המועצה חובב צברי. “בחג החנוכה נהוג לשיר ‘כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן’. עובדי המועצה ותושביה גאים לשמח את הוותיקות והוותיקים בחג האורים. ישר כוח לעוסקים במלאכה, חג אורים שמח”. 

במסגרת חודש האזרח הוותיק ציינו את חג הסיגד במרכז יום עם הפרשת חלה. חנה טגה סיפרה על החג – חג של סגידה, תפילות וצום המסמל אחדות ונאמנות לבורא, הוגשו תבשילים מהמטבח האתיופי והתקיימה מסיבת ריקודים עם תלבושות אותנטיות.

אירוע נוסף ברוח חג הסיגד התקיים עבור קבוצת נשות “קפה בוקר” מהמתנ”ס, בריכוזה של ארנונה חלבי, עם קבוצת “מועדון מופת” מהאגף לשירותים חברתיים בריכוזה של דבורה סיסאי. התקיימה ארוחה חגיגית וקפה מסורתי. קס מולה נשא דברים אודות החג וראש המועצה בירך את הנוכחים ודיבר על החשיבות של קבלת האחר והאחדות בחברה הישראלית וכן על הדמיון הרב שיש בין התרבויות. בסיום נהנו המשתתפות מסדנת מחול אתיופית בקצב אותנטי ייחודי עם הבטמה אגנצ’ה יצחק, כשהן התקשטו בצעיפים מסורתיים עשויים עבודת יד ונהנו מכלים מסורתיים שונים. את החג ציינו גם בנסיעה לירושלים לבעלי תו ירוק.

שרלי עמר, מדריך טיולים תושב המועצה, העביר הרצאה מרתקת על אנדלוסיה ,חבל הארץ הדרומי ביותר של ספרד, על ההיסטוריה היהודית, הארכיטקטורה ותרבות פלמנקו מפוארת.  חברי קהילה תומכת השתתפו בהרצאה מעניינת על נוער בסיכון שהתקיימה במרכז היום לאזרח הוותיק. דרור יששכר, יליד קרית עקרון, שמתגורר בה עד היום, בנו של יוסף יששכר בעל חנות הדגים הראשונה בקריית עקרון ושל צבייה יששכר- האחות הוותיקה מביה”ח קפלן, התקבל בהתרגשות על ידי חברי הקהילה. לאחר 30 שנות שירות בצה”ל, השתחרר בדרגת סא”ל וכיום הוא משמש כמורה ומחנך בתיכון לנוער בסיכון במודיעין.

הרצאה מרתקת התקיימה במרכז יום לאזרח הוותיק מפי אורן שלום, השוטר הקהילתי, שדיבר על אלימות כלפי קשישים, התנהגות בטוחה במרחב הפרטי והציבורי, חשיבות הדיווח לרשויות והסכנות הטמונות לאזרחים ותיקים.

במסגרת יום ההליכה הבין לאומי השתתפו ותיקי קריית עקרון,  כמידי יום שני, בקבוצת הליכה עם מור מונט מדריכת ההתעמלות. כולם מוזמנות ומוזמנים להצטרף לאורך השנה לפעילות בימי שני בשעה 9:30 להליכה משותפת.  “לקחתי חלק במספר פעילויות ונהנתי בכולם, דאגו לנו וחשבו על כל הפרטים הקטנים, ישר כוח לכל העוסקים במלאכה!”, אמרה אחת המשתתפות הוותיקות בתום הדלקת הנרות במרכז לאזרח הוותיק.

עוד מאירועי החודש: סדנה להכנת תכשיטים, סדנת פוטו תרפיה – צילומי נוף בחוף פלמ”חים, סדנת שזירת פרחים, תערוכת יצירות אומנות והופעה של סמדר קורן במרכז יום, הרצאה על אורח חיים בריא, סיור למוזיאון במרכז יהדות תימן ברחובות לחברי עמותת מעוז, חברי קהילה מטיילת יצאו ליום מהנה בחיפה, ילדי המועדוניות הביתיות העניקו שי לסבא ולסבתא, קבלת שבת עם ילדי הגנים והנוער, הרצאה על בטיחות בבית, מופע שירת הזהב, מפגש “שרים באהבה” עם תלמידי בן צבי ועוד.

חודש האזרח הוותיק במועצה התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין האגפים והמחלקות השונות: אגף שירותים חברתיים בשיתוף אגף החינוך, המתנ”ס, מחלקת הנוער ויחידת ההתנדבות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן